Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Optimalisatie wifi in huis

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:32
Met de onderstaande opstelling heb ik nu overal goed wifi bereik in huis.

De Wifi van het Ziggo kastje staat uitgeschakeld.
De AC68u staat ingesteld als router
De AC66u staat ingesteld als AP
De AC1200 staat ingesteld als wifi extender van de ac68u.

Nu is het helaas zo dat het regelmatig voorkomt dat een telefoon/tablet/laptop maximaal bereik aan geeft maar toch geen data binnen kan halen. Dit is op te lossen door de wifi op het betreffende apparaat aan en uit te schakelen. Dit gebeurt meestal als je bijvoorbeeld van de keuken naar de slaapkamer loopt en dus switcht van router/extender. Ook switcht een apparaat soms helemaal niet naar het kastje met het beste bereik. (wifi aan/uit lost het dan weer op)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jTy6Lk/netwerk.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Penetrator op 23-04-2017 15:03 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dus....je bent op zoek naar accespoints die netjes een seamless handover doen met elkaar oid ? Dan kan je ook gewoon eens kijken in bijv. het Ubiquiti forum gedeelte en price watch ? Of bedoel je iets anders ? (staat geen vraag in je topic namelijk, dus wordt een beetje gokken)

[ Voor 27% gewijzigd door Breezers op 23-04-2017 15:10 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Penetrator
Ik zie dat mijn vraag er inderdaad afgevallen is.

Zijn er instellingen waar ik rekening mee moet houden om het switchen beter/soepeler/seamless te laten verlopen? Het liefst zou ik geen nieuwe hardware aanschaffen.

• Breezers
Ik dacht dat Asus alleen een soort van "roaming assist" functie had waarbij de AP een device met een slecht signaal de verbinding verbreekt, zodoende om een nieuwe verbinding te forceren, maar ik heb geen idee of dit lekker werkt.....
ASUS Roaming assistant

Veel ASUS-routers en andere draadloze netwerkapparatuur als accesspoints en repeaters bevatten een functie die ASUS Roaming assistant noemt. Wanneer deze functie is ingeschakeld, zal een smartphone, tablet of notebook bij een lage verbindingssterkte van het accesspoint afgegooid worden. Vervolgens maakt je apparaat vanzelf weer verbinding met je netwerk en zal dan het accesspoint pakken met het sterkste signaal. Je vindt de Roaming assistant in de webinterface onder Wireless op het tabblad Professional. Wanneer je de functie inschakelt, kun je een waarde tussen -90 en -70 opgeven, waarbij een hogere waarde (dus dichter bij -70) zorgt voor een agressievere roaming. De functie werkt het beste als je alleen ASUS-apparatuur met ondersteuning voor de Roaming assistant gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://api.reshift.nl/platform_core/media/show_image/303329/?width=674&crop=center

Ik dacht dat alleen de wat duurdere (SOHO) AP's een seamless handover/roaming functie hadden en dat dit ook hardwarematig bepaald was. Ik weet niet of bijvoorbeeld een alternatieve firmware zoals DD-WRT daar meer mogelijkheden voor heeft.(WDS ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Breezers op 23-04-2017 15:35 ]

• Penetrator
Kan iemand verklaren waardoor het soms zo is dat je wel vol bereik hebt maar geen data binnen krijgt?

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:33
Penetrator schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:47:
Kan iemand verklaren waardoor het soms zo is dat je wel vol bereik hebt maar geen data binnen krijgt?
Dat komt vermoedelijk o.a. door je wifi-extender, deze stuurt wel een signaal weg, maar als het binnenkomende signaal v/d extender is verstoord zal je te nooit en te nimmer een internet signaal hebben (of iig niet goed).

In principe kan je overal een extender ophangen zonder verbonden te zijn met enig ander wifi punt (of kabel) ja als je verbonden bent met de extender lijkt het voor je telefoon/tablet/whatever alsof je een super wifi signaal hebt, maar je hebt 0,0 internet verbinding ;)

Hoop dat je bovenstaande beetje snapt ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Penetrator
Annuk schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:56:
[...]

Dat komt vermoedelijk o.a. door je wifi-extender, deze stuurt wel een signaal weg, maar als het binnenkomende signaal v/d extender is verstoord zal je te nooit en te nimmer een internet signaal hebben (of iig niet goed).

In principe kan je overal een extender ophangen zonder verbonden te zijn met enig ander wifi punt (of kabel) ja als je verbonden bent met de extender lijkt het voor je telefoon/tablet/whatever alsof je een super wifi signaal hebt, maar je hebt 0,0 internet verbinding ;)

Hoop dat je bovenstaande beetje snapt ;)
Ik snap je zeker. Is het dan niet raar dat dit verholpen is nadat ik wifi uit-aan zet? Terwijl het signaal ondervanderd is...

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Penetrator schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:02:
[...]

Ik snap je zeker. Is het dan niet raar dat dit verholpen is nadat ik wifi uit-aan zet? Terwijl het signaal ondervanderd is...
nee, dat kan zeker helpen, ws kiest je AP dan een ander kanaal.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 17:05
Ik heb zelf heel veel problemen gehad met het `ziggo kastje`

Mijn wifi werkte voor geen meter op mijn eigen asus router (wifi op ziggo stond uit).

Ik heb door ziggo hun modem in brige modus laten zetten.
Vervolgens mijn eigen router het verkeer laten afhandelen.

Nu werkt mijn Wifi 10x beter, ook als het signaal wat zwakker is.

kan de extender bekabeld worden aangesloten? zonder kabel werken extenders vaker tegen dan mee.

Heb je de Wifi dezelfde namen / sleutels etc. gegeven? of moet hij verbinding maken met een ander wifi?

[ Voor 22% gewijzigd door Sporedd op 24-04-2017 15:08 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• Breezers
Sporedd schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:05:
Ik heb zelf heel veel problemen gehad met het `ziggo kastje`

Mijn wifi werkte voor geen meter op mijn eigen asus router (wifi op ziggo stond uit).

Ik heb door ziggo hun modem in brige modus laten zetten.
Vervolgens mijn eigen router het verkeer laten afhandelen.

Nu werkt mijn Wifi 10x beter, ook als het signaal wat zwakker is.

kan de extender bekabeld worden aangesloten? zonder kabel werken extenders vaker tegen dan mee.

Heb je de Wifi dezelfde namen / sleutels etc. gegeven? of moet hij verbinding maken met een ander wifi?
Ben je nu echt gestopt met lezen na de eerste zin ? In de 2e zin staat toch duidelijk : De Wifi van het Ziggo kastje staat uitgeschakeld.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 17:05
Nee, uitgeschakeld is niet het zelfde als in bridge modus.

[ Voor 14% gewijzigd door Sporedd op 24-04-2017 20:07 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Heb je onvoldoende dekking zonder de extender ? dat zorgt altijd op een of andere manier voor gedonder.
Maar je zegt dat je ac68u ingesteld staat als router ? dus die deelt net als je ziggo modem ip-adressen uit ? dus je hebt ook nog dubbel-nat ? vanuit dat oogpunt zou ik ook liever kiezen voor Bridged en alles op je ac68u afhandelen als je deze als router wilt gebruiken.
Pagina: 1