Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming pc +- 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• uniqa
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-11 13:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn systeem wil ik voornamelijk gaan gamen. De games die ik o.a. speel zijn LoL, pubg, skyrim, bf 1, overwatch etc.Soms moet ik wel voor mijn opleiding films bewerken. De resolutie waarop ik zal spelen zal 1080p zijn met 2 beeldschermen, Graag wil ik wel nog gaan overstappen van 60 hz naar 144 hz voor mijn main scherm. Het doel van mijn desktop is om er 5 a 6 jaar mee te doen (switch dan wel halverwege van grafische kaart).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zit ik rond een budget van 1100 euro maar kan max uitlopen tot 1300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik al beeldschermen, toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben is een goede gpu en decent cpu. Qua storage denk ik aan een SSD en een HDD van 1tb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment heb ik geen voorkeuren voor merken, wel vind ik kwaliteit en duurzaamheid belangrijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is het belangrijk dat mijn systeem zuinig en zo stil mogelijk kan zijn (passend bij mijn budget). Wel moet de case niet een doorn in het oog zijn. Liefst een strakke case met een uniek uiterlijk.
.
Ga je overklokken?
Een computer in elkaar zitten en er aan tweaken is voor mij nieuw. Wel wil ik proberen te overklokken en wil ik mijn pc zelf in elkaar zetten. Zelf heb ik gekozen voor een 1600x omdat ik denk dat die makkelijker te overklokken is dan de 1600.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hou zouden jullie mijn setup aanpassen binnen mijn budget? Zover ik weet passen alle onderdelen bij elkaar of heb ik toch iets gemist. Kan ik misschien de kosten nog verlagen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 279,99€ 279,99
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1Sapphire Radeon RX 580 8GB Nitro+€ 301,95€ 301,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Define S€ 74,50€ 74,50
1Noctua NH-U12 SE-AM4€ 55,95€ 55,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 143,-€ 143,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.218,33

Alvast bedankt!

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
Je SSD kan goedkoper en groter: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB.
Waarom heb je die videokaart gekozen? Je zegt geen voorkeuren te hebben dus dan is een pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB ook goed toch?
(Ik vind de Sapphire zelf prachtig dus misschien jij ook wel.)

Voor de rest een prima build.

Verwijderd

In plaats van ATX zou je naar mATX kunnen gaan. pricewatch: ASRock AB350M Pro4 in een pricewatch: Fractal Design Define Mini C

De cpu koeler is behoorlijk aan de prijs. Een pricewatch: Arctic Freezer 33 doet het werk ook erg stil.

De RM550x heeft erg stugge kabels. In een kleinere behuizing als de Mini C is dat wat lastiger wegwerken. Je zou de iets goedkopere pricewatch: Corsair TX550M V2 kunnen overwegen. De opvolger van de vrij matige CS550M die overigens wel erg stil was. De kwaliteit is met de TXM stukken beter geworden terwijl het geluidsniveau aangenaam laag is gebleven.

Zonder merkbaar op snelheid in te leveren zou je de 850 EVO kunnen wisselen voor een die een lagere prijs per GB heeft.

• uniqa
Menno02 schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:43:
Je SSD kan goedkoper en groter: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB.
Waarom heb je die videokaart gekozen? Je zegt geen voorkeuren te hebben dus dan is een pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB ook goed toch?
(Ik vind de Sapphire zelf prachtig dus misschien jij ook wel.)

Voor de rest een prima build.
De reden voor de sapphire nitro+ 580 omdat ik zag dat die goed uit de reviews kwam qua preformance en cooling. Misschien dan wel een beetje een voorkeur op gebouwd haha. Zat ook nog te kijken naar de MSI versie maar daar zie ik wat posts over dat de koeling minder en luid is.
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:44:
In plaats van ATX zou je naar mATX kunnen gaan. pricewatch: ASRock AB350M Pro4 in een pricewatch: Fractal Design Define Mini C

De cpu koeler is behoorlijk aan de prijs. Een pricewatch: Arctic Freezer 33 doet het werk ook erg stil.

De RM550x heeft erg stugge kabels. In een kleinere behuizing als de Mini C is dat wat lastiger wegwerken. Je zou de iets goedkopere pricewatch: Corsair TX550M V2 kunnen overwegen. De opvolger van de vrij matige CS550M die overigens wel erg stil was. De kwaliteit is met de TXM stukken beter geworden terwijl het geluidsniveau aangenaam laag is gebleven.

Zonder merkbaar op snelheid in te leveren zou je de 850 EVO kunnen wisselen voor een die een lagere prijs per GB heeft.
Is zo arctic freezer goed genoeg qua koeling? ik denk dat ik liever op een mid tower blijf zitten.

