Toon posts:

Schermen vallen uit tijdens het spelen van games.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Tijdens het spelen van games gebeurt het nogal vaak dat mijn beelschermen uitvallen en dat ze een melding geven "No signal detected". Dit gebeurt bij de meeste games van Minecraft tot Grand Theft Auto V.
Wanneer mijn beelschermen uitvallen hoor ik de achtergrond nog (muziek e.d.).
Ik ben vrij zeker dat het niet aan de temperatuur van mijn PC/videokaart ligt. Deze liggen altijd onder de 45 graden.
Bij het uitvallen komt het soms ook voor dat een ventilator in mijn computer heel hard gaat draaien/blazen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Operating system
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790 @ 3.60GHz
Haswell 22nm Technology
RAM
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI Z87-G45 GAMING (MS-7821) (SOCKET 0) 27 °C
Graphics
BenQ XL2411Z (1920x1080@60Hz)
BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
3071MB NVIDIA GeForce GTX 780 (MSI) 30 °C
Storage
1863GB Western Digital WDC WD20EZRZ-00Z5HB0 (SATA) 24 °C
238GB Crucial_CT256MX100SSD1 (SSD) 31 °C
Optical Drives
ATAPI iHAS124 E

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al veel naar het probleem gezocht, maar tot nu toe geen oplossingen gevonden. Vandaar hoop ik dat iemand hier mij kan helpen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-06-2017 20:09)

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:35
Even je serie nummer checken en corsair een e-mailtje sturen, wie weet willen ze je tegemoet komen of zelfs een andere voeding toe sturen. Ik heb altijd goede support gehad van Corsair.

Ik zou toch nog eens in de event manager kijken wat er nu gebeurt als het probleem heeft voor gedaan want misschien is het de voeding helemaal niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:06

Nemesizz

Untouchable

Wat voor voeding heb je in je PC zitten? (merk + wattage + leeftijd)
Bij het uitvallen komt het soms ook voor dat een ventilator in mijn computer heel hard gaat draaien/blazen.
Videokaarten willen dat soms wel eens doen als een driver crashed, kan komen door een defect in de kaart zelf, fout in de driver, of bijvoorbeeld door een voeding die aan het eind van z'n leven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:06:
Wat voor voeding heb je in je PC zitten? (merk + wattage + leeftijd)
\

Ik heb een Corsair RM Series 850W voeding. Kheb mijn PC in elkaar laten zetten in 2014 dus ik vermoed dat hij 3 jaartjes oud is?

Mijn drivers zijn zo up to date als het maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Toevallig al in event manager gekeken? En die rm voedingen hebben ooit een recall gehad vanwege warmte issues http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uberdude schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:10:
Toevallig al in event manager gekeken? En die rm voedingen hebben ooit een recall gehad vanwege warmte issues http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123484
Update - November 14, 2013:
In an effort to improve our products for all of our users, we have updated the RM750 and RM850 to resolve this issue. The thermistor circuit that is used to measure the temperature for the fan controller and OTP has been changed in all RM750 and RM850 PSU’s moving forward. An additional resistor has been added that will result in the fan turning on prior to the condition that causes the PSU to shut down in the event that temperatures exceed 45°C.

Dit stukje voldoet wel aan de beschrijving. Maar wat moet ik nu? Dit is al een tijdje geleden heb er nooit iets over meegekregen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Even je serie nummer checken en corsair een e-mailtje sturen, wie weet willen ze je tegemoet komen of zelfs een andere voeding toe sturen. Ik heb altijd goede support gehad van Corsair.

Ik zou toch nog eens in de event manager kijken wat er nu gebeurt als het probleem heeft voor gedaan want misschien is het de voeding helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Mocht je Voeding daad werkelijk het defect hebben. Dan kan je wettelijk gezien gewoon de koop ontbinden.(tenzij de winkel faliet is). Maar zover ik het nog lang niet. Eerst even achterhalen(via serie nummer) of je voeding een gebrek heeft.

