4 Ohm versterker onder €300 met bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanpeursem
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-07-2019
Ik zoek een goedkope versterker van onder de €300. Het liefst ook met bluetooth. Ik heb twee onkyo d-045 speakers met max vermogen van 70w en een impedance van 4 ohm. Die zijn aangesloten op een onkyo cr-245BT met een speakeroutput van 6-16 ohm. Ik had op internet gelezen dat het niet goed is voor de versterker en de geluidskwaliteit om speakers met een lagere impedance aan te sluiten op een versterker met een te hoge impedance. Is dit inderdaad zo? En zo ja, weten jullie een versterker die aan mijn wensen voldoet? Ik heb nog geen hitte problemen gehad met de versterker.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via rubenvanpeursem op 24-04-2017 15:41)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Impedantie mag je vergeten in je zoektocht. Dat maakt het alleen maar lastiger en het is met dergelijke speakers niet relevant voor de werking. Dergelijke speakers kan je op elke versterker wel aansluiten. Natuurlijk zijn er gevallen waarbij je goed moet kijken welke versterker bij de speakers past qua weerstand, maar de Onkyo speakers horen daar niet bij.

Wat heb je zelf al gevonden? Dat is toch wel iets wat op GoT verwacht wordt als je een topic opent. De gehele template inclusief "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" weglaten is veelal reden voor een slotje. Is alleen Bluetooth een eis of heb je ook andere ingangen nodig? Zo ja, analoog of digitaal? Netwerk? Et cetera.

Schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat en dus het verzoek het topic uit te breiden.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 24-04-2017 14:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Impedantie mag je vergeten in je zoektocht. Dat maakt het alleen maar lastiger en het is met dergelijke speakers niet relevant voor de werking. Dergelijke speakers kan je op elke versterker wel aansluiten. Natuurlijk zijn er gevallen waarbij je goed moet kijken welke versterker bij de speakers past qua weerstand, maar de Onkyo speakers horen daar niet bij.

Wat heb je zelf al gevonden? Dat is toch wel iets wat op GoT verwacht wordt als je een topic opent. De gehele template inclusief "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" weglaten is veelal reden voor een slotje. Is alleen Bluetooth een eis of heb je ook andere ingangen nodig? Zo ja, analoog of digitaal? Netwerk? Et cetera.

Schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat en dus het verzoek het topic uit te breiden.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 24-04-2017 14:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanpeursem
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-07-2019
Sorry dat ik de template niet heb ingevuld, ben nieuw hier. Maar je hebt me al geholpen. Ik weet nu dat mijn huidige versterker nog voldoet. Bedankt!