Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop Gaming +/- €1200

Pagina: 1
Acties:

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 14:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen met uitzonderlijk eens wat foto en videobewerking.
Resolutie 1080p, 3x 1080p(Triple Screen race setup) en optie tot 4K GPU upgrade in de toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 1200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, Muis en keyboard

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1MSI RADEON RX 580 GAMING X+ 8G€ 293,-€ 293,-
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 112,-€ 112,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 143,-€ 143,-
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur in een merk, opzoek naar beste performace voor zijn prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur zou de build stil gericht mogen zijn.
Een triple screen setup te kunnen gebruiken voor vooral racegames zoals Assetto Corsa.

Ga je overklokken?
Lichte tot milde overclock niets geks, extra prestaties zijn altijd welkom

Wat verwacht je van ons?[i]
Verbetering van de onderdelen en uw mening van de build wat je nog zelf zou aanpassen.
Aandachtspunten:
moederbord keuze tussen het B350 of voor de kleine meerprijs X370 moederborden:
pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon
pricewatch: Gigabyte GA-AX370-Gaming K3
Koeler keuze Lucht of AIO Waterblock voor de CPU?
Deze pricewatch: Noctua NH-D15
heeft wel de voorkeur als luchtkoeling maar jammer genoeg geen AM4 support?
Hoe zouden jullie de CPU koelen?

[ Voor 64% gewijzigd door Lagoyaz op 23-04-2017 14:38 . Reden: Onderdelen toegevoegd en fout aangepast ]

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
voor overclocken heb je x370 bord nodig. maar met overclocken win je niet heel veel prestatie tegenover het geld wat je kwijt bent.
ik weet niet precies hoe het zit, maar met gamen op 3 schermen heb je volgens mij SLI of Crossfire nodig. dit kan ik fout hebben.

ik mis een HDD in je build. of ga je alles op je SSD installeren

waterkoeling heeft weinig nut bij een niet overgeclockte build.

[ Voor 9% gewijzigd door Derekboy2000 op 23-04-2017 15:18 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:30

Tribits

Onkruid vergaat niet

Derekboy2000 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:15:
voor overclocken heb je x370 bord nodig. maar met overclocken win je niet heel veel prestatie tegenover het geld wat je kwijt bent.
ik weet niet precies hoe het zit, maar met gamen op 3 schermen heb je volgens mij SLI of Crossfire nodig. dit kan ik fout hebben.
Overklokken gaat ook met een B350 board, alleen de A300 en A320 chipset kunnen niet overklokken. Triple screen gaat ook wel met 1 kaart, maar die zal dan natuurlijk wel drie keer de resolutie van de schermen aan moeten kunnen.
Lijkt me met 525 GB niet direct een probleem hoewel het wel wat vragen oproept in combinatie met videobewerking.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Lagoyaz

Als ik mij niet vergis kan je ook overclocken op een B350 moederbord?
De keuze van de chipset en het moederbord is iets waar ik graag nog wat advies over krijg.
(Die ik al gevonden heb staan in de 1ste post)

Gamesetup's met RX480 heb ik al Assetto Corsa zien spelen op Triple screen setup maar zou dit hier graag ook toch nog even bevestigd hebben of dit voor niet te grote problemen gaat zorgen met een RX580?

HDD Zullen 2 oude HDD in het begin over gezet worden van oude pc die al vol staan +/- 1TB.
Zou bij gebrek aan opslag een 2 TB HDD bijplaatsen.

• Lagoyaz
Tribits schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:45:
[...]

Overklokken gaat ook met een B350 board, alleen de A300 en A320 chipset kunnen niet overklokken. Triple screen gaat ook wel met 1 kaart, maar die zal dan natuurlijk wel drie keer de resolutie van de schermen aan moeten kunnen.

[...]

Lijkt me met 525 GB niet direct een probleem hoewel het wel wat vragen oproept in combinatie met videobewerking.
Zoals ik ook dacht i.v.m. het moederbord, heb je ook een aanbeveling of ik niet beter zou kiezen voor de X370 Chipset?

De GPU ben ik zelf niet 100% zeker of deze voldoende gaat zijn voor 3X 1080p maar al een paar setup's gezien met een RX480 waarbij assetto corsa toch een gewenst frame rate haalde met high settings... Graag zou ik toch hier iemand vinden die dit voor mij eens zou kunnen bevestigen.

Opslag zal inderdaad na verloop van tijd een probleem kunnen geven en zou op dat moment een 2 TB HDD bij plaatsen.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Lagoyaz schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:55:
[...]

Zoals ik ook dacht i.v.m. het moederbord, heb je ook een aanbeveling of ik niet beter zou kiezen voor de X370 Chipset?
De X370 chipset heeft SLI/CrossFire als belangrijkste voordeel, maar daar zie ik hier geen noodzaak voor dus lijkt een B350 bordje mij de juiste keuze. De pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS is op dit moment een populaire keuze en is iets voordeliger dan het Gigabyte board in je oorspronkelijke setup.

