Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe aansluiting huis - accesspoint via powerline?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Even een vraagje!

Ik moet in een huis de WiFi wat verbeteren.. de modem/router staat in de kelder, dus niet zo gek dat het bereik wat tegenvalt. Echter.. er zijn nergens UTP aansluitingen, dus een accespoint monteren is dan denk ik lastig.

Maar ik vroeg me af... kan ik niet met een powerline adapter werken, en dan midden in het huis hem er uit laten komen en een accespoint monteren? Ik heb zelf Ubiquiti Unifi AP's en die vind ik erg prettig, maar zou dit dus werken via powerline?

Alvast dank! :-)

Beste antwoord (via gaudio. op 24-04-2017 16:49)

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:47
Jouw opstelling zou moeten werken, maar drie tips als je voor powerline kiest:

1. Kijk toch eerst of je niet een kabel kan trekken
2. Probeer duidelijk te krijgen of je de adapters kan retourneren wanneer het niet blijkt te werken
3. Kies voor MIMO modellen (1200+ meestal) welke ook gebruik maken van de randaarde, mits je WCD's daar over beschikken

[ Voor 6% gewijzigd door jordje op 24-04-2017 15:33 ]

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of het werkt is proberen, voor hoelang dat het werkt is afwachten. Zoek maar op powerline adapters. Anders gezegt besteed je tijd liever aan het leggen van een kabel kost tijd maar daarna werkt het zeker en blijft het werken. Powerline is dagelijks hopen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:47
Jouw opstelling zou moeten werken, maar drie tips als je voor powerline kiest:

1. Kijk toch eerst of je niet een kabel kan trekken
2. Probeer duidelijk te krijgen of je de adapters kan retourneren wanneer het niet blijkt te werken
3. Kies voor MIMO modellen (1200+ meestal) welke ook gebruik maken van de randaarde, mits je WCD's daar over beschikken

[ Voor 6% gewijzigd door jordje op 24-04-2017 15:33 ]

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Helemaal goed! Ik ga wel proberen een kabel te trekken dan inderdaad. Dank voor jullie advies!