Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik heb even een (flinke) duw in de goede richting nodig.

Ik heb een aansluiting op internet via een huur glaslijn. Nu kunnen we daar niet over met VPN vraag me even niet waarom daar heb ik nog geen antwoord op.

Nu heb ik ook nog een 2 mBit adsl lijn liggen als backup via een experiabox , hier hangt een Asus RT-AC66U aan. De experiabox staat in Bridge mode.
Nu heb ik in de Asus de VPN aangezet en kan ik op het netwerk komen, pc's overnemen ed.

interne netwerk is 172.16.2.0/24 glasrouter is 172.16.2.1 met DHCP , asus router is 172.16.2.254 DHCP=uit.
alle pc's,tv's hebben als gateway de glasrouter

Alleen nu zie ik toch dat de samsung tv liever over de adsl praat met samsung ipv de glasrouter. Scihijnbaar vind deze toch de Asus 172.16.2.254 als gateway ?
Mijn vraag
Kan ik in de AC66U router iets instellen dat deze alleen VPN doet en overig netwerk verkeer niet toegestaan is.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
De ExperiaBox kan voorzover ik weet niet in bridge mode (bij Telfort/KPN?) als deze echt in bridge mode staat hoort de lan kabel van de ExperiaBox in de WAN van je Asus.

Als je de Asus als VPN server gebruikt zal de VPN alleen functioneren via de WAN/ADSL poort. Je kunt dus niet de Asus VPN achter de ExperiaBox gebruiken via de glasvezelverbinding.

Je kunt de default gateway op je TV instellen op het ip adres van jouw ExperiaBox, dan moet het verkeer daar langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52
Experia staat toch echt in bridgemode, VPN werkt.
Alleen wil ik dat andere aansluitingen dit niet als internet toegang gebruiken

netwerk

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
habbekrats schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:03:
Experia staat toch echt in bridgemode, VPN werkt.
Alleen wil ik dat andere aansluitingen dit niet als internet toegang gebruiken

[afbeelding]
Welke provider heb je en zou je eens screenshots kunnen tonen van de instellingen van de ExperiaBox en de Asus?

Als je de default gateway op de TV handmatig op het ip adres van jouw ExperiaBox zet zou het moeten werken...