Win10/Word'16: Klembord-gegevens of oudere versie terughalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04-2017
Ik was zojuist met een verslag bezig en drukte om CTRL - X om een heel groot gedeelte van het verslag op een andere positie te zetten. Even daarna sloot Word automatisch af en heeft hij een nieuwe versie van dat verslag opgeslagen. Is het mogelijk om de vorige versie terug te vinden? Ik heb ook in het klembord in Word gekeken, maar daar staat niets. Ook bij document vorige versies staat niets.

Het gaat om Word 2016 in Windows 10.

Ik ben inmiddels wel een beetje radeloos want het gaat echt om een heel groot gedeelte van het verslag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27

fdees

Trust me I'm an Engineer

Als je Word goed heb ingesteld staan zou hij een temp versie aangemaakt hebben. http://office-recovery.com/word.asp

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
Je kan even kijken of bij;
File 》info 》 manage documents
Een vorige versie is terug te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het Windows klembord werkt toch los van de gebruikte software, dus je zou de "geknipte" tekst op zijn minst in kladblok/notepad moeten kunnen plakken.

Natuurlijk niet tussendoor je computer uitzetten of iets nieuws knippen / kopiëren.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 23-04-2017 20:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
@fdees Tot nu toe helaas nog niks gevonden.
@eric.1 Daar staat het helaas niet, en dat zijn volgens mij niet opgeslagen documenten, en deze heeft op 1 of andere manier wel opgeslagen want dat was ook te zien aan de datum.
@Jorgen Dat zou je inderdaad denken, maar hij kopieerde helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

Ik heb onder andere omstandigheden (ransomware) goede ervaringen met shadow copy explorer
http://www.shadowexplorer.com/downloads.html

Dat gezegd hebbend zou ik iig eerst de pc afsluiten en een kopie trekken van de inhoud van de harde schijf voor je iets probeert. Bv met ddrescue vanaf een linux live cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
Bedankt voor de info @Anoniem: 91901

Iemand enig idee hoe ik wellicht het klembord ergens terug kan zien buiten Word zelf om? Er moet toch een algemeen klembord zijn waar je alles terug kan zien wat je hebt gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
Kan je ergens je klembord gegevens inzien in Windows 2010? Dit moet toch ergens opgeslagen worden?

In Word zelf is het niet terug te vinden, maar ik was benieuwd of het ook buiten Word mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58

bonzz.netninja

Niente baffi

^^ is niet echt lekker behulpzaam. Niet meer, die zit er sinds xp niet meer in. Ik las dat die het trouwens nog wel zou doen, als je een xp nog ergens hebt kun je hem daarvandaan ritselen. (clipboard viewer).

Sneller en waarschijnlijk beter is een clipboard viewer ergens vandaan vissen. Op google zijn er talrijke te vinden

[ Voor 4% gewijzigd door bonzz.netninja op 23-04-2017 21:10 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
bonzz.netninja schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:59:
^^ is niet echt lekker behulpzaam. Niet meer, die zit er sinds xp niet meer in. Ik las dat die het trouwens nog wel zou doen, als je een xp nog ergens hebt kun je hem daarvandaan ritselen. (clipboard viewer).

Sneller en waarschijnlijk beter is een clipboard viewer ergens vandaan vissen. Op google zijn er talrijke te vinden
Je link is niet de juiste... (nrc.nl/etc)

probeer deze eens, of deze.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 23-04-2017 21:04 . Reden: Aanvulling ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Xessive schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:03:
[...]

Je link is niet de juiste... (nrc.nl/etc)

probeer deze eens, of deze.
Potjandrie...weet je wat ik zou kunnen gebruiken, een clipboard viewer :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
bonzz.netninja schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:11:
[...]

Potjandrie...weet je wat ik zou kunnen gebruiken, een clipboard viewer :)
_O-

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
Alles al geprobeerd. Ook dat bestandje van Windows XP, maar die laat ook niets zien. Andere programmas werken pas vanaf dat ze geinstalleerd zijn.

Niets laat de vorige gekopieerde dingen zien.

[ Voor 14% gewijzigd door DMX123456 op 23-04-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

nelizmastr

Goed wies kapot

DMX123456 schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:52:
Alles al geprobeerd. Ook dat bestandje van Windows XP, maar die laat ook niets zien. Andere programmas werken pas vanaf dat ze geinstalleerd zijn.

Niets laat de vorige gekopieerde dingen zien.
Nee, dat is ook niet mogelijk. Dat werkt dus pas vanaf het punt dat je een clipboard viewer installeert. Het is niet alsof het klembord een geschiedenis kent. Het is een soort temp file die bij een nieuwe Windows sessie weer weg is. Vanaf nu kan je met de meeste clipboard viewers wel een dergelijke geschiedenis aanleggen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 15:09
Je kunt binnen Word (of tussen Office-programma's) tot 24 items in je Klembord zetten.
Door middel van het uitschuif-knopje, kun je in Word het taakvenster "Office Klempbord" weergeven.
Afbeeldingslocatie: http://www.addintools.com/documents/word/images/shot-ribbon-clipboard.png

Voor zover ik weet kan het niet buiten Office-programma's om...

[ Voor 10% gewijzigd door CappieL op 23-04-2017 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Windows 2010, dat is dus Windows 2008R2 ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Help! Klembord gegevens of oudere versie terughalen? en 'Waar kan je je klembord inzien in Windows 10?' zijn samengevoegd. Gegeven de titel van het originele topic pas dat wel samen. Wel haal ik het schreeuwerige maar niet informatieve Help! uit de titel en vervang het door het meer informatieve Win10/Word ;)

Inhoudelijk: zeer kleine kans, maar toch: maak een kopie van het bestand, hernoem naar .zip, pak uit en kijk of in de .xml-bestanden je weggeknipte tekst is te vinden. En natuurlijk: als je data wilt redden en er redenen kunnen zzjn om undelete-tools te gebruiken, doe het readonly. Iedere schrijf-actie overschrijft oude data, Dus nooit starten van het originele OS als je data wilt redden.

Eerlijk gezegd: afhankelijk van wat veel is (een paar, paar dozijn of een paar honderd A4-tjes) is opnieuw typen misschien sneller.

En leer hier van, maak voortaan tenminste dagelijks een nieuwe backup...

[ Voor 64% gewijzigd door F_J_K op 24-04-2017 11:08 . Reden: andere topic bestaat natuurlijk niet meer dus er naar verwijzen werkt niet 8)7 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1