• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 21:06

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Deze heb ik ik een Godox AD360 gekocht. Ik gebruik daarbij de Godox X1 en XTR-16 om de flitser wireless te bedienen. Dit werkt perfect tot sluitertijden van 1/250. Daarboven gaat het niet goed, terwijl en de flitser en de X1 transmitter wel HSS ondersteunen. Ik zie in de zoeker van mijn 70D ook het HSS symbool bij sluitertijden korter dan 1/250. Ik heb de AD360 op de HSS stand staan. Als ik dan afdruk gaat de flitser wel af, maar dan zij. de camera en flitser niet in sync. Soms is een gedeelte van de foto belicht door de flitser, soms niet. De HSS stand van de flitser zelf werkt wel gewoon. Als ik het aanzet en een testflits maak hoor ik duidelijk een zachter 'pop' geluid van de flits. Zowel de X1 en 70D zijn up to date qua firmware.

Deze setup(AD360, X1, XTR-16) zou zeker wel met HSS moeten werken. Op YouTube zijn meerdere werkende voorbeelden te zien. Ik heb ook op Flashhavoc om hulp gevraagd en daar heeft iemand dezelfde setup met de 6D, 7D en 5DMKIV getest en dat werkt perfect met HSS. Iemand enig idee hoe ik dit wel correct werkend krijg?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als je kan zou ik even terug naar de winkel gaan. En daar cross-testen..dus even jouw setup met een andere body, de trigger even omruilen voor een andere etc. Dat is toch de makkelijkste manier om te zien waar het mis gaat.

Want zelf hier iets aan oplossen lijkt mij lastig worden, ik zou niet weten hoe in ieder geval.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten