hanvandijk schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:42:
Sinds jaar en dag gebruikt mijn moeder de Neo-Soar e-reader op haar ipad om boeken te lezen. Sinds afgelopen weekend kan ze helaas niet meer inloggen op de app.
Heeft iemand een zelfde ervaring of evt een oplossing?
Ik ga morgen bij haar langs omdat ze een weekje op vakantie gaan dus een snelle oplossing is wel wenselijk
P.s.
Ik begrijp dat alleen de Neo-Soar app problemen heeft.
De app geeft aan dat hij een netwerk disconnect heeft
Groet
Lastig probleem zo voor je op afstand. Wellicht kun je het volgende dan ook lastig beantwoorden, maar probeer het toch (alles is overigens "met alle respect"):
- Weet je of je ma ook wel eens apps afsluit? Laat haar anders eens 2 keer kort achter elkaar op de home-knop drukken, dan zou de "app-carrousel" moeten openen waarbij hij alles laat zien dat open staat.
Altijd goed om even alles te sluiten door de apps stuk voor stuk naar links/boven (afhankelijk van hoe ze hem vast heeft) te "vegen".
Kan nl. best zijn dat de app "de hik" heeft en alleen even opnieuw gestart moet worden.
Werkt dat niet, laat haar dan de ipad even aan en uitzetten. Da's dus de powerknop een aantal tellen vasthouden totdat er op het scherm een schuifregelaar verschijnt met "Zet uit". Die naar rechts vegen en de ipad na een tel of tien weer inschakelen.
Daarna nog eens proberen of de app nu wel werkt.
Voor de zekerheid ook even kijken of internet wel werkt. Even via safari een webpagina proberen te openen. Lukt dat niet, dan kan het issue in het netwerk zitten.
Daarvoor even bij Instellingen (tandwieltje)> WiFi gaan en even WiFi uit- en aanzetten.
Mogelijk zit het probleem in haar internetverbinding. Daarvoor altijd goed om het modem van de provider even uit- en aan te zetten.
Lost dat niets op, dan kan ze de power- en homebutton beiden tegelijk flink lang ingedrukt houden, hij zal opnieuw opstarten (scherm zwart; vast blijven houden die knoppen) en als het witte apple logo verschijnt loslaten.
Dit zijn allemaal stappen die je moeder prima kan doen.
Die eerdere opmerking over "alle respect" heeft te maken met dat wij niet weten hoe vaardig zij is. Bijv. het sluiten van apps is lang niet bij iedereen bekend (heb zelf ruime support-ervaring op dit gebied en spreek dan ook uit ervaring) maar is wel een "basis-vaardigheid". Niets ten nadele van je moeder verder dus.