Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden, :)

Ik heb het idee dat Samsung-telefoons vaak het probleem hebben dat berichten van Whatsapp vertraagd binnen komen. Als de tel enige tijd in standby staat, dan komen berichten pas aan als de tel weer aan gaat of wanneer Whatsapp wordt geopend. (Alle instellingen zijn goed: achtergrond synchroniserern, wifi altijd aan etc.) :/

Natuurlijk is het niet bij alle telefoons zo. Ik heb het echter bij een s5 gehad, bij de xperia weer niet en nu bij de j7 weer!! De Motorola heeft het probleem ook niet. :X

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,

negena :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05 12:23
Heb ik ook wel eens last van, denk zelf dat het te maken heeft met de tijden wanneer het toestel synchroniseert. Ik maak me er niet zoveel zorgen om, berichten komen vanzelf wel in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
themaxxxx schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:51:
Heb ik ook wel eens last van, denk zelf dat het te maken heeft met de tijden wanneer het toestel synchroniseert. Ik maak me er niet zoveel zorgen om, berichten komen vanzelf wel in beeld.
Ik heb synchroniseren uitgeschakeld (alleen voor whatsapp en nnpaar andere apps staat op achtergrond bijwerken aan). :|

Tis wel irritant als iemand je nnbericht stuurt ennjij pas n uur later dat bericht krijgt omdat je dan pas je tel aandoet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Dat is omwille energiebesparing. Als je telefoon om het minuut zou checken dan zou je batterij veel sneller leegraken hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
negena schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:22:
Hallo Tweakers-vrienden, :)

Ik heb het idee dat Samsung-telefoons vaak het probleem hebben dat berichten van Whatsapp vertraagd binnen komen. Als de tel enige tijd in standby staat, dan komen berichten pas aan als de tel weer aan gaat of wanneer Whatsapp wordt geopend. (Alle instellingen zijn goed: achtergrond synchroniserern, wifi altijd aan etc.) :/

Natuurlijk is het niet bij alle telefoons zo. Ik heb het echter bij een s5 gehad, bij de xperia weer niet en nu bij de j7 weer!! De Motorola heeft het probleem ook niet. :X

Wat zijn jullie ervaringen?
Waarschijnlijk Ziggo als provider ?
Dan ligt het aan de modeminstellingen, ik meen dat de Ubee modems hier vaker last van kunnen hebben
Anoniem: 58485 schreef op maandag 24 april 2017 @ 01:06:
Dat is omwille energiebesparing. Als je telefoon om het minuut zou checken dan zou je batterij veel sneller leegraken hierdoor.
Whatsapp gebruikt push om de notificaties te laten zien, niet het (ouderwetse) pull.
De push berichten worden door Google verzorgd, dat zijn instellingen die app-makers rechtstreeks kunnen aanspreken van uit hun apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat ligt wel aan je telefoon ja. Met geen van m'n iPhones herken ik dit probleem.

🌞🍃

Pagina: 1