Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Anoniem: 258387
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Overgins zeg ik ja, vakantie geld is onderdeel van het loon.
[ Voor 27% gewijzigd door gielie op 24-04-2017 07:48 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Iets te stellig. Van dezelfde site:StevenK schreef op maandag 24 april 2017 @ 06:30:
Nee, net zo min als een ontslag- / transitievergoeding in mindering wordt gebracht. https://www.uwv.nl/partic...beeindiging-dienstverband
Naast het sv-loon, geeft u ook door of u in de afgelopen maand vakantiegeld betaald heeft gekregen. Dit geeft u op het formulier Inkomstengave apart aan bij ‘Inkomsten uit dienstverband’.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Vakantiegeld is niet hetzelfde als een uitbetaling van vakantieuren. Overigens hoeven de uitbetaalde uren niet te worden opgegeven, zie de site van het UWV.
[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 24-04-2017 08:37 . Reden: Beter kijken.. ]
Uit de TS:rodie83 schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:36:
[...]
Vakantiegeld is niet hetzelfde als een uitbetaling van vakantieuren. Overigens hoeven de uitbetaalde uren niet te worden opgegeven, zie de site van het UWV.
En hoe zit het met het vakantiegeld over 2016/2017 dat is opgebouwd bij de vorige werkgever, moet je dat opgeven als loon over mei 2017?
Nee, niks 'te stellig'. Je moet opgeven de inkomsten die betrekking hebben op de periode waarover je opgave doet. Daarom staat er expliciet:
Wat jij aanhaalt gaat over de situatie dat iemand tijdens de WW ook inkomen heeft.Uw inkomsten die te maken hebben met het beëindigen van een baan, geeft u niet aan ons door. Een ontslagvergoeding, transitievergoeding, afkoopsom of schadevergoeding hoeft u dus niet aan ons door te geven.
Check. Het vakantiegeld moet je wel opgeven, maar gewoon in de maand waarin het is uitbetaald. Waarschijnlijk dus de maand na het ontslag.
Daar gaat de situatie van TS ook over: ze heeft WW aangevraagd en krijgt vervolgens binnen de WW-periode haar opgebouwde vakantiegeld en opgespaarde vakantieuren uitbetaald. Dan kun je wel zeggen "dat hoort er niet bij", maar vul het maar eens in op de inkomstenopgave. Het UWV verrekent het direct. Overigens krijgt het UWV deze bedragen ook door van de meeste werkgevers, dus niet invullen gaat niet heel veel zin hebben.StevenK schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:40:
[...]
Nee, niks 'te stellig'. Je moet opgeven de inkomsten die betrekking hebben op de periode waarover je opgave doet. Daarom staat er expliciet:
[...]
Wat jij aanhaalt gaat over de situatie dat iemand tijdens de WW ook inkomen heeft.
Welkom in de wondere wereld van het UWV waar zelfs werknemers van het UWV niet weten hoe het werkt..CAP-Team schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:38:
Mijn vriendin zit sinds kort in de ww, ze heeft echter vorige maand bij haar vorige werkgever nog wat vakantie uren laten uitbetalen, moet je dat opgeven bij het uwv als zijnde ontvangen loon over vorige maand? Of weet iemand een link waar je precies kunt vinden wat je wel en niet moet opgeven?
En hoe zit het met het vakantiegeld over 2016/2017 dat is opgebouwd bij de vorige werkgever, moet je dat opgeven als loon over mei 2017?
Als ik het goed begrepen heb is WW 70% van het laatst verdiende loon over een bepaalde periode. Het UWV betaald ook vankantiegeld uit a 8%(?) op jaarbasis. Ergo lijkt het mij logisch dat ze op de hoogte willen zijn van het loon met daarbij het vakantie geld gespecificeerd.
In ieder geval, zou ik ze even bellen en de situatie voorleggen.. én op voorhand alle telefoon gesprekken opnemen. Mijn ervaring is dat ze nogal wispelturig kunnen zijn met beslissingen en zodoende kan je in ieder geval aan tonen dat je ter goeder trouw hebt gehandeld.
Nee, het UWV verrekent het niet, want de uitbetaling heeft geen betrekking op de periode waarover WW wordt ontvangen.arnovos schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:46:
[...]
Daar gaat de situatie van TS ook over: ze heeft WW aangevraagd en krijgt vervolgens binnen de WW-periode haar opgebouwde vakantiegeld en opgespaarde vakantieuren uitbetaald. Dan kun je wel zeggen "dat hoort er niet bij", maar vul het maar eens in op de inkomstenopgave. Het UWV verrekent het direct. Overigens krijgt het UWV deze bedragen ook door van de meeste werkgevers, dus niet invullen gaat niet heel veel zin hebben.
Wanneer je één dag bijverdient en daar € 10.000 voor krijgt wordt je één dag op je uitkering gekort. Wanneer je tien dagen bijverdient en daar € 10 per dag voor krijgt, wordt je tien dagen op je uitkering gekort.
Overigens, wanneer er gevraagd wordt om al het inkomen op te geven, is het altijd verstandig om dat te doen. Niet opgeven leidt tot meer ellende dan het waard is.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Mijn ervaring met UWV heeft geleerd dat het het beste is alle communicatie schriftelijk af te handelen, ook vragen dus schriftelijk stellen.
From DEC to Dragon.
Mijn schoonvader heeft in hetzelfde schuitje gezeten en is daar behoorlijk mee in de financiële problemen gekomen vandaar mijn vraag. Geen zin in verrassingen achteraf.
En inderdaad het UWV is niet echt een organisatie waarmee je even makkelijk contact legt, laat staan dat je een consequent antwoord krijgt.
Mijn vriendin heeft in de periode dat ze nog niet in de WW zat vakantie uren opgenomen die dus uitbetaald zijn in de periode dat ze WEL in de WW zat.
En in mei zal ze het in 2016/2017 opgebouwde vakantiegeld uitbetaald krijgen, ik zou het raar vinden als dit weer ten laste van de uitkering gaat.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Het is wel verstandig om dit gewoon netjes te melden, maar het heeft geen invloed op je huidige WW uitkering.
Wat bedoel je precies?CAP-Team schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:34:
Mijn vriendin heeft in de periode dat ze nog niet in de WW zat vakantie uren opgenomen die dus uitbetaald zijn in de periode dat ze WEL in de WW zat.
Je vriendin is per x gestopt met het dienstverband. Dan kan ze daarna natuurlijk geen vakantie uren meer opnemen. Het kan wel zo zijn dat de nog staande uren die niet voor x waren opgenomen uitbetaald worden. Dat betekend dus niet dat je opeens weer een dienstverband hebt (werk). Die uitbetaling heeft betrekking op de periode van je dienstverband en niet er na, ook al is de daadwerkelijke storting op de bank pas 3 maanden na x.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dat vind ik enorm meevallen. In je berichtenbox kan je heel gemakkelijk een vraag stellen en het fijne is dat het antwoord gelijk vast ligt.CAP-Team schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:34:
Bedankt voor de reacties tot zover
...
En inderdaad het UWV is niet echt een organisatie waarmee je even makkelijk contact legt, laat staan dat je een consequent antwoord krijgt.
..
Bellen zou ik sowieso niet doen, want dan ligt er niks vast.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.