Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop dochter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even wat advies voor de aankoop van een laptop voor mij dochter 12 jaar, volgend jaar 1ste middelbaar. Nodig voor schoolwerk,netflix, basisspelletjes, Facebook en dergelijke.
Voor 600 euro vind ik het volgende:

Den ene ne acer aspire intel i5 7200 4gb ram en 256 gb ssd of ne asus intel i3 6006 12gb ram en 1 TB hdd.
Scherm 15.6 inch.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat moet je dochter van 12 met 12gb ram en 1TB ? :?

Persoonlijk zou ik voor een I5 met SSD gaan als dit de enige keuze moet zijn, maar voor 600 euro neem ik aan dat er nog voldoende alternatieven zijn . Schoolwerk,netflix, basisspelletjes, Facebook ect kan je praktisch op alle laptops doen, zelfs de goedkoopste die je kunt vinden.

categorie: Laptops

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
categorie: Laptops

Beetje zitten schuiven. Allemaal Full HD scherm, SSD van 250GB, onder de 600 euro en minstens een i3 (hoewel lager waarschijnlijk ook al prima is..)
Verder, lees ook dit even: reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2017

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 24-04-2017 15:48 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben het eens met bovenstaande, €600 is in dit geval best wel overkill. Ik zou wel voor een SSD gaan, maar voor de rest voldoet zo'n beetje alles.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
We hebben over twee jaar een Intel Celeron in een laptop gehad. Na twee weken zou ik hem al in de vuilbak gesmeten hebben. Dus daarom liever direct iets goed.
Dus 12 gb ram is overshooting?

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
8 GB is al te veel voor huis tuin en keuken gebruik. De SSD heeft veel meer invloed op de snelheid van de laptop dan de 12 GB ram. Waarschijnlijk zal er überhaupt geen verschil zitten of je in die laptop 4 of 12 gb ram zet omdat de HDD de "bottleneck" is bij huis tuin en keuken gebruik.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 19:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn dochter (bijna klaar in de brugklas nu) gebruikt mijn 5 jaar oude HP laptop met een i3. Dat ding houdt het nog wel een paar jaar vol voor tekstverwerken, browser, facebook en skype.
En ze speelt er nog Minecraft op low settings op ook!

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-04-2017 16:02 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Kort gezegd: Ja.

Lang gezegd: Ja, heel erg. Dat is de hoeveelheid die je in bvb professionele ICT-beheer laptops ziet, of evt zware gamers.

Eens kijken... schoolwerk, Netflix, Facebook... Daar zou een Chromebook erg geschikt voor kunnen zijn. Ik houd alleen geen rekening met spelletjes, omdat ik niet precies weet wat voor spelletjes er bedoeld worden. Weet je dat toevallig, TS? Daarnaast, als ze de laptop op school wil gebruiken, weet ik niet precies hoe veel last ze zal hebben van haperend internet. Misschien is er een andere Chromebook enthousiasteling in dit draadje die daar wel meer ervaring mee heeft.

Verder heb je het voordeel dat je makkelijk apps kan installeren, en je weinig kans hebt op virussen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Op chromebook kan geen office dacht ik?
En dat gebruiken ze nu eenmaal in de scholen.
Die 12 gb was de raad in de winkel.
Morgen eens naar een echte computerwinkel ipv een elektrowinkel. Die zullen misschien betere raad geven.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:21

Thomg

Aww yiss

Nadeel is dat die lui in computerwinkels er zijn om jou dingen aan te smeren, niet om je het juiste advies te geven. Afgezien van een paar, maar die zijn meer een uitzondering op de regel.

Waarom die celeron laptop zo traag was ligt waarschijnlijk meer aan de hdd die erin zat, die zijn vaak ronduit kut.

Als je deze nog hebt kan je nog proberen een ssd te kopen en deze erin te douwen, wordt het niks kan je die meenemen. Alhoewel, als deze nog nieteens full hd heeft, wat zeer waarschijnlijk is...

[ Voor 24% gewijzigd door Thomg op 24-04-2017 16:19 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:12:
Die 12 gb was de raad in de winkel.
Morgen eens naar een echte computerwinkel ipv een elektrowinkel. Die zullen misschien betere raad geven.
Dat hangt ook maar van de computerwinkel af ;). Zij zullen nooit een laptop adviseren die zij zelf niet in het assortiment hebben; oftewel, zij hebben iets andere belangen dan jij.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
12 GB voor dat gebruik is inderdaad niet nodig. 4 is wellicht wat krap maar met 8 heb je echt meer dan zat.

Zoals eerder al is aangegeven zal je de meeste snelheidswinst uit de SSD halen. Je zit al snel op een factor 4 a 5 als je een SSD vergelijkt met een HDD (read/write snelheden). Ik vermoed trouwens ook niet dat ze meer dan 256GB initieel aan opslag nodig zal hebben.

Ik denk dat je met een i3 prima uit de voeten kunt, maar wellicht is een i5 even wat meer toekomstbestendig :).

(offtopic; 12 jaar en Facebook...volgens mij hanteert Facebook toch echt een minimum leeftijdsgrens van 13 jaar ;))

Verwijderd

Topicstarter
eric.1 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:24:
(offtopic; 12 jaar en Facebook...volgens mij hanteert Facebook toch echt een minimum leeftijdsgrens van 13 jaar ;))
Tis een brave en er wordt een oogje in het zeil gehouden. Het 1 kind speelt op zijn twaalfde nog met de blokken en het ander niet. Mijn zoon van zes is ne krak in strategische spelletjes op de ps4.

Maar wel blij met de tips hier. Zal kijken voor ne i3 met ssd ipv veel hdd. Gebruik je toch niet.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 19:20

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:12:
Niet overal hoor. Bij mijn dochter gebruiken ze Google Docs. Je mag zelf wel MS Office gebruiken, maar is geen verplichting.

School heeft al genoeg kosten (tussen 500 en 1000 per lesjaar).

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-04-2017 20:53 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48

P_Tingen

omdat het KAN

Als ik nog een tip mag geven: kijk eens naar laptops met schermen van minder dan 15.6''. Je dochter zal er elke dag mee moeten slepen en dan is het wel prettig dat het een beetje een licht apparaat is. Voor elke dag meenemen vind ik persoonlijk een 15.6'' veel te groot. Ik heb zelf een 14'' hp laptop en die bevalt prima.

Mijn dochter (15) gaat volgend jaar naar het mbo en voor haar heb ik een tweedehands reviews: HP Elitebook Revolve 810: zakelijke 'ultratablet' gekocht. Dat is een 11'' lichtgewicht. Misschien is er in de V&A wat te vinden. Hou er rekening mee dat er ook gemakkelijk wat kan gebeuren met een laptop als je hem elke dag mee naar school neemt. Dat alleen kan al een reden zijn om niet helemaal los te gaan met specs (en prijs).

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
https://www.laptopshop.be...0138-875960669.1450105909

Het is deze geworden. Meenemen naar school is niet de bedoeling. Toch niet in de eerste jaren middelbaar. En het is een heel verantwoordelijk kind, dat zorg draagt voor haar spullen.
Pagina: 1