• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 13:43
Beste mede-tweakers,

Mijn S6 is stuk, en ik mag dus een nieuw toestel aanschaffen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet ook niet of ik beter kan wachten tot de nieuwe toestellen uitkomen.

Ik wil het toestel zo'n 3-4 jaar gebruiken, misschien langer. Ik hoef niet steeds het nieuwste van het nieuwste als ik tevreden ben, maar het moet wel een verbetering zijn tov mijn oudere S6

Ik heb zo'n 500-600 euro te besteden, waarbij ik de volgende voorkeuren en eisen heb:
  • Besturingssysteem: Android 6, fabrikant die langere tijd updates uit brengt heeft de voorkeur
  • 6 inch scherm, liefst lang zoals de s8+
  • 4G in Nederland, dus ook op 800 MHz
  • Het liefst dual-sim erbij, geen must
  • Bij minder dan 64GB opslag,uitbreidbaar dmv microsd
  • OLED scherm van minimaal full-hd, liefst quad-hd
  • Voorkeur voor vingerafdrukscanner aan de voorkant van het toestel
  • De s6 vond ik lekker vlot met ufs geheugen en een octa-core processor
  • De camera van de S6 vond ik prima, goede foto's als het wat donderder was, ook de front-camera, en ik film het liefst op 60fps. Dat kon met de s6 op 1080p
  • Voorkeur voor stereo-speakers, maar dit zie je tegenwoordig nergens meer
  • Veel ram (6GB?), zodat multitasken lekker werkt en apps (navigeren, flitsmeister en ernaast andere apps) open blijven
  • Ten slotte is een goede accuduur ook fijn. Zeker niet minder dan dat de s6 had. Hier kwam ik de dag mee door
Ik vind het niet erg om mijn toeslet (met bon) te kopen op marktplaats.
Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.
Ik heb zelf gekeken naar de :
- Xiaomi Mi Mix (duur, geen 800 mhz 4g, nieuwe komt binnenkort vermoedelijk uit)
- S8+ (mooi, maar duur. Geen micro slot en vingerafdrukscanner onhandig aan de achterkant)

Bedankt!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
move [AND] --> [MAA]

ik heb je topic even verplaatst naar mobiel aankoop advies.

paar opmerkinge:
- met 6" en een lang scherm, blijf er denk ik niks over, hier zal je dus wat water bij de wijn moeten doen
- lange schermen zijn er nu maar een paar (s8, lg, ??)
- de s8+ heeft 64GB en een SD slot, en voldoet wat dat betreft dubbel aan je eisen
- de s8+ heeft inderdaad een scanner aan de achterkant, hier is wel aan te wennen, zeker icm de iris scanner. deze valt echter wel VER boven je gestelde budget... (is dus wel een optie???)

Ik denk dat je nog het beste af bent met de OP3T, 5,5", goede scanner aan de voorkant, amoled, 6GB ram, 64 of 128 GB rom, dual sim, tot nu toe goede updates (voor de op3 en 3t).
(de opvolger zit er overigens ook aan te komen...)

de zte axon 7 is misschien nog een optie als je stereo speakers erg belangrijk vind, verder redelijk vergelijkbaar met de oneplus

Strava

• TereZz
Oeps, bedankt voor de move!

Dat lange 6" scherm kan ik inderdaad vergeten, tenzij die enkele toestellen inderdaad. De s8(+) is op marktplaats zgan te krijgen voor zo'n 650 euro, vandaar dat ik die genoemd heb.Die ZTE axon 7 komt wel heel dicht in de buurt van mijn wensen. De kleinere accu en vingerafdrukscanner achterop is jammer.

Ik denk dat ik je volg en even wacht wat de nieuwe OnePlus en ZTE gaat brengen. De axon 7 is ook bijna een jaar oud :)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
TereZz schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:27:
Oeps, bedankt voor de move!

Dat lange 6" scherm kan ik inderdaad vergeten, tenzij die enkele toestellen inderdaad. De s8(+) is op marktplaats zgan te krijgen voor zo'n 650 euro, vandaar dat ik die genoemd heb.Die ZTE axon 7 komt wel heel dicht in de buurt van mijn wensen. De kleinere accu en vingerafdrukscanner achterop is jammer.

Ik denk dat ik je volg en even wacht wat de nieuwe OnePlus en ZTE gaat brengen. De axon 7 is ook bijna een jaar oud :)
Pas met 'goedkope' toestellen op marktplaats of andere verkoopsites op of post nadat je betaalt hebt op opgeletopinternet.nl. If it sounds to good to be true -> IT IS!

Niemand bij zijn volle verstand verkoopt een S8 beneden de gangbare prijs.

• TereZz
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:35:
[...]

Pas met 'goedkope' toestellen op marktplaats of andere verkoopsites op of post nadat je betaalt hebt op opgeletopinternet.nl. If it sounds to good to be true -> IT IS!

Niemand bij zijn volle verstand verkoopt een S8 beneden de gangbare prijs.
Bedankt voor de waarschuwing, maar dit zijn veelal mensen die het toestel bij een abbonement genomen hebben, en hem iets duurder, maar onder de verkoopprijs verkopen. En bij zulke bedragen zal ik gewoon langsgaan hoor.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
TereZz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:46:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing, maar dit zijn veelal mensen die het toestel bij een abbonement genomen hebben, en hem iets duurder, maar onder de verkoopprijs verkopen. En bij zulke bedragen zal ik gewoon langsgaan hoor.
Dat kan dus niet want het toestel bij abonnement bestaat niet meer (al een poosje niet meer). Mensen betalen nu gewoon het volle pond als ze een toestel bij huntegelijk met hun abo nemen. Een toestel is geen onderdeel meer van het contract (= per definitie sim-only).
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een toestel koopt voor ik noem iets 750 euro om hem dezelfde dag nog te koop te zetten voor bijvoorbeeld 600 euro, dan kun je natuurlijk wel nagaan dat er iets niet klopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Gadgeteer op 26-04-2017 13:17 ]

• TereZz
Gadgeteer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:12:
[...]

Dat kan dus niet want het toestel bij abonnement bestaat niet meer (al een poosje niet meer). Mensen betalen nu gewoon het volle pond als ze een toestel bij huntegelijk met hun abo nemen. Een toestel is geen onderdeel meer van het contract (= per definitie sim-only).
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een toestel koopt voor ik noem iets 750 euro om hem dezelfde dag nog te koop te zetten voor bijvoorbeeld 600 euro, dan kun je natuurlijk wel nagaan dat er iets niet klopt.
Heel erg offtopic hier, maargoed: https://www.tele2.nl/shop...laxy-s8-64gb/?color=zwart

Heb verder gezocht naar telefoons. Heb de Lenovo P2 (pricewatch: Lenovo P2 Grijs gevonden. Vrijwel dezelfde grootte, helaas ook 'maar' 5,5", mindere SoC en camera's, maar wel een enorme accu :o

• Shroud20
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-11 21:29
Ik zou de Lenovo Phab Pro 2 adviseren: product: Lenovo Phab 2 Pro
Enige is dat deze 6,4 inch is en mogelijk te groot?
Voldoet aan de meeste punten, vooral dual sim is een belangrijke vermoed ik.
500 euro!
Pagina: 1