/edit en werkt het opnieuw aandoen van de monitoren? En wat gebeurt er als je de monitoren op een andere poort aansluit. En zet even in je Bios de IGPU ook even aan. En kijk of hij wel signaal blijft geven.

[ Voor 30% gewijzigd door loki504 op 23-04-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uberdude schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:35:
Event manager is taakbeheer right? En waar moet ik dan precies kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:39:
[...]

Hij bedoelt Event Viewer. Daar staan een hele zooi aan logs. Als er iets gebeurt staat daar dus vaak een melding die aangeeft wat er precies gebeurt is. Aan de hand daarvan kan je vaak zien waar het probleem zit. Bijvoorbeeld als er een melding staat die aangeeft dat de videodriver crashed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Nee. Event manager bedoelt hij event viewer mee.

https://www.isunshare.com...viewer-in-windows-10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Nee, taakbeheer is task manager. Maar hij bedoeld eigenlijk te Event Viewer (eventvwr). Oftewel de logboeken. Daar moet je in de application of system naar relevante events zoeken. Hou daarom goed de tijd in de gaten dat het misgaat.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:38:
/edit en werkt het opnieuw aandoen van de monitoren? En wat gebeurt er als je de monitoren op een andere poort aansluit. En zet even in je Bios de IGPU ook even aan. En kijk of hij wel signaal blijft geven.
Het opnieuw aandoen van de monitoren werkt niet. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding "No signal detected"
loki504 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:38:
Mocht je Voeding daad werkelijk het defect hebben. Dan kan je wettelijk gezien gewoon de koop ontbinden.(tenzij de winkel faliet is). Maar zover ik het nog lang niet. Eerst even achterhalen(via serie nummer) of je voeding een gebrek heeft.
Ga ik zeker even checken, bedankt.
Room42 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:43:
[...]

Nee, taakbeheer is task manager. Maar hij bedoeld eigenlijk te Event Viewer (eventvwr). Oftewel de logboeken. Daar moet je in de application of system naar relevante events zoeken. Hou daarom goed de tijd in de gaten dat het misgaat.
Hij bedoelt Event Viewer. Daar staan een hele zooi aan logs. Als er iets gebeurt staat daar dus vaak een melding die aangeeft wat er precies gebeurt is. Aan de hand daarvan kan je vaak zien waar het probleem zit. Bijvoorbeeld als er een melding staat die aangeeft dat de videodriver crashed
Bedankt, ik ga er naar kijken zodra het opnieuw voorkomt. Wat zeer waarschijnlijk vandaag nog is.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer eens gebeurt, dit is wat ik zie in het logboek:
https://gyazo.com/0632a2d0e7abd7fd83d2e8a4dc264640

Ik word hier niet veel wijzer uit. 21:27 is volgens mij het moment dat de schermen uitvallen.

De kritiek is de melding dat ik mijn windows onverwachts heb afgesloten. (door de knop in te drukken want anders gaat de computer nooit meer uit en gaat hij allemaal dingen deeinstalleren. Bv. Laatst viel hij uit en had hij GTA V ineens gedeinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:34:
([...] want anders gaat de computer nooit meer uit en gaat hij allemaal dingen deïnstalleren. Bv. Laatst viel hij uit en had hij GTA V ineens gedeïnstalleerd)
Echt niet! :o 8)7

Als de computer niet meer normaal afsluit met de aan-uitknop, dan hangt ie dus gewoon. Dan moet je toch echt de inhoud van die fouten gaan bekijken (alleen die regels uit de screenshot zeggen niet zoveel). Welke applicatie hangt er, en zo?

Dat ie 'zomaar' software gaat deïnstalleren gaat er bij mij niet in. Dan moet je toch echt zelf wat doen of je hebt echt rommel op je PC draaien.

offtopic:
PS: Gebruik a.u.b. niet die nare Gyazo, of embed direct de afbeelding, in plaats van een link naar de website :X
https://i.gyazo.com/0632a2d0e7abd7fd83d2e8a4dc264640.png

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 23-04-2017 22:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Lijkt me aan GPU die crashed of te weinig werkgeheugen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een tekort aan RAM of VRAM maakt de boel langzaam, er zal niets door crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:30:
[...]

