Powerline extender icm ziggo connectbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912893

Topicstarter
Hoi ik heb even een dilemma en ik ben er nu al 3 dagen mee bezig.
Ik heb nu al een halfjaar een powerline extender van TP-LINK op de tweede verdieping en dat werkte uitstekend. Maar nu een dag of drie geleden is hij plotseling uitgevallen.
In principe was het tweede lampje (van het netwerk) uitgevallen, dus ik heb hem opnieuw gepaired, maar als ik er nu op wil, zeggen mijn apparaten dat ze geen ip adres kunnen verkrijgen.
Persoonlijk denk ik dat het ligt aan het ip adres van de powerline extender. Deze is namelijk 169.254.11.220, maar ik krijg hem niet verandert (als ik een andere intikt en hij gereboot is, is het gewoon hetzelfde.) Iemand enig idee wat hier gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33
Welke tp links gebruik je?
Welke ziggo box gebruik je en is dit de enigste router in huis?
Heb je de tplinks al eens een full reset gegeven en laten pairen?
Heb je hierna direct de router op de main tplink aangesloten?
Is er iets verandert qua opstelling in de afgelopen dagen bijvoorbeeld stroomuitval of andere stopcontact of apparatuur erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-Ik heb de TL-WPA4226KIT
-Ik heb de Ziggo Connectbox en dit is de enige router in huis. (Deze heeft inmiddels ook al een harde reser gehad)
-Ja, ik heb de tplinks meermaals gereset en gepaired
-Eerlijk gezegd weet ik dat niet, want ik weet niet wat je hiermee bedoelt, sorry, kan je dit verder toelichten?
-Het enige wat ik me kan bedenken is mijn aankoop van een Chromecast Ultra, maar deze is al een dag niet aangesloten geweest terwijl ik bezig was met de tplinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Je gebruikt als ik goed lees de tpplc utility app zo nee ff downloaden.
Je hebt als het goed Is 2 tplink adapters 1 met stekker doorlus mode (main adapter) deze zit naast je router en met een korte lan kabel op je router (lan 1).
De adapter met WiFi zit op de locatie waar je hem gebruikt hier gaan we ook instellingen doen.
Verbind je pc met deze adapter doormiddel van een lan kabel, open de tplink app en druk nu op de link knop van bijde adapters.
In de app zie je sowieso de adapter waar je pc aan hangt en ala het goed Is ook die bij de router anders even de knop Add device aanklikken.
Zorg ervoor dat de netwerknaam op bijde adapters het Zelfde zijn en dat hun firmware bijde up to date en gelijk zijn.
Stel een beveiligde verbinding op door een eigen naam te creëren voor dit netwerk zodat buren niet erop kunnen.
Ga nu de WiFi instellingen maken op je 2e adapter en stel deze zo in als jij wil.
Eventueel 3e adapter kan je tijdens het proces toevoegen zoals hierboven staat.

De tplinks kunnen een berg hoofdpijn en trailanderror meebrengen dit Is normaal de app is niet de makkelijkste en soms erg bokkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kun je zeker stellen. Het heeft helaas nog niet kunnen baten, en ik krijg het ip adres ook nog steeds niet veranderd.
Wat mij ook opvalt, als ik inlog in de main adapter, dan kan hij de andere adapter niet vinden. Vreemd, want de lampjes branden wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En als ik in de second adapter inlog dan zie ik wel de main adapter, maar hij verdwijnt ook steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 912893 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:25:
Persoonlijk denk ik dat het ligt aan het ip adres van de powerline extender. Deze is namelijk 169.254.11.220, maar ik krijg hem niet verandert (als ik een andere intikt en hij gereboot is, is het gewoon hetzelfde.)
169.254 is een APIPA (Automatic Private IP Addressing) adres welke je krijgt wanneer je via DHCP geen lease krijgt. Heeft de powerline exterder zelf een IP adres? Dan is deze bijna altijd alleen voor management. Kijk je tegen het IP adres aan van een device aan de powerline adapter verbonden dan krijgt deze geen IP adres. Dat zou kunnen wanneer je Connectbox geen DHCP aanbiedt (bv in bridge modus) of wanneer je via de powerline simpelweg geen verbinding hebt. Brandt de statusled voor de netwerkconnectie daar wel? Welke kleur is deze? Wanneer het netwerk steeds wegvalt heb je waarschijnlijk last van een te slechte verbinding. Dit kan o.a. komen door aangesloten apparatuur op dezelfde groep. Zet alles wat je kunt uitzetten eens uit, wordt de verbinding dan stabieler? Heb je een ander stopcontact getest?

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 24-04-2017 10:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:31:
[...]

169.254 is een APIPA (Automatic Private IP Addressing) adres welke je krijgt wanneer je via DHCP geen lease krijgt. Heeft de powerline exterder zelf een IP adres? Dan is deze bijna altijd alleen voor management. Kijk je tegen het IP adres aan van een device aan de powerline adapter verbonden dan krijgt deze geen IP adres. Dat zou kunnen wanneer je Connectbox geen DHCP aanbiedt (bv in bridge modus) of wanneer je via de powerline simpelweg geen verbinding hebt. Brandt de statusled voor de netwerkconnectie daar wel? Welke kleur is deze? Wanneer het netwerk steeds wegvalt heb je waarschijnlijk last van een te slechte verbinding. Dit kan o.a. komen door aangesloten apparatuur op dezelfde groep. Zet alles wat je kunt uitzetten eens uit, wordt de verbinding dan stabieler? Heb je een ander stopcontact getest?
De statusled is groen. De connectbox is overigens niet in bridge modus, dus het zal wel om een slechte verbinding gaan, maar geen idee hoe dit te fixen is.
Als ik apparaten uitzet, is er geen verandering. Bovendien heeft de extender het een halfjaar gewoon goed gedaan, zelf met alle apparatuur die erop zitten. En ja, ik heb de extenders al op verschillende stopcontacten geprobeerd. Zou het apparaat al verouderd kunnen zijn? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Toevallig nieuwe buren?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ha, da's een goeie! Maar helaas, ze hebben alleen een nieuwe pup x'D.
Ik heb het volgende gedaan; ik heb de stekkers nu 3 meter van elkaar zitten. Ik heb ze opnieuw gereset en ze gepaired, de lampjes branden, maar ik krijg nog steeds de melding 'kan geen ip adres verkrijgen' op de apparaten (draadloos en bedraad). Het ligt dus iig niet aan de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Anoniem: 912893 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:38:
[...]

