Toon posts:

Upgrade hdd laptop zonder windows dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik de vraag hier goed stel.

Ik heb net een simpele laptop gekocht via marktplaats. Ik wil graag de hdd vervangen maar ik zit met een vraag.

Op de hdd die er nu in zit staan alle drivers en software voor de laptop (de laptop is nu schoon). Hoe kan ik mijn hdd vervangen en mijn windows van de hdd die er nu in zit op de nieuwe kan zetten. Ik heb geen windows dvd en geen dvd speler.

Ik heb wel gelezen dat ik een backup moet maken en die dan moet booten op mijn nieuwe hdd. Maar hoe doe ik dat zonder windows?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50

Thomg

Aww yiss

Ergh, jouw bericht breekt mijn hersentjes 8)7
Je zegt het alsof je de hdd wilt vervangen, maar mijn gut vertelt me dat je enkel windows wilt herinstalleren.
Uitgaande van dat laatste, usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hdd vervangen. Maar daar staat windows op en alle drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:18:
Nee hdd vervangen. Maar daar staat windows op en alle drivers.
Waarom hdd vervangen? Upgrade? Maak met bijvoorbeels Acronis Trueimage een image van je huidige installatie, en flash die op je nieuwe HDD, dan maak je een 1op1 kopie en heb je alles nog zoals het was.

[ Voor 36% gewijzigd door warhamstr op 24-04-2017 15:20 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat probeer ik:) sorry probeer het goed uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies dat wil doen! Alleen heb ik maar een hdd in mijn laptop. Hoe flash ik het op mijn nieuwe hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 21:48
Als je een ssd koopt zit naar vaak software bij waarmee je een clone kunt maken van de huidige schijf naar de ssd.
De ssd kun je via usb aansluiten, de clone maken en daarna de disk ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Met de media creation tool en een USB stick kan je vanaf de usb opnieuw alles installeren. Er van uit gaande dat je een legale Windows 10 licentie hebt (bij de laptop)

[ Voor 29% gewijzigd door Standeman op 24-04-2017 16:50 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standeman schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:49:
Met de media creation tool en een USB stick kan je vanaf de usb opnieuw alles installeren.
De TS wil echter ook graag de drivers gebruiken die op de oude disk staan. Scheelt ook zoeken of gebruik van shady tooltjes. :) Aangezien de laptop via MP is gekocht, ga ik er niet vanuit dat de laptop uberhaupt nog supported is bij de fabrikant, ik denk dus ook niet dat er drivers voor de betreffende laptop op de website van de fabrikant staan.

En anders kunnen tooltjes als downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.33 uitkomst bieden voor de ISO. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 24-04-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bij sommige SSD sets zit software waarmee je de hdd kan clonen naar de ssd.
heb je alleen nog een usb-sata convertor nodig om de ssd op de laptop aan te kunnen sluiten 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51

Standeman

Prutser 1e klasse

CH40S schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:50:
[...]
De TS wil echter ook graag de drivers gebruiken die op de oude disk staan. Scheelt ook zoeken of gebruik van shady tooltjes. :) Aangezien de laptop via MP is gekocht, ga ik er niet vanuit dat de laptop uberhaupt nog supported is bij de fabrikant, ik denk dus ook niet dat er drivers voor de betreffende laptop op de website van de fabrikant staan.

En anders kunnen tooltjes als downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 4.33 uitkomst bieden voor de ISO. :)
Shady? Is gewoon een tool voor Microsoft om een iso te downloaden en een bootable usb te maken.

Specifieke drivers kan je ook wel downloaden zodra windows er op staat. Fabrikanten houden ook van oude modellen nog drivers online (onder andere van mijn retro-game compaq laptopje).

Een andere mogelijkheid is om een externe behuizing aan te schaffen voor de hdd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor de reacties! ik ben er druk mee bezig :)

Ik loop alleen tegen een irritant probleem aan.

Ik heb een Samsung laptop gekocht en voor ik de hdd wil vervangen wil ik er eerst windows 10 opzetten.

Nu heb ik dus elke tool wel gebruikt om Windows erop te krijgen maar rond de 30 % van het installeren stopt het en geeft die de fout aan dat Windows niet geinstaleerd kan worden. Ik loop een beetje tegen een muur. Kan iemand mij hier ook mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Hoe probeer je het te installeren? Via een USB stick? Gebruik je het programma wat @Standeman aangeeft?
Probeer eens een andere USB stick / poort?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het programma gebruik stopt het na iets van 33%

Ik start het wel op via windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere sticks geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Stopt hij bij het maken van de stick, of bij het installeren van Windows vanaf de stick?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installeren van Windows vanaf de stick.

Ook probeer ik het via een andere tool en dan moet ik de bios aangeven dat die vanaf de stick moet booten zodat die op die manier gebinstaleerd kan worden. Maar als ik in de bios zit (als ik het goed heb) kan ik het nergens vinden. Intel Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standeman schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:05:
Shady? Is gewoon een tool voor Microsoft om een iso te downloaden en een bootable usb te maken.
Ik heb het niet echt over de Media Creation Toolkit in mijn post. ;) :) De TS wil de drivers echter meenemen van de oude schijf, zodat er verder geen andere shady tooltjes (zoals Driver Booster, SlimDrivers en noem ze maar op) daarvoor nodig zijn. Geen idee wat dat verder met de Media Creation Toolkit te maken heeft, overigens.
Specifieke drivers kan je ook wel downloaden zodra windows er op staat. Fabrikanten houden ook van oude modellen nog drivers online (onder andere van mijn retro-game compaq laptopje).
Moet Windows maar net drivers hebben voor de netwerkkaart zodat je het netwerk / het internet op kan. Daar zou ik ook niet blindelings van uit gaan namelijk. ;) Zelfs de Killer NIC op mijn moederbord wordt niet out-of-the-box herkend door Windows.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2017 09:58 ]

Pagina: 1