Verwijderd

uniqa schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:00:
Is zo arctic freezer goed genoeg qua koeling?
Ja, kan je nog overklokken ook
ik denk dat ik liever op een mid tower blijf zitten.
Welke voordelen biedt ATX voor jou waar je iets aan gaat hebben?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De 1600X zal waarschijnlijk niet beter overclocken dan de 1600. Ryzen loopt voorbij de 3,7ghz tegen sterk oplopende voltages, stroomverbruik en hitte aan. 3,9ghz is meestal het maximale haalbare voor een Ryzen CPU. Een 1600 lijkt over het algemeen ook in staat te zijn om 3,9ghz ook te halen dus het voordeel van de 1600X is beperkt. Je zal waarschijnlijk met iets lagere voltages 3,9ghz kunnen halen, maar dan is het alsnog behoorlijk veel. Je koopt met de 1600X eigenlijk een CPU die 3,6 gegarandeerd aankan. Het lijkt er alleen op dat je behoorlijk pech moet hebben als je 3,7ghz niet haalt met de 1600. Het verschilt per CPU, maar ze lijken er allemaal toe in staat. Verder zou ik eigenlijk ook niet voorbij de 3,7ghz gaan. Dat is al behoorlijk snel en je wint weinig met het beetje extra, voor veel hitte en stroomverbruik. Wil je echt 3,9ghz perse halen dan is die Noctua wel aan te raden, anders is die arctic freezer afdoende. De stock koeler van de 1600 is zelfs al vrij aardig, hoewel dit wel wat luid is op 100%. Niet hinderlijk maar wel hoorbaar.

Verder zou ik dus niet een Asrock AM4 bordje nemen. De CPU VRM (voltage voorziening voor je CPU) is matig, en eigenlijk niet echt geschikt voor een goede overclock. Stock is alles best maar ik zou er niet op willen overclocken. Dat geld voor alle B350 bordjes van Asrock.

Zie ook:
YouTube: PCB Breakdown: Asrock "6"+3 phase AM4 VRM used on the AB35...

Dat gigabyte plankje wat je nu hebt uitgekozen is wat duurder, maar je kan vrij gemakkelijk het argument maken dat het het beste B350 bordje is dat er op het moment is. Je krijgt bijvoorbeeld een betere audiochip voor als je ooit eens een goede speakerset wil of een goede hoofdtelefoon en redelijk wat USB poorten, extra sata aansluitingen. Gewoon een redelijk uitgebreid bordje.

Je kan altijd omlaag gaan naar €100 als je wat wil besparen. Dan lever je wat in, eigenlijk vooral de audiochip, dus ook niet te veel. Dan zou je naar de Asus of Gigabyte bordjes op dat prijspunt kunnen kijken. MSI kan uiteraard ook. Het verschilt niet enorm veel dus je moet kijken naar details.

Qua ATX vs mATX, het licht eraan wat je wil. Een mATX bordje past ook in een grotere kast, andersom niet echt. Een grotere kast is altijd iets beter in de hitte van onderdelen absorberen. Verder is een kast iets dat je nog wel eens meerdere malen gebruikt. Kan je een grotere kast kwijt, wil je er ook een, dan gewoon doen. Wil je perse een kleinere kast dan kan je er voor kiezen. :)

GPU is een goede keuze. Alleen de XFX versie zal waarschijnlijk vergelijkbaar of net iets beter zijn, maar die is niet te krijgen, en daar weten we nog weinig van als internet zijnde. Asus was ook behoorlijk goed bij de RX480, maar nu te duur en daar weten we ook nog niks van. Gigabyte was matig bij de RX480 en die zullen zich eerst moeten bewijzen voordat ze een optie zijn lijkt me. MSI is een beetje mixed en beter als je wil bezuinigen. Dat wil je niet dus de Sapphire is een goede keuze. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• uniqa
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:05:

Welke voordelen biedt ATX voor jou waar je iets aan gaat hebben?
Ik denk dat ik dan in andere klasse van moederborden ga komen die minder features of minder optimaal zullen zijn. Is ook niet de airflow beter van een ATX beter?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
uniqa schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:24:
[...]

Ik denk dat ik dan in andere klasse van moederborden ga komen die minder features of minder optimaal zullen zijn. Is ook niet de airflow beter van een ATX beter?
Nou dat valt allemaal wel mee. In plaats van dat te denken zou je ook in de pricewatch de features die je wilt aan kunnen vinken en eens kunnen kijken of er micro atx borden zijn die aan jouw eisen voldoen. Sinds jouw gebruiksscenario best alledaags is zal dat wel goed komen.
Airflow kan ruk zijn in atx kasten maar ook goed, airflow kan ruk zijn in microatx kasten maar ook goed. De eerder genoemde Define mini c heeft prima airflow, er zit namelijk helemaal niks in de weg van de luchtstroom. De hoofdkamer waar het moederbord zich bevindt wordt niet gepopuleerd door drive cages oid, dus luchtstroom is in orde
Pagina: 1