De statusled is groen. De connectbox is overigens niet in bridge modus, dus het zal wel om een slechte verbinding gaan, maar geen idee hoe dit te fixen is.
Als ik apparaten uitzet, is er geen verandering. Bovendien heeft de extender het een halfjaar gewoon goed gedaan, zelf met alle apparatuur die erop zitten. En ja, ik heb de extenders al op verschillende stopcontacten geprobeerd. Zou het apparaat al verouderd kunnen zijn? O.o
De adapter kan ook stuk zijn natuurlijk. Heb je toevallig een andere liggen die je kunt testen? Heb je de bekabeling uitgesloten? Werkt het wellicht wel met een ander device (bv een laptop) achter de powerline?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 24-04-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bor schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:32:
[...]

De adapter kan ook stuk zijn natuurlijk. Heb je toevallig een andere liggen die je kunt testen?
Helaas niet. Ik ben er ook bang voor dat hij misschien beyond repair is. Ik zal de bekabeling nog vervangen en kijken of dat wat uithaalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 912893 op 24-04-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Even voor de zekerheid alles zit op een vast stopcontact en niet via een verlengsnoer of blok neem ik aan.
Doe ze beide eens resetten doormiddel van het reset gaatje/knopje minimaal 30 sec in te duwen.
Doe dit eerst door ze niet aangesloten te hebben op stroom of netwerk.
Doe eerst de main enkel op stroom en reset 30 sec.
Sluit de netwerk aan en reset intussen de 2e adapter op de manier met en zonder stroom.
Zet ze nuvlakbij elkaar en verbind je pc idien mogelijk bekabeld aan op de main.
Druk nog eens op pair en login op de main zie je de 2e en kan je hem koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 912893 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:38:
[...]

Als ik apparaten uitzet, is er geen verandering. Bovendien heeft de extender het een halfjaar gewoon goed gedaan, zelf met alle apparatuur die erop zitten. En ja, ik heb de extenders al op verschillende stopcontacten geprobeerd.
Heb je ze ook pal naast elkaar op dezelfde verlengsnoer geprobeerd?

Daarmee demp je alle storingssignalen van rest van je stroomnet precies de reden waarom je ze in normaal gebruik niet op verlengsnoer moet inzetten, dan demp je juist je PLC-signalen en heb je maximaal signaal tussen de twee adapters. Als ze dan nog geen goede verbinding kunnen maken is mogelijk een van de twee defect. Kunnen ze dan wel prima verbinding maken, maar zodra je ze op zinnige plekken in huis neerzet faalt het, dan ligt het probleem aan verstoring op je stroomnet op de frequenties waar PLC gebruik van maakt. Letterlijk elk electrisch apparaat in huis, of bij buren op dezelfde fast, kan dat veroorzaken, dus dat het maandenlang goed ging zegt weinig. Het is inherent instabiele technologie die net zo kwetsbaar is voor verstoringen als WiFi.
Zou het apparaat al verouderd kunnen zijn? O.o
Je geeft niet aan exact welk TP-Link apparaten je hebt. Ze verkopen naast nieuw spul ook een flink aantal legacy ontwerpen met chips van >5j oud. Welke zijn het precies?

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 24-04-2017 12:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
franssnarf schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:01:
Even voor de zekerheid alles zit op een vast stopcontact en niet via een verlengsnoer of blok neem ik aan.
Doe ze beide eens resetten doormiddel van het reset gaatje/knopje minimaal 30 sec in te duwen.
Doe dit eerst door ze niet aangesloten te hebben op stroom of netwerk.
Doe eerst de main enkel op stroom en reset 30 sec.
Sluit de netwerk aan en reset intussen de 2e adapter op de manier met en zonder stroom.
Zet ze nuvlakbij elkaar en verbind je pc idien mogelijk bekabeld aan op de main.
Druk nog eens op pair en login op de main zie je de 2e en kan je hem koppelen?
De main adapter heeft geen reset knop en als ik de 2e reset voor 30 seconden, start hij simpelweg 2 keer opnieuw op, zoals hij dat ook bij 10 seconden doet. En toen had ik volledig internet via de adapter beneden. Het leek opgelost te zijn.
Tot ik hem terug naar boven verplaatste. Nu geeft hij opnieuw aan dat hij geen ip adres kan verkrijgen. Het lijkt erop dat we het probleem gevonden hebben, maar waarom dat nu ineens na een halfjaar opdoemt...???
Update: hij doet het wel op de eerste verdieping, dus ik laat hem maar daar

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 912893 op 24-04-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Voor het beeld; is het nu de powerline adapter die geen IP krijgt of het device er achter? Powerline is niet de meest betrouwbare techniek overigens. Dion_b geeft een aantal nadelen duidelijk weer.

Pagina: 1