Vloerbeschermer verschuift door vleug vloerbedekking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wij hebben hier een aantal vloerbeschermers (van de Ikea) liggen om de vloerbedekking te beschermen. Maar: deze dingen verschuiven gedurende de dag. De vleug in de vloerbedekking zorgt hiervoor. Alle beschermers schuiven dus dezelfde kant op: van het raam af. Dit is vreselijk hinderlijk, je moet 1 tot 2 keer per dag je beschermer terugleggen.

Nu hebben we geprobeerd om dit op te lossen met dubbelzijdig tape. Maar 6 stuks tape van 20cm zijn te slap hiervoor. Die rollen gewoon op onder de beschermer. (o, en het ziet er niet uit)

Ze verschuiven alleen als je er overheen rijdt met je bureaustoel.

Heeft iemand een heel goed idee om dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

paQ

Je hebt vloerbeschermers voor zachte vloeren.
Onderkant type: daar wil je NIET op vallen (spikes enzo)

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/013391/files/005015165/bureaustoelmat-voor-zachte-vloer-polycarbonaat.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 24-04-2017 10:08 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
francoski schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:48:
Wij hebben hier een aantal vloerbeschermers (van de Ikea) liggen om de vloerbedekking te beschermen. Maar: deze dingen verschuiven gedurende de dag. De vleug in de vloerbedekking zorgt hiervoor. Alle beschermers schuiven dus dezelfde kant op: van het raam af. Dit is vreselijk hinderlijk, je moet 1 tot 2 keer per dag je beschermer terugleggen.

Nu hebben we geprobeerd om dit op te lossen met dubbelzijdig tape. Maar 6 stuks tape van 20cm zijn te slap hiervoor. Die rollen gewoon op onder de beschermer. (o, en het ziet er niet uit)

Ze verschuiven alleen als je er overheen rijdt met je bureaustoel.

Heeft iemand een heel goed idee om dit op te lossen?
Rvs bolkopschroeven langs de randen, om de 15cm moet voldoende zijn :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

paQ schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:58:
Je hebt vloerbeschermers voor zachte vloeren.
Onderkant type: daar wil je NIET op vallen (spikes enzo)

[afbeelding]
Spikes en vloerbeschermers... :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.kleuro.nl/pictures_big/1002377_1.jpg

?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

TommyGun schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:35:
[...]

Spikes en vloerbeschermers... :+
Sja naja. Ze zijn speciaal voor vloerbedekking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk eigenlijk niet dat als je dit aan de bovenkant van vloerbedekking smeert dat het dan nog verwijderbaar is. En alle methode waarmee je die dingen definitief vastlegt, zorgt ervoor dat het in de loop van de tijd smerig wordt en dan ook niet meer schoon te maken is.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een niet al te definitieve oplossing. Ik wist niet dat er speciale beschermers bestonden voor vloerbedekking. Ben bang dat we toch die maar moeten gaan aanschaffen want alle andere opties zijn natuurlijk aanknoeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:30
francoski schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:08:
[...]

Ik denk eigenlijk niet dat als je dit aan de bovenkant van vloerbedekking smeert dat het dan nog verwijderbaar is. En alle methode waarmee je die dingen definitief vastlegt, zorgt ervoor dat het in de loop van de tijd smerig wordt en dan ook niet meer schoon te maken is.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een niet al te definitieve oplossing. Ik wist niet dat er speciale beschermers bestonden voor vloerbedekking. Ben bang dat we toch die maar moeten gaan aanschaffen want alle andere opties zijn natuurlijk aanknoeien...
Op zijn plaatje staat vloerbedekkinglijm VERWIJDERAAR -> zijn advies is dus kennelijk om je vloerbedekking te verwijderen, niet om dat spul op je vloerbedekking te smeren ;)

Je hebt ook van die antislipmatjes maar als je transparante vloerbeschermers hebt, zul je die er wel doorheen zien en het is de vraag of die werken op vloerbedekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Op AliExpress heb je wel van die Hoekrubbers die als antislip fungeren en tape aan de bovenkant hebben. Wellicht is dat wat. Weet alleen niet hoe erg dat de boel verhoogd als je die onder 4 hoeken hebt en de rest gewoon laag laat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
paQ heeft het antwoord al gegeven. De vloerbeschermer met spikes is de enige oplossing. In principe laten ze ook geen zichtbare schade achter. En anders even een beetje water over de ingedeukte stukken en het tapijt komt weer omhoog (helpt ook tegen indrukking door tafelpoten e.d.).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Die voor vloerbedekking zijn trouwens ook veel harder zodat je niet alsnog met je wielen die mat indrukt. Dat zal ook wel een reden zijn dat het ding steeds verschuift.

Pagina: 1