Een tekort aan RAM of VRAM maakt de boel langzaam, er zal niets door crashen.
Mijn ervaring is dat alle schermen op zwart kunnen slaan tijdens het gamen em je alleen door een reset weer verder kunt. Soms zie je nog een windows waarschuwing 'low on memory' bla bla. Maar niet altijd.
Pas nog aantal keer gehad met een game.
Dus een tekort aan ram kan dat wel -empirisch vastgesteld door mijzel- veroorzaken.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:36:
[...]

Mijn ervaring is dat alle schermen op zwart kunnen slaan tijdens het gamen em je alleen door een reset weer verder kunt. Soms zie je nog een windows waarschuwing 'low on memory' bla bla. Maar niet altijd.
Pas nog aantal keer gehad met een game.
Dus een tekort aan ram kan dat wel -empirisch vastgesteld door mijzel- veroorzaken.
Dit heb ik nog nooit gezien in alle jaren dat ik met PC's bezig ben. Vol RAM of VRAM geeft een lage framerate of de machine word op een andere manier langzaam. Dat de boel vastloopt of zwart beeld geeft zou echt niet mogen gebeuren. Er zijn enorm veel machine's die bijvoorbeeld maar 4GB RAM hebben of mensen die gaan gamen op een 1GB videokaart. De machine word langzaam of de framerate is enorm laag, maar deze machine's geven dan echt geen zwart beeld. Als dit wel zo zou zijn zouden er iedere dag 1000'en PC's met dit probleem zijn. Geen idee wat het bij jou dan wel is, maar wat er bij jou gebeurt is echt niet normaal.

Edit: Ik weet nog dat ik Command & Conquer 1 speelde op een 486 met 50MHz en 4MB RAM en dat het RAM geheugen toen vol zat waarbij de framerate naar 3 FPS ging. Na een upgrade naar 8MB RAM was het spel prima te spelen. Als 20 jaar terug PC's al niet vastliepen door vol RAM mag je er wel vanuit gaat dat dit tegenwoordig al helemaal geen probleem kan zijn :)

Vol RAM is een langzame machine. Vol VRAM is lage FPS. Ook tegelijk is dit het resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 23-04-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Nou, ik wel. Recentelijk nog.
Kan er ook niets anders van maken.
Is gewoon een feit wat mij betreft.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:09:
Nou, ik wel. Recentelijk nog.
Kan er ook niets anders van maken.
Is gewoon een feit wat mij betreft.
Een feit voor jouw PC misschien, niet iedere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12
Heb je dit de laatste paar maanden? Ik had hetzelfde namelijk. Schermen vallen uit, geluid blijft doorgaan.

Uiteindelijk Nvidia drivers van 2 releases geleden geïnstalleerd en het was weg. Ik had het met een GTX970.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dibbuz schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:44:
Heb je dit de laatste paar maanden? Ik had hetzelfde namelijk. Schermen vallen uit, geluid blijft doorgaan.

Uiteindelijk Nvidia drivers van 2 releases geleden geïnstalleerd en het was weg. Ik had het met een GTX970.
Maar bij jou werden er toch hopelijk niet zomaar programma's gedeinstalleerd?
Want dat kan niet zonder een virus of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

PilatuS schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:32:
[...]

Een feit voor jouw PC misschien, niet iedere PC.
Uiteraard beseft elk weldenkend mens dat mijn persoonlijke waarneming op mijn PC niet de regel is voor alle andere PC's in het universum. Maar het blijft een feit dat ik exact hetzelfde symptoom heb waargenomen bij mij met als oorzaak een tekort aan werkgeheugen. Dus lijkt me dit zinvolle informatie voor de TS die slechts 12GB ram heeft. Zo kan hij dingen uitsluiten.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrMonkE schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:21:
[...]