• Lagoyaz
Tribits schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:01:
[...]

De X370 chipset heeft SLI/CrossFire als belangrijkste voordeel, maar daar zie ik hier geen noodzaak voor dus lijkt een B350 bordje mij de juiste keuze. De pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS is op dit moment een populaire keuze en is iets voordeliger dan het Gigabyte board in je oorspronkelijke setup.
Dan lijkt dat Asus Moederbord zeker de betere keuze!
Moet wel zeggen dat de SLI/CrossFire optie toch wel ergens wenselijk is en dit mij mss wel laat kiezen voor een X370 chipset voor later spijt te voorkomen...

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Lagoyaz schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:14:
[...]

Moet wel zeggen dat de SLI/CrossFire optie toch wel ergens wenselijk is en dit mij mss wel laat kiezen voor een X370 chipset voor later spijt te voorkomen...
Lijkt me best een goede keuze inderdaad. Als je triple monitor doet is een tweede videokaart geen overbodige luxe, dan houd je je build lekker futureproof.

Edit: ik zie nu pas dat je bij een B350 ook SLI/CrossFire kunt doen: deze moederborden zijn allemaal geschikt voor CrossFire. (Filter: link interface)

[ Voor 28% gewijzigd door Menno02 op 23-04-2017 16:26 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Lagoyaz schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:14:
[...]

Ik ben er zelf geen voorstander van om later nog aan SLI/Crossfire te beginnen. Het idee is dat je de kosten van een dure nieuwe kaart bespaart en er nog een goedkopere oude kaart bijprikt. Nadeel is dat je nu al voor een duurder moederbord en zwaardere voeding moet kiezen (ook een beetje afhankelijk van hoeveel PCIe aansluitingen je videokaarten hebben).

Nadeel is dat je die kaart dan waarschijnlijk op de tweedehands markt moet kopen, als ik bijvoorbeeld kijk naar de GTX970 kaarten die nu nog te verkrijgen zijn dan zijn die allemaal flink overprijsd. Daarnaast zal je systeem ook een stuk meer energie verbruiken en ook zal je niet profiteren van ondersteuning van nieuwe DirectX versies en snellere aansluitingen die nieuwere kaarten hebben. Als je de oude kaart tweedehands verkoopt zal je doorgaans niet veel duurder uit zijn en maak je het jezelf wat mij betreft een stuk makkelijker.

• Lagoyaz
Menno02 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:22:
[...]

Lijkt me best een goede keuze inderdaad. Als je triple monitor doet is een tweede videokaart geen overbodige luxe, dan houd je je build lekker futureproof.

Edit: ik zie nu pas dat je bij een B350 ook SLI/CrossFire kunt doen: deze moederborden zijn allemaal geschikt voor CrossFire. (Filter: link interface)
Super dat je dit nog is bekeken hebt!
Dan is de ASUS die je mij hiervoor aanbevolen hebt nog steeds de beste keuze lijkt mij?
Ben nog eens aan het zoeken of er nog andere voordelen zijn aan de X370 chipset maar denk dat die het prijsverschil niet waard zullen zijn...
De optie voor crossfire/SLI is er voor moest ik ooit een zeer goedkope kaart kunnen kopen wat wel aangenaam is.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Lagoyaz schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:41:
[...]

Super dat je dit nog is bekeken hebt!
Dan is de ASUS die je mij hiervoor aanbevolen hebt nog steeds de beste keuze lijkt mij?
Ben nog eens aan het zoeken of er nog andere voordelen zijn aan de X370 chipset maar denk dat die het prijsverschil niet waard zullen zijn...
De optie voor crossfire/SLI is er voor moest ik ooit een zeer goedkope kaart kunnen kopen wat wel aangenaam is.
Ik heb niks aangeraden :)
maar de Asus die @Tribits aanraadde is inderdaad een goede keuze.
Je moet dan wel een AMD kaart hebben, want het heeft alleen CF ondersteuning.
Maar zoals al werd gezegd is CF niet de beste keuze, als je ook gewoon kunt upgraden naar een betere kaart.

• Lagoyaz
Tribits schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:34:
[...]

Ik ben er zelf geen voorstander van om later nog aan SLI/Crossfire te beginnen. Het idee is dat je de kosten van een dure nieuwe kaart bespaart en er nog een goedkopere oude kaart bijprikt. Nadeel is dat je nu al voor een duurder moederbord en zwaardere voeding moet kiezen (ook een beetje afhankelijk van hoeveel PCIe aansluitingen je videokaarten hebben).

