Freesync werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Mijn vraag

Ik heb net een pc in elkaar gezet en vrijwel alles werkt zoals het hoort. Ik heb alle software en drivers gedownload dus dat zit wel goed. Wat ik wel vreemd vind is dat ik met Radeon Software Crimson ReLive Edition (wat nodig is voor het aanzetten van Freesync) wat voorheen Amd Catalyst Control Center vrijwel niks kan. Alleen een nieuwe driver voor de gpu downloaden is mogelijk, terwijl ik op internet van alles zie staan aan opties en toestanden. Doe ik nou iets heel raars of zit ik nou helemaal verkeerd? Via de AMD site is dit ook het enige programma dat ik kan downloaden.

Ik heb een RX480 en een scherm die Freesync ondersteunt. Onderstaande programma krijg ik dus niet te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door petermetroid op 24-04-2017 00:45 ]

Alle reacties

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-01 08:30

Eren

Boss of this gym

Ik heb zelf geen freesync maar als je naar AMD radeon settings gaat en display kiest kan je volgens mij via daar de freesync gewoon simpel weg aanzetten als het als standaard niet aanstaat.

https://i.gyazo.com/b652decf67dfd957c70387c62669a3b1.png

4HEad

• petermetroid
Eren schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:47:
Ik heb zelf geen freesync maar als je naar AMD radeon settings gaat en display kiest kan je volgens mij via daar de freesync gewoon simpel weg aanzetten als het als standaard niet aanstaat.

https://i.gyazo.com/b652decf67dfd957c70387c62669a3b1.png
Ja precies maar ik kom daar helemaal niet. De enige optie die ik heb is een nieuwe driver downloaden. Al die andere opties staan bij mij niet in het programma.

• Eren

Eren

Boss of this gym

petermetroid schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:50:
[...]

Ja precies maar ik kom daar helemaal niet. De enige optie die ik heb is een nieuwe driver downloaden. Al die andere opties staan bij mij niet in het programma.
Wat ik zou doen is gewoon je driver wat je momenteel hebt verwijderd en de nieuwste van de website download dat zou de probleem wel oplossen. :)

4HEad

• petermetroid
Eren schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:54:
[...]

Wat ik zou doen is gewoon je driver wat je momenteel hebt verwijderd en de nieuwste van de website download dat zou de probleem wel oplossen. :)
Dat heb ik meerdere keren gedaan maar dit is het enige wat ik te zien krijg: Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/f0r6y1yg7/Naamloos.jpg

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
En wat krijg je als je dan express-installatie of maatwerkinstallatie hebt gedaan?

• Eren

Eren

Boss of this gym

Als jij via bureaublad AMD radeon settings opent krijg je dit in beeld want volgens mij zit jij bij een verkeerd plek te kijken.

4HEad

• petermetroid
Stonehawk schreef op maandag 24 april 2017 @ 01:01:
En wat krijg je als je dan express-installatie of maatwerkinstallatie hebt gedaan?
Het stuurprogramma is bijgewerkt. Via het bureaublad is er geen optie om het programma ge openen. Op mijn laptop kan dat wel gewoon via de Intel beeldscherm optie.

• Stonehawk
Dus jij hebt met RMB op je desktop niet de opties om Radeon instellingen te openen. Of naast je datum en klok een icon Radeon-instelling?
Ook heb je niet de optie om in je start menu een map met AMD-settings?

• petermetroid
Beide heren hartelijk bedankt. Ik had de expressinstallatie gedaan in plaats van de maatwerkinstallatie. Dit alles is dus geheel mijn eigen fout.

• Stonehawk
Graag gedaan en veel plezier met je nieuwe systeem!
Pagina: 1