Uiteraard beseft elk weldenkend mens dat mijn persoonlijke waarneming op mijn PC niet de regel is voor alle andere PC's in het universum. Maar het blijft een feit dat ik exact hetzelfde symptoom heb waargenomen bij mij met als oorzaak een tekort aan werkgeheugen. Dus lijkt me dit zinvolle informatie voor de TS die slechts 12GB ram heeft. Zo kan hij dingen uitsluiten.
12GB is zat voor games. Met GTA5 kom ik ergens rond de 8GB totaal uit. Het RAM geheugen van 12GB zou echt niet vol moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12
Arjantje72 schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:52:
[...]

Maar bij jou werden er toch hopelijk niet zomaar programma's gedeinstalleerd?
Want dat kan niet zonder een virus of zoiets :)
Dat had ik even gemist, dat deed die bij mij inderdaad niet.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03:20
Even malewarebytes downloaden en de boel laten scannen. DDU downloaden vervolgens in veilige modus opstarten alle drivers verwijderen en dan een oude driver proberen. En anders een PSU van iemand lenen en kijken of hij het daarop goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:31:
[...]

12GB is zat voor games. Met GTA5 kom ik ergens rond de 8GB totaal uit. Het RAM geheugen van 12GB zou echt niet vol moeten zitten.
Normaal niet, maar als ik kijk op de site van MSI zie ik wel weer een Killer NIC .... die zijn wel berucht om memoryleaks.

(al ben ik het verder wel met je eens, dat vol RAM/VRAM geen blackscreens/vastlopers horen te veroorzaken, is mij in al die jaren ook nog nooit gelukt, en heb toch vaak zat vol RAM en VRAM gehad op verschillende PC's, ding word dan inderdaad erg traag, maar liep nooit vast of ging op zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:00:
[...]

Normaal niet, maar als ik kijk op de site van MSI zie ik wel weer een Killer NIC .... die zijn wel berucht om memoryleaks.

(al ben ik het verder wel met je eens, dat vol RAM/VRAM geen blackscreens/vastlopers horen te veroorzaken, is mij in al die jaren ook nog nooit gelukt, en heb toch vaak zat vol RAM en VRAM gehad op verschillende PC's, ding word dan inderdaad erg traag, maar liep nooit vast of ging op zwart).
Een geheugenlek kan er inderdaad voor zorgen dat 12GB niet genoeg is, maar dan zit er dus ergens iets flink fout. Het hoogste geheugen gebruik wat ik ooit gezien heb bij een spel was 13GB met Tomb Raider toen ie net uit was. Een patch later zat er het rond de 6GB. Ik heb geen enkel spel wat boven de 8GB totaal uitkomt en dan gebruik in Windows meestal zo rond de 3GB met wat ik open heb staan.

Vol RAM en blackscreen gebeurt normaal gelukkig inderdaad nooit. Dat zou nogal slecht zijn en zorgen voor 1000'en crashende PC's per dag. Als het in het 486 tijdperk al goed ging zal het vandaag al helemaal niet gebeuren. Denk ook aan goedkope netbooks met 1 of 2GB geheugen wat bij het laden van Windows al vol zit, dan zouden die dingen bij iedereen de hele dag moeten crashen bij het openen van de internetbrowser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

PilatuS schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:04:
[...]

Een geheugenlek kan er inderdaad voor zorgen dat 12GB niet genoeg is, maar dan zit er dus ergens iets flink fout.
En dat is dus ook net het probleem met die Killer NIC software ;)
Snap niet dat ze na al die jaren (en vele klachten van memory leaks) dat nog steeds niet op regel hebben bij die Killer NIC's... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het verkeerd verwoord, maar bepaalde software zoals steam dachten dat ik dingen gedeeinstalleerd had. Maar het gaat 100 procent niet om een virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uberdude schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:10:
Uberdude schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:35:

Bedankt, ik heb corsair een tijdje geleden gemaild, mijn voeding opgestuurd en ik krijg een nieuwe voeding. Aangezien de gene die ik had niet meer gemaakt werd. Het gaat om CP-9020083-EU . Niet verkeerd. Ik ga laten weten wat het geeft zodra hij hier is. d:)b
Pagina: 1