Nadeel is dat je die kaart dan waarschijnlijk op de tweedehands markt moet kopen, als ik bijvoorbeeld kijk naar de GTX970 kaarten die nu nog te verkrijgen zijn dan zijn die allemaal flink overprijsd. Daarnaast zal je systeem ook een stuk meer energie verbruiken en ook zal je niet profiteren van ondersteuning van nieuwe DirectX versies en snellere aansluitingen die nieuwere kaarten hebben. Als je de oude kaart tweedehands verkoopt zal je doorgaans niet veel duurder uit zijn en maak je het jezelf wat mij betreft een stuk makkelijker.
Is zeker iets wat normaal gezien niet in de planning staat maar moest ik ooit een GPU op de kop kunnen tikken is het wel leuk dat de optie er is.
Na jouw advies ben ik zeker dat mijn voorkeur in de toekomst bij het vervangen van de GPU ligt i.p.v. een crossfire setup.

Het moederbord aangepast in de lijst.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PRIME B350-PLUS€ 98,49€ 98,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,39

De laatste dingen waar ik nog over twijfel is de Koeling, GPU en Voeding.

Koeling twijfel ik tussen een All in one waterkoeler voor de CPU of Lucht
Op koeling gebied zit ik ver achter en weet niet of het beter zou zijn voor waterkoeling te kiezen?
Bij luchtkoeling twijfel ik al tussen de Sythe Mugen 5 of Noctua NH-D15 die voorkeur heeft maar geen AM4 support heeft?

GPU twijfel ik of de RX580 wel genoeg kracht heeft voor met degelijke settings op 3x1080p te spelen?

Voeding twijfel ik voor 13 euro meer de 550W versie te kiezen voor wat meer ruimte te hebben in upgrade's voor de toekomst maar al gelezen dat 450W al genoeg ruimte over heeft?

Sorry Menno, mij even vergist van naam, ga hier zeker rekening mee houden voor moest ik GPU kracht te kort beginnen komen!

Alvast allemaal al bedankt voor de info en hulp, enorm dankbaar hiervoor!! _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Lagoyaz op 23-04-2017 17:11 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Lagoyaz schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:54:
[...]

De laatste dingen waar ik nog over twijfel is de Koeling, GPU en Voeding.

Koeling twijfel ik tussen een All in one waterkoeler voor de CPU of Lucht
Op koeling gebied zit ik ver achter en weet niet of het beter zou zijn voor waterkoeling te kiezen?
Bij luchtkoeling twijfel ik al tussen de Sythe Mugen 5 of Noctua NH-D15 die voorkeur heeft maar geen AM4 support heeft?
Je hebt sowieso AM4 support nodig, de sockets verschillen qua montagepunten niet veel van elkaar, maar wel teveel om ze uitwisselbaar te maken. Waterkoeling wordt vooral aangeraden voor die hard overclockers. Vooral de hoge prijs en de lage meerwaarde maakt het niet echt een aanrader voor doorsnee systemen.
GPU twijfel ik of de RX580 wel genoeg kracht heeft voor met degelijke settings op 3x1080p te spelen?
Assetto Corsa is alweer een wat oudere titel en getuige dit filmpje moet triple screen zelfs met wat oudere hardware lukken. Het is wel zo dat er voor sommige oudere games nog wel eens opties geïntroduceerd worden in updates die zelfs moderne grafische kaarten op hun knieën dwingen. Aan de andere kant is dat ook weer een beetje een kwestie van wat je zelf allemaal aan zet qua grafische opties.
Voeding twijfel ik voor 13 euro meer de 550W versie te kiezen voor wat meer ruimte te hebben in upgrade's voor de toekomst maar al gelezen dat 450W al genoeg ruimte over heeft?
Veelgehoord argument, het probleem is dat er afgezien van een tweede GPU eigenlijk niet zoveel extra hardware is die noemenswaardig energie verbruikt. Blijft wel dat deze combinatie relatief veel energie verbruikt en standaard al rond de 350 watt zit. Aan de andere kant is de trend dat grafische kaarten steeds zuiniger worden, dus de kans dat je ooit nog een 300 watt videokaart in dit systeem zal zetten is vrij klein.

Overigens zou je ook nog kunnen overwegen de processor in te ruilen voor een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler. Qua mogelijkheid tot overklokken maakt het niet zo heel veel uit en je bespaart er de kosten van een after market cooler mee. Nadeel is dat stock koelers over het algemeen wel iets luidruchtiger zijn.

• Lagoyaz
Tribits schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:35:
[...]

Je hebt sowieso AM4 support nodig, de sockets verschillen qua montagepunten niet veel van elkaar, maar wel teveel om ze uitwisselbaar te maken. Waterkoeling wordt vooral aangeraden voor die hard overclockers. Vooral de hoge prijs en de lage meerwaarde maakt het niet echt een aanrader voor doorsnee systemen.

[...]

Assetto Corsa is alweer een wat oudere titel en getuige dit filmpje moet triple screen zelfs met wat oudere hardware lukken. Het is wel zo dat er voor sommige oudere games nog wel eens opties geïntroduceerd worden in updates die zelfs moderne grafische kaarten op hