Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
OK - een vraag over range extenders voelt toch een beetje als vloeken in de kerk. Toch kan ik het niet laten omdat ik 'm niet aan de praat krijg. Probleem: ik krijg geen internet op apparaten die verbonden zijn met de extender.

Ik heb een Experiabox v10 en een Zyxel WRE 2206 range extender. De firmware van de zyxel is up to date.Ik werk nu in een 'test' opstelling. De Zyxel staat een paar meter van de Experiabox en heeft 90% signaalontvangst. De setup van de Zyxel gaat prima en ik laat de de extender via een eigen SSID uitzenden. Alles wijst erop dat de Extender verbonden is met mijn router. Ik kan bijvoorbeeld via een laptop of ipad die direct verbonden is met de router verbinding leggen met de instellingen pagina van de Zyxel. Dit lukt overigens ook als ik direct met de Externder SSID verbindt.

In het verleden werkte de Zyxel wel (toen had ik nog een v8 box). Ik heb daarom het idee dat ik iets moet aanpassen op de Experiabox. Enige probleem dat ik wel zie bij de extender is dat het geheugengebruik continu 85-95% is (CPU is wel laag). Dit blijft, ook na factory reset.

Iemand suggesties (anders dan weggooien en access point kopen)?

[ Voor 3% gewijzigd door ventusGallus op 23-04-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
Ik zie dat dat ding ook een utp poort heeft. Kun je die zyxel niet instellen als accespoint?

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 24-04-2017 22:17 . Reden: nergens voor nodig ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Staat DHCP van de extender soms aan? Deze moet uit staan ivm routing / dns e.d.
Welk IP krijgt de Zyxel van de V10?
Welk IP krijg je als je met de Zyxel verbonden bent?

Als je verbonden bent met de AP op je V10 werkt het gewoon, ik vermoedt een IP issue.

[ Voor 20% gewijzigd door Xessive op 23-04-2017 23:47 . Reden: Aanvulling ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:05

MsG

Forumzwerver

Wat als je een eigen DNS server opgeeft in de range extender. Of probeer eens lokaal op een draadloos verbonden apparaat een DNS server op te geven, bijvoorbeeld 8.8.8.8 . Werkt het dan wel?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag nog een keer de Zyxel teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Het werkt nu wel! Omdat ik niet weet wat er anders is, geef ik toch even reactie op jullie vragen om te checken of dit allemaal logisch is/ klopt. Het enige wat ik mij kan herinneren dat ik heb veranderd is dat ik in de Experiabox V10 mijn eigen apparaten een vast IP adres had gegeven. Ik denk dat dit voor problemen heeft gezorgd. Daar blijf ik in het vervolg van af en laat het IP-adres beleid nu aan de router over ;)

shure-fan schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:00:Kun je die zyxel niet instellen als accespoint? Helaas, het is echt alleen een repeater...

Xessive schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:46:
Staat DHCP van de extender soms aan? Deze moet uit staan ivm routing / dns e.d.
Ik kan mij voorstellen dat hier het probleem zit. bij LAN TCP/IP staat 'Get from DHCP Server' aangevinkt. Het alternatief is dat ik 'User Defined' kies en kan zelf een IP Address, IP Subnet Mask en Gateway opgeef.
Welk IP krijgt de Zyxel van de V10? De Zyxel krijgt als IP 192.168.2.11 (dit zie ik als ik inlog op de router). Dit zie ik ook als ik inlog op de Zyxel.
Welk IP krijg je als je met de Zyxel verbonden bent?Ik neem aan dat je het IP adres wilt weten van het apparaat (bv mijn iPhone) dat met de Zyxel verbonden is. In eerste instantie is mijn iphone direct verbonden met de V10. IP adres is dan 192.168.2.7. Als ik dan overschakel naar het wifi netwerk van de Zyxel dan geeft mijn iPhone nog steeds hetzelfde IP adres. Maar vanaf de router zie ik mijn Iphone niet meer en op het IP adres van mijn iPhone staat nu het MAC adres van de Zyxel. En ook het IP adres van de Zyxel (192.168.2.11) zie ik nu niet meer terug in de lijst van vervonden apparaten. Ik heb vervolgens nog een tweede apparaat met de Zyxel verbonden. Deze had voorheen 192.168.2.4 als IP. Ook nu blijft het IP hetzelfde maar op de router zie ik nu dit laatste IP bij het MAC adres van de Zyxel. Misschien een beetje omslachtig antwoord maar hopelijk is het duidelijk.

MsG schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:44:
Wat als je een eigen DNS server opgeeft in de range extender.
In het menu van de Zyxel kan ik geen DNS instellingen vinden. Enige wat ik heb gevonden is iets over IP Address, IP Subnet Mask en Gateway opgeef (zie hieroven). Excuus, ik ben niet voldoende bekend met de verschillen tussen DNS en DHCP.

Of probeer eens lokaal op een draadloos verbonden apparaat een DNS server op te geven, bijvoorbeeld 8.8.8.8. Op de iPhone heb ik handmatig de DNS naar 8.8.8.8 veranderd. Het blijft nu gewoon werken. Het apparaat heeft wel een nieuw IP adres gekregen. Zal ik de DNS op 8.8.8.8 laten staan of terugzetten naar 192.168.2.254