Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik vind erg weinig terug over het meten van neerslag, dus ik doe er maar een apart draadje voor open.
Heeft iemand ervaring met 'automatische' pluviometers? Daarmee bedoel ik: een toestel dat volledig autonoom draait, de hoeveelheid regen kan meten, en dat makkelijk uitleesbaar is met bvb een ESP8266 (of aanverwanten)?

Een regendetector vinden is niet zo moeilijk, maar iets dat effectief zelf kan meten, lijkt een ander paar mouwen... Wat ik tot nu toe gevonden heb is dit: https://www.acurite.com/e.../digital-rain-gauges.html
Maar ik heb helaas geen idee of die makkelijk uitleesbaar is op het apparaat zelf (ik ga liever niet aan de slag met RF, teveel storing), en de prijs is ook naar de hoge kant (binnen de EU vind ik 'm niet onder €60-70).

Zijn er goede alternatieven?

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:44
Slonzo,

Heb je de regenmeter van Netatmo al eens overwogen?

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een weerstation zonder regenmeter, en dat werkt prima.

Integratie-opties via API's, IFTTT...

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Oh, fijn, ik wist niet dat Netatmo ook een regenmeter had :)
Wel nogal aan de dure kant... en vermoedelijk niet stand-alone?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Slonzo schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:14:
Oh, fijn, ik wist niet dat Netatmo ook een regenmeter had :)
Wel nogal aan de dure kant... en vermoedelijk niet stand-alone?
Idd niet standalone, maar wel nauwkeurig 0,1 mm in tegenstelling tot vergelijkbare weerstations 0,7 mm.