Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik kan sinds vandaag mijn mobiel abonnement bij KPN verlengen. Nu hadden ze het over mijn persoonlijk verlengaanbod. Maar ik snap niet wat hier persoonlijk aan is. Aangezien je €5 - KPN compleet korting krijgt, wat voor alle abonees geldt. Is dit niet misleidend naar klanten toe?

Heeft het bovendien nu al zin om mijn abo te gaan verlengen (einde contractdatum is aug) ivm de nieuwe wet dat het nemen van een nieuw toestel een lening wordt, als je hem niet in 1x afbetaald. Als ik het nu afsluit is het dan geen lening?

En heeft het nut op een EU-bundel (5gb) te nemen? omdat in juni/juli alle bundels geldig worden in Europa.

[ Voor 3% gewijzigd door xtaix op 23-04-2017 19:06 ]

Beste antwoord (via xtaix op 26-04-2017 21:37)

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-05 23:17
xtaix schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:17:
Bedankt voor je antwoord. Ik ga deze week nog kijken naar een nieuw abo + toestel.
Bij KPN mobiel kent Sim Only tegenwoordig weinig persoonlijk voordeel meer, je voordeel op sim only is compleet, that's it + huidige actie kortingen.

Enige wat wel persoonlijk is dat je bijv als niet KPN klant toestel X voor Y krijgt en niet KPN klant toestel X voor Z (meer dus) echter is dat alleen bij een medewerker het geval, niet via het selfservice gedeelte.

Overigens is het zo dat toestellen momenteel tot 1 mei a.s. gezien worden als "leenoptie" d.w.z. Je kan een toestel ter waarde van 860 EURO bijv 60 euro contant betalen, bij aanschaf en tevens heb je dan 800 over 12/24 maanden looptijd. Dus dan zou je een betaling van 33 EURO + je abonnement betalen wat je dan kiest. Die toestelprijs is het enige wat er persoonlijk aan is, mits je dit via een medewerker doet, want selfservice portaal van KPN houdt hier geen rekening mee, althans dat was met mijn verlenging ook zo. Er staat wel in de kleine lettertjes dat je dus 33 euro voor de telefoon los moet betalen echter valt dit nog niet over de WFT die per 1 mei 2017 alle toestellen boven de 250 euro geleend worden, aangemeld moet worden als BKR. Kortom: je kan ook dezelfde telefoon van 860 euro - contant 610 betalen en de 250 euro over 24 maanden uitsmeren. Het enige wat jezelf dus tegenwoordig moet afvragen: is mijn toestel los goedkoper dan wat ik bij mijn teleco-boer betaal? Ja, dan is los aanschaffen met evt de 250 euro regel een optie en anders is los kopen (wat ik altijd doe) een betere optie!

Tot zover hoe dat het een beetje werkt in de notendop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben een paar weken geleden gebeld door KPN met precies hetzelfde; een "persoonlijk" aanbod. Heb het afgeslagen omdat ik niet direct dingen aan de telefoon accepteer, en achteraf zag ik ook dat er niets persoonlijks aan was.

Dat mbt de EU-bundel moet ik ook nog even uitzoeken, want dat zou voor mij de enige reden zijn om een nieuw contract af te sluiten ipv de huidige door te laten lopen (ik heb sim-only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 17:35
Hier ook een sim only en ik kan ook verlengen. Zonder KPN compleet is het volgens mij 5GB voor 28 euro, met compleet 10GB voor 23 euro..

Zolang je compleet bent is het een goede deal, anders niet.

Ik laat het gewoon doorlopen. De concurrentie zit niet stil en hebben al leuke aanbiedingen lopen. Ik betaal nu 15 euro p/m voor 4GB, Spotify Premium en 200min. Dus ik zit voorlopig prima. Als KPN met een leuke aanbieding kom, dan is het misschien het overwegen waard.

[ Voor 41% gewijzigd door krakendmodem op 23-04-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
krakendmodem schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:32:
Hier ook een sim only en ik kan ook verlengen. Zonder KPN compleet is het volgens mij 5GB voor 28 euro, met compleet 10GB voor 23 euro..

Zolang je compleet bent is het een goede deal, anders niet.

Ik laat het gewoon doorlopen. De concurrentie zit niet stil en hebben al leuke aanbiedingen lopen. Ik betaal nu 15 euro p/m voor 4GB, Spotify Premium en 200min. Dus ik zit voorlopig prima. Als KPN met een leuke aanbieding kom, dan is het misschien het overwegen waard.
Klopt. Ik heb dan wel al kpn compleet, maar om dat nu verlengvoordeel te noemen.

