Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 18:18
Hi,

Ik ben op zoek naar een mooie draadloze oplossing voor mijn audio. Het liefst in de vorm van zuil speakers.
Nu lijkt het alsof het aanbod daarin nogal beperkt is. Het enige wat ik heb kunnen vinden is:

Dynaudio XEO 6
Teufel Raumfeld Stereo L (half draadloos)

Bovenstaande zijn vrij prijzig, ben benieuwd of er goedkopere alternatieven zijn.
Zijn er mensen die ervaring hebben met mooie draadloze speakers waarbij je geen last hebt van delay?

De bedoeling is dat de TV ook via deze speakers gaat lopen. Idealiter ook met ingebouwde streaming optie zoals bij de twee bovengenoemde.

Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door UniPer op 24-04-2017 10:05 ]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA; ik verplaats je topic die kant op.

Je wil het geluid van de tv ook over de speakers laten lopen dus ik neem aan dat ze als front-speakers ingezet gaan worden. Daarbij zal er bij de Teufel sowieso een draad lopen tussen de linker en rechter speaker.

Om het signaal van de tv naar de speaker draadloos te maken, zijn er setjes zoals de pricewatch: Marmitek Audio Anywhere 625. Persoonlijk denk ik dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt. Als het even kan, zou ik gewoon even een rca-kabeltje leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
S1NN3D schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:12:
Aankoopadvies doen we in CEA; ik verplaats je topic die kant op.

Je wil het geluid van de tv ook over de speakers laten lopen dus ik neem aan dat ze als front-speakers ingezet gaan worden. Daarbij zal er bij de Teufel sowieso een draad lopen tussen de linker en rechter speaker.

Om het signaal van de tv naar de speaker draadloos te maken, zijn er setjes zoals de pricewatch: Marmitek Audio Anywhere 625. Persoonlijk denk ik dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt. Als het even kan, zou ik gewoon even een rca-kabeltje leggen.
Excuus voor het gebruik van het verkeerde forum.

Voor wat betreft de Teufel...true, daarom had ik daar ook (half draadloos) achter gezet.
Bij de Dynaudio XEO 6 kan er een hub gebruikt worden, persoonlijk vind ik dat een hele mooie oplossing.

De reden dat ik geen kabel wil gebruiken is dat ik dan volledig flexibel ben in de plaatsing van de speakers
en het eventueel later opnieuw inrichten van de woonkamer. Zeker bij het gebruik van zo'n Dynaudio hub,
kan er ook nog een speakerset boven aangekoppeld worden. Lijkt mij veel flexibeler.

Of zie ik zaken over het hoofd?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De Dynaudio heb ik nooit in real-life zien spelen maar het lijkt in ieder geval een interessant systeem. Wel erg prijzig; voor de prijs van één XEO6 speaker heb je de complete Raumfeld set. Wat dat betreft zijn de systemen niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
UniPer schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:15:
[...]

De reden dat ik geen kabel wil gebruiken is dat ik dan volledig flexibel ben in de plaatsing van de speakers
en het eventueel later opnieuw inrichten van de woonkamer. Zeker bij het gebruik van zo'n Dynaudio hub,
kan er ook nog een speakerset boven aangekoppeld worden. Lijkt mij veel flexibeler.

Of zie ik zaken over het hoofd?
Er zal nog steeds een stroomkabel naar beide speakers moeten, dus zo flexibel ben je nu ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Bigs schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:30:
[...]

Er zal nog steeds een stroomkabel naar beide speakers moeten, dus zo flexibel ben je nu ook weer niet..
Eens, daar ontkom je inderdaad niet aan, dat is echter maar één kabel vanuit de muur, ik heb het geluk dat ik ongeveer in elke hoek van m'n kamer wel een stopcontact heb zitten. Dat maakt het voor mij flexibel.

Ik kwam net ook de Klipsch RP-440WF tegen. Deze hanteren hetzelfde principe als de Dynaudio speakers,
echter is die van Klipsch een stuk goedkoper.

Echter wil ik uiteraard eerst het geluid zelf horen....kan alleen nog niet echt een NL dealer vinden die
deze artikelen aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
Met hetzelfde idee als bij de teufel speakers, heb je ook de dali zensor 5 ax. Zo zie ik in de pricewatch ook nog een focal easya, maar die is nog wat duurder dan de dynaudio. Andere speakers van deze merken zijn wel hoogwaardige kwaliteit. Dali overigens ook.

Het loont om eens op de websites van verschillende speaker fabrikanten te kijken. Er zullen best meer actieve zuilspeakers tussen staan. Dan heb je iig een idee van het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
LA-384 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:26:
Met hetzelfde idee als bij de teufel speakers, heb je ook de dali zensor 5 ax. Zo zie ik in de pricewatch ook nog een focal easya, maar die is nog wat duurder dan de dynaudio. Andere speakers van deze merken zijn wel hoogwaardige kwaliteit. Dali overigens ook.

Het loont om eens op de websites van verschillende speaker fabrikanten te kijken. Er zullen best meer actieve zuilspeakers tussen staan. Dan heb je iig een idee van het aanbod.
Helemaal eens! De Teufel oplossing kom je veel meer tegen. Het liefste heb ik echter een oplossing zoals
die van Dynaudio waarbij er ook geen kabel meer tussen de twee speakers loopt.

Dit lijkt echter lastiger om te vinden, zeker binnen het budget (max. € 2500,-).

Pagina: 1