Mobo of geheugen banken(?) kapot?

Pagina: 1
Acties:

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag is ff een nieuw coolertje op m'n Athlon gezet, mooi fijn en leuk, alles werkte. Tot ik opnieuw een probleem had (zie deze draad) dat wanneer ik m'n cooler aan raak, m'n pc reset.
Na die cpu even goed te hebben aan gedrukt, start m'n pc vervolgens niet meer op.

Aangezien mijn mobo (MSI K7pro) van die prachtige D-LEDs (diagnostic leds) heeft, kon ik zien dat het een probleem met het geheugen was. Mooi. 1 reepje ram er uit. Reset. Zelfde probleem. Andere reepje in andere geheugenbank (heet dat ding zo?). Nog steeds zelfde probleem. Aangezien ik me niet helemaal netjes heb geaard, dacht ik dat misschien die reepjes ram naar de eeuwige ramvelden waren, maar ik zit nu achter een pc waar ik om te testen een van die rammetjes heb in gedrukt. En die werkt dus zonder problemen.

Vraag: Wat is nou het waarschijnlijkst, is m'n mobo naar de #$*&^#$, of alleen mijn geheugenbank(en)... Of toch iets anders?? Afbeeldingslocatie: http://www.weirdsoft.domainvalet.com/confused.gif

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ik denk dat je meer naar je cpu en socket moet kijken. Aangezien je daar mee bezig was voordat het fout ging.
Je kunt het proberen met een andere cpu.

Meestal als je langs de winkel gaat waar je hem vandaan hebt kun je hem of zo omruilen of ze kijken er ff naar. (mits je nog garantie hebt)

= TheGrimReaper op tweakers

• oVRoM
  • Niet online
Dacht ik eerst ook, (tis trouwens een Slot A, Athlon Classic), maar als ik de cpu er uit haal, geven die d-leds een andere code. Ik denk dat die led-code (hmm) wel klopt. Dus toch iets met het geheugen... CPU heb ik er trouwens ook wel een paar keer in en uit gehaald om te testen of dat het niet was...

• Digital-DNA
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb socket A en ik heb ook problemen sinds ik een nieuwe cooler erop heb gezet. Ik denk dat het ligt dat ik een paar keer met m'n schroevendraaier ben uitgeschoten (op de banen van de banken). Er zitten nu putjes in, k'weet niet of dat erg is...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

probeer eens een clear cmos, ofwel je bios resetten. die statische ellende heb ik ook weleens gehad met een Epox bord.

• oVRoM
  • Niet online
rob van den broek: bedankt!!!!!!

D8 al dat hele mobo kapot was, maar na het clearen van de cmos doet ie het weer!!!

again: bedankt!!!
Pagina: 1