Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

P1 meter van Eneco gebruiken icm met zwave controller

Pagina: 1
Acties:

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 07:28
Hallo, ik gebruik mijn Toon niet meer maar zou wel de P1 adapter willen gebruiken icm met een zwave installatie (smartthings hub), kan ik de P1 zwave adapter gebruiken met andere controllers? Of heeft Eneco een gesloten protocol voor de communicatie?

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 14:51
En wat voor P1 adapter heb je dan?

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Neem aan de energie adapter die bij de Toon geleverd wordt. Ik heb daar ook interesse in om hem met Domoticz te gebruiken.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Als je bij Toon lokaal inlogt en je hebt zwave beheer aan staan dan krijg je de zwave interface van Toon.
Onder HAE_METER subdevice die de meter uitleest.

Ik heb 0 verstand van domotica, maar het zal vast mogelijk zijn de waardes uit te lezen.

Hieronder een screenshot hoe dat er uit ziet via Toon.

https://drive.google.com/...czZRRk0/view?usp=drivesdk

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 14:51
Waarom zijn die meterstanden zo geheim? :-D

Zelf heb ik een Arduino aan mijn meter hangen die met mijn domotica controller praat.
Veel makkelijker dan je vast houden aan dat Toon ding.

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

ruudvee schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:07:
Waarom zijn die meterstanden zo geheim? :-D

Zelf heb ik een Arduino aan mijn meter hangen die met mijn domotica controller praat.
Veel makkelijker dan je vast houden aan dat Toon ding.
Gaat niemand wat aan toch?

Arduino snap ik ook niks van, dus Toon was makkelijk.
Echter de thermostaat functie was bij mij zo van slag dat ik overgestapt ben naar EvoHome.
Maar als de meteradapter te koppelem is met domoticz iod dan is dat wel interresant.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Forza11
DJKroon schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:56:
[...]

Gaat niemand wat aan toch?

Arduino snap ik ook niks van, dus Toon was makkelijk.
Echter de thermostaat functie was bij mij zo van slag dat ik overgestapt ben naar EvoHome.
Maar als de meteradapter te koppelem is met domoticz iod dan is dat wel interresant.
Ik ben ook overgestapt op evohome voor multizone. Wat voor zwave module gebruik jij voor domoticz en heb je daarmee al eens geprobeerd te pairen met Eneco p1 module?

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Forza11 schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:46:
[...]

Ik ben ook overgestapt op evohome voor multizone. Wat voor zwave module gebruik jij voor domoticz en heb je daarmee al eens geprobeerd te pairen met Eneco p1 module?
Nope, helaas nog geen domoticz hier in huis.
Neig er wel naar maar moet me er is in verdiepen hoe dat werkt.
Maar Domoticz vervangen voor toon lijkt me wel wat en zeker als je die Toon meteradapter kan (mis)bruiken.

Eerst had ik het idee om Toon te rooten adhv de tutorial van Marcelr!
Alleen de kwartjes vallen niet op zijn plek om het ook te doen.

• Forza11
DJKroon schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:54:
[...]

Nope, helaas nog geen domoticz hier in huis.
Neig er wel naar maar moet me er is in verdiepen hoe dat werkt.
Maar Domoticz vervangen voor toon lijkt me wel wat en zeker als je die Toon meteradapter kan (mis)bruiken.

Eerst had ik het idee om Toon te rooten adhv de tutorial van Marcelr!
Alleen de kwartjes vallen niet op zijn plek om het ook te doen.
Ik wou dat eigenlijk ook proberen maar ben de stroomadapter van de toon kwijt.... ik heb domoticz draaien op een synology en dat werkt prima!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
<ander topic grvraagd>

[ Voor 92% gewijzigd door Dagobert op 10-09-2017 20:19 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik begrijp dat je elders antwoord hebt gekregen? Maar ik zit er ook nog mee, kun je aangeven wat het resultaat is geworden?

Op het kastje staat dat het ding Z-wave praat. Zelf gebruik ik nu een arduino en Openhab, maar ik zou graag de arduino verruilen voor deze P1 adapter. Lijkt toch even wat netter.

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ah gevonden:, hij staat in de database van cd-jackson. En dus werkt hij in openHAB. :-)
Ik zie nu alleen nog maar gast en elektra waarden, geen details zoals tarief info en/of uitsplitsing naar fasen, maar het is een start.
http://www.cd-jackson.com...ce-list/devicesummary/345

Can`t live without the mods

Pagina: 1