Ik heb nu ook simonly - 5gb (10gb) en onbeperkt bellen en sms. €32,70

Maar als ik mijn telefoon nu verleng wordt het zeker een lening? want het contract gaat pas in aug in, omdat dan mijn huidige contract is afgelopen. En dan is de nieuwe wetgeving al van kracht

[ Voor 8% gewijzigd door xtaix op 23-04-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 17:35
Ik koop mijn telefoons altijd los. Heb geen zin in hoge maandlasten en doe meer dan drie jaar met een telefoon

Even Googlen, dit weet ik zo niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 09:39
xtaix schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:04:
Ik kan sinds vandaag mijn mobiel abonnement bij KPN verlengen. Nu hadden ze het over mijn persoonlijk verlengaanbod. Maar ik snap niet wat hier persoonlijk aan is. Aangezien je €5 - KPN compleet korting krijgt, wat voor alle abonees geldt. Is dit niet misleidend naar klanten toe?

Heeft het bovendien nu al zin om mijn abo te gaan verlengen (einde contractdatum is aug) ivm de nieuwe wet dat het nemen van een nieuw toestel een lening wordt, als je hem niet in 1x afbetaald. Als ik het nu afsluit is het dan geen lening?

En heeft het nut op een EU-bundel (5gb) te nemen? omdat in juni/juli alle bundels geldig worden in Europa.
Een telefoon bij je abonnement is altijd al een lening geweest.
Echter zijn de regels veranderd, waardoor de aanschaf van een toestel niet meer een onderdeel is van je contract.
Vanaf 1 mei wordt de regel nog verder aangevuld. Vanaf die datum krijg je, bij aanschaf van een toestel duurder dan 250euro op afbetaling bij je abo, een BKR registratie.

Feitelijk verandert er dus niet veel, je koopt het toestel op afbetaling en betaalt daar een x bedrag voor bij je abonnement. Alle abonnementen zijn dus eigenlijk tegenwoordig SIM only.
Grootste verschillen zijn dat er nu meer duidelijkheid is over de kosten voor je toestel, bij een annulering van je contract om welke reden dan ook, loopt je koop gewoon door denk ik (is immers een apparte overeenkomst tegenwoordig) en je krijgt vanaf volgende week een BKR registratie bij aankoop van een toestel boven 250 euro op afbetaling (tenzij je hem deels direct betaalt en max 250 op afbetaling doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
Bedankt voor je antwoord. Ik ga deze week nog kijken naar een nieuw abo + toestel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-05 23:17
xtaix schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:17:
Bij KPN mobiel kent Sim Only tegenwoordig weinig persoonlijk voordeel meer, je voordeel op sim only is compleet, that's it + huidige actie kortingen.

Enige wat wel persoonlijk is dat je bijv als niet KPN klant toestel X voor Y krijgt en niet KPN klant toestel X voor Z (meer dus) echter is dat alleen bij een medewerker het geval, niet via het selfservice gedeelte.

Overigens is het zo dat toestellen momenteel tot 1 mei a.s. gezien worden als "leenoptie" d.w.z. Je kan een toestel ter waarde van 860 EURO bijv 60 euro contant betalen, bij aanschaf en tevens heb je dan 800 over 12/24 maanden looptijd. Dus dan zou je een betaling van 33 EURO + je abonnement betalen wat je dan kiest. Die toestelprijs is het enige wat er persoonlijk aan is, mits je dit via een medewerker doet, want selfservice portaal van KPN houdt hier geen rekening mee, althans dat was met mijn verlenging ook zo. Er staat wel in de kleine lettertjes dat je dus 33 euro voor de telefoon los moet betalen echter valt dit nog niet over de WFT die per 1 mei 2017 alle toestellen boven de 250 euro geleend worden, aangemeld moet worden als BKR. Kortom: je kan ook dezelfde telefoon van 860 euro - contant 610 betalen en de 250 euro over 24 maanden uitsmeren. Het enige wat jezelf dus tegenwoordig moet afvragen: is mijn toestel los goedkoper dan wat ik bij mijn teleco-boer betaal? Ja, dan is los aanschaffen met evt de 250 euro regel een optie en anders is los kopen (wat ik altijd doe) een betere optie!

Tot zover hoe dat het een beetje werkt in de notendop
Pagina: 1