Omdat ik tegenwoordig veel met torrents speel heb ik mijn computer veel aan staan. Ik zit dus een beetje te twijfelen of het misschien goed zou zijn hier een dedicated systeem voor aan te schaffen (NAS oid). Daarvoor wil ik een beeld krijgen wat mijn PC nu eigenlijk verbruikt tijdens het downloaden/uploaden van torrents (ik neem aan dat ik dit 'idle' mag noemen). Zodat ik in kan schatten of het nut heeft hier een zuinigere oplossing voor te gaan zoeken.
Hieronder mijn PC. Maximale vermogen van de onderdelen zoals de videokaart e.d. vinden is niet zo moeilijk, maar ik neem aan dat de videokaart van mijn PC uitgeschakeld wordt bij het 'uitschakelen van het scherm'. Ik vind het dus echt lastig inschatten wat mijn PC nu in totaal vebruikt. Verder zou ik ook nog wel willen weten of er instellingen zijn die ik makkelijk aan kan passen op mijn PC waarmee ik het stroomvebruik tijdens het downloaden/uploaden van torrents kan verminderen.
Het gaat overigens om een schatting, en hoeft echt niet op 10 euro precies te zijn, maar zou graag een inschatting maken of de kosten nu 100 of 400 euro per jaar zijn.
Hieronder mijn PC. Maximale vermogen van de onderdelen zoals de videokaart e.d. vinden is niet zo moeilijk, maar ik neem aan dat de videokaart van mijn PC uitgeschakeld wordt bij het 'uitschakelen van het scherm'. Ik vind het dus echt lastig inschatten wat mijn PC nu in totaal vebruikt. Verder zou ik ook nog wel willen weten of er instellingen zijn die ik makkelijk aan kan passen op mijn PC waarmee ik het stroomvebruik tijdens het downloaden/uploaden van torrents kan verminderen.
Het gaat overigens om een schatting, en hoeft echt niet op 10 euro precies te zijn, maar zou graag een inschatting maken of de kosten nu 100 of 400 euro per jaar zijn.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock Z75 Pro3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 65,- | € 65,- |
1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 65,- |