Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikachaos
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-04-2017
Het scherm op mijn HP Pavilion 15 Notebook PC geeft sinds kort een vreemde verkleuring aan de rechterkant van mijn scherm. Dit over een breedte van zo'n 15 cm. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te verhelpen?

https://ibb.co/idENt5
https://ibb.co/j78Afk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Je topic is wel erg karig.
Deed hij did opeens, of is dit geleidelijk aan slechter geworden?
Is er mogelijk iets mee gebeurd (gevallen) voordat dit er was?
Heb je al eens gegoogled naar een vergelijkbaar probleem?

Ik denk persoonlijk dat het een schermdefect is als ik dit zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikachaos
Vandaar de bijgevoegde foto's. Nee, het is geen probleem dat geleidelijk aan slechter geworden is, hij deed het opeens. En voor zover ik weet is hij niet gevallen of iets dergelijks (en ik woon alleen, dus dat zou ik moeten weten). Ik heb geprobeerd te googlen, maar bij gebrek aan kennis van het juiste jargon verzand ik in een oceaan van vragen over laptopschermen en kleuren en defecten, dus kwam ik daar ook niet veel verder mee.
Ik heb al gekeken bij het opstarten bij de system diagnostics, en daar kon hij niets vinden, maar was het wel op het scherm te zien. Dus mijn vermoeden ligt inderdaad bij een hardwarematig probleem, alleen kan ik in de Maintenance & Service Guide zo snel niks traceren dat dit specifieke euvel tot gevolg zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Pikachaos schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:58:
Vandaar de bijgevoegde foto's. Nee, het is geen probleem dat geleidelijk aan slechter geworden is, hij deed het opeens. En voor zover ik weet is hij niet gevallen of iets dergelijks (en ik woon alleen, dus dat zou ik moeten weten). Ik heb geprobeerd te googlen, maar bij gebrek aan kennis van het juiste jargon verzand ik in een oceaan van vragen over laptopschermen en kleuren en defecten, dus kwam ik daar ook niet veel verder mee.
Ik heb al gekeken bij het opstarten bij de system diagnostics, en daar kon hij niets vinden, maar was het wel op het scherm te zien. Dus mijn vermoeden ligt inderdaad bij een hardwarematig probleem, alleen kan ik in de Maintenance & Service Guide zo snel niks traceren dat dit specifieke euvel tot gevolg zou hebben.
Google maar eens op artifacts. Grote kans dat er intern is mis is met of de LCD-ribboncable waarmee het scherm aan je moederbord vast zit. Of er is een problem met je videokaart.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Wat gebeurt er als je een extern scherm aansluit op je laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:12:
Wat gebeurt er als je een extern scherm aansluit op je laptop?
Dit dus.

Goed beeld op een extern scherm ? Scherm of kabel naar scherm van de laptop kapot. Slecht beeld op het externe scherm ? Videokaart van de laptop kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikachaos
Ok. Net geprobeerd, en op een extern scherm is er niks te zien. Dus dan ligt het dus aan het scherm of de kabel van het scherm. Ben er onderhand wel achter dat als ik op de onderkant van het scherm duw het euvel (tijdelijk in ieder geval) verholpen kan worden, dus mijn vermoeden is dat er daar iets fout zit.
Hartelijk dank tot dusver, u allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Pikachaos schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:42:
Ok. Net geprobeerd, en op een extern scherm is er niks te zien. Dus dan ligt het dus aan het scherm of de kabel van het scherm. Ben er onderhand wel achter dat als ik op de onderkant van het scherm duw het euvel (tijdelijk in ieder geval) verholpen kan worden, dus mijn vermoeden is dat er daar iets fout zit.
Hartelijk dank tot dusver, u allen.
99% zeker de kabel tussen scherm en vga.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
42dpi schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:44:
[...]

99% zeker de kabel tussen scherm en vga.
Inderdaad. Als het aan het scherm lag zou het niet weg gaan.
Pagina: 1