Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 13:57
Ik open dit topic naar aanleiding van de heisa die is ontstaan na update 1.2.10 voor de Bose QuietComfort35 koptelefoon. Zo'n twee weken geleden zat ik in stilte met de koptelefoon ingeschakeld een uur te browsen op de iPad. Ik installeerde uiteindelijk de Bose Connect App en die bood een update aan. Na het installeren van de update merkte ik direct het verschil: meer ruis en het 'drukkende' gevoel op m'n oren was weg.
Ik zette de koptelefoon een aantal keer uit/aan, pairde m'n apparaten opnieuw maar de ruis bleef en de druk bleef weg. Toch maar even Googlen.... en wat bleek: ik was niet de enige.
Inmiddels 89 pagina's op het community forum (https://community.bose.co...Status/td-p/41754/page/89) met gedupeerden.

-Bose heeft een aantal headsets onderzocht en zegt geen problemen te hebben geconstateerd behalve wat versleten oorkussens.
-Wel heeft Bose eerdere firmware versies beschikbaar gemaakt op http://btu.bose.com (sluit je koptelefoon aan via USB en type vervolgens de toetscombinatie: a d v <arrow up> <arrow down> om te kunnen downgraden.
-Na aanhoudende klachten heeft Bose een customer satisfaction actie opgezet waarmee ontevreden gebruikers hun koptelefoon kosteloos kunnen retourneren en het aankoopbedrag gerestitueerd krijgen, óf kosteloos een nieuwe koptelefoon krijgen.

Wat zijn de ervaringen met deze update op Tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als er direct na de update duidelijk problemen hoorbaar zijn en meerderen dit probleem hebben, dan lijken me dit geen versleten oorkussens.

Zou best kunnen zijn dat de calibratie een beetje 'off' is, waardoor de onderdrukking te sterk is en in feite dus ruis genereert..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Even een oud topic bumpen. Gezien er geen reacties zijn van mensen die een Bose headset hebben.

Ik had zelf de hoofdtelefoon inderdaad ook van een nieuwere software voorzien (boven 1.0.6) en merkte inderdaad een licht verschil. De equalizer leek in deze versies een stuk beter afgesteld, waardoor het een wat natuurlijker geluid kreeg. Mede omdat er iets meer omgevingsgeluid aanwezig blijft en er dus minder vervormd wordt omdat te 'cancelen'.

Ik heb de hoofdtelefoon echter gekocht voor de sterke ANC. Ik werk nabij schiphol (500 meter vanaf de start- en landingsbaan), dus de ANC was een absolute must voor mij. Ik heb een downgrade uitgevoerd. Mocht die ANC minder belangrijk zijn dan het geluid, dan had ik de nieuwere firmware zeker laten staan.

Inmiddels heb ik een nieuwe headset gekregen (het aan/uit knopje was afgebroken) waar vanuit de fabriek ook 1.0.6 op stond. Dus dat heb ik lekker zo gelaten en ik heb de Bose Connect applicatie van mijn telefoon af gegooid (deze download automatisch de nieuwere firmware).

[ Voor 5% gewijzigd door Point.Flare op 05-06-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

Ik heb de update even geinstalleerd gehad om te zien of het invloed had op de ANC maar ik merkte geen verschil. Daarna wel weer gedowngrade naar 1.06 , just to be sure. Heb dat ding specifiek voor de ANC gekocht dus als dat minder wordt is ie waardeloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had onlangs ook het gevoel dat de ruis een stuk sterker aanwezig was, maar ik ga voorlopig de firmware niet proberen terugdraaien om te testen. Voor hetzelfde geld was ik gewoon moe en dan zijn mijn oren ook wat gevoeliger.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 13:57
Point.Flare schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:20:
Even een oud topic bumpen. Gezien er geen reacties zijn van mensen die een Bose headset hebben.

....
Inmiddels heb ik een nieuwe headset gekregen (het aan/uit knopje was afgebroken) waar vanuit de fabriek ook 1.0.6 op stond. Dus dat heb ik lekker zo gelaten en ik heb de Bose Connect applicatie van mijn telefoon af gegooid (deze download automatisch de nieuwere firmware).
Hier was dat knopje ook afgebroken. Toevallig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

stijnos1991 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Hier was dat knopje ook afgebroken. Toevallig!
In jouw geval ook volledig binnen de garantie vervangen?

Ik denk dat het een bekend probleem is. Sowieso is de oplossing die ze hebben gekozen niet de meest solide optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Inmiddels is versie 1.3.2 beschikbaar, op mijn zojuist aangeschafte QuietComfort staat nog 1.0.6. Zijn de problemen inmiddels verholpen in versie 1.3.2 of speelt dit nog steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Versie 1.3.2 heeft die problemen (die overigens niet bij iedereen zich voordeden) verholpen.
Tevens kan je vanaf 1.3.2 via de connect-app de ANC op hoog, laag en uit zetten. Zeer prettige toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

double_V schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:16:
Versie 1.3.2 heeft die problemen (die overigens niet bij iedereen zich voordeden) verholpen.
Tevens kan je vanaf 1.3.2 via de connect-app de ANC op hoog, laag en uit zetten. Zeer prettige toevoeging
Thanks voor de update!
Had geen last van de eerder genoemde issues, maar die nieuwe ANC opties zijn zeer fijn!
Zat laatst in de luchtstroom van een ventilator en dat gaf hinderlijke windgeluiden. Baalde toen dat ANC niet uit kon.
Nu is er zelfs een 'laag' optie. Net even getest: de ANC is duidelijk minder goed, maar de irritante geluiden veroorzaakt door de wind zijn nagenoeg weg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
OK thanks dan ga ik toch ook maar updaten naar de laatste versie. Is de ANC ook op de hoogste van de 3 standen minder goed dan de vaste stand onder versie 1.0.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
bureno schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:11:
OK thanks dan ga ik toch ook maar updaten naar de laatste versie. Is de ANC ook op de hoogste van de 3 standen minder goed dan de vaste stand onder versie 1.0.6?
Nee, uiteraard niet.
Op de hoogste stand is de noice-cancelling + de geluidskwaliteit (elektronische EQ) op zijn best. In stand 'laag' worden de microfoons die windgeruis oppakken uitgeschakeld en heb je veel minder NC. Stand 'uit' is uiteraard handig als je überhaupt geen NC wilt maar gewoon via BT muziek wilt luisteren.
Pagina: 1