SSD wordt niet herkend in Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01-2020
Ik heb een Asus Notebook VivoBook R753UA-T4249T 17.3", i5 7200U.
Wil graag een SSD inbouwen. Er zit een sleuf in met poort.
Ik heb een Intel SSD 600P SERIES 128GB PCIE M2 gekocht.
Past perfect, maar de Bios herkent hem niet. Heb alle adviezen uit andere topics, zoals andere schijven verwijderen en alleen de SSD laten zoeken al opgevolgd, maar hij blijft onvindbaar.
Weet iemand of zo'n speciale sleuf voor zo'n SSD kaart überhaupt in deze Laptop is geactiveerd, of dat er nog instellingen moeten worden aangezet c.q. gewijzigd.

Misschien weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat hij niet herkend wordt en hoe los ik dat op.
Standaardconfiguratie is 1 TB HDD. ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HDD los gekoppeld en alleen SSD geinstalleerd, maar ziet hem niet in BIOS en Systeemapparaten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
Ondersteunt je laptop uberhaupt PCIE in dat M2 slot? veel laptops ondersteunen bv alleen maar sata in het m2 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
Weet je zekker dat deze aansluiting voor een ssd Is en niet voor een netwerkkaart voor 3g/4g deze heeft dezelfde aansluiting enkel kan er niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkoo
Reactie aan Borft:
Volgens verkregen info van Asus vorige week is dat wel zo. Heb nieuw verzoek om info gedaan en hoop daar morgen uitslag over te verkrijgen. Als je weet wat de oorzaak is kun je gericht naar een oplossing werken.
Nog ff afwachten. In ieder geval ook bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Is hij wel in Windows schijfbeheer te zien? Kan in bij mij HP pavilion in mijn bios mijn m.2 Samsung pm961 ook niet zien, alleen via Windows weer wel.

[ Voor 3% gewijzigd door CCJJVV op 25-04-2017 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkoo
borft schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:10:
Ondersteunt je laptop uberhaupt PCIE in dat M2 slot? veel laptops ondersteunen bv alleen maar sata in het m2 slot.
corkoo schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:27:
Reactie aan Borft:
Volgens verkregen info van Asus vorige week is dat wel zo. Heb nieuw verzoek om info gedaan en hoop daar morgen uitslag over te verkrijgen. Als je weet wat de oorzaak is kun je gericht naar een oplossing werken.
Nog ff afwachten. In ieder geval ook bedankt voor de info.
Vandaag van ASUS vernomen dat het idd een Sata M.2 aansluiting is. Ga nu de PCI-E retourneren en omruilen voor een SATA. ER is dus hoop op een oplossing. Gaat nog ff duren.
In ieder geval bedankt nog voor alle reacties waar de juiste aanwijzing tussen zit. Zo ben ik weer geholpen hoop ik.
Kom er nog op terug als ik hem aan de praat heb.
corkoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkoo
Het heeft even geduurd voordat de retournering van de onjuiste SSD was afgewikkeld.
Volgens ASUS mocht hij niet groter zijn dan 120 Gb.
Zij hadden 3 SSD's voor mij uitgezocht en getest om te zien of deze werkten, maar die zijn niet in NL verkrijgbaar.
Uiteindelijk heb ik een WD Green SSD SATA M.2 2280 van maximaal 120 GB gevonden en inmiddels geïnstalleerd. En hij werkt gelukkig. Waarom hij niet groter mag zijn is mij niet duidelijk.
Iedereen die gereageerd heeft wil ik nogmaals hartelijk dank zeggen om mij op het goede spoor te zetten.
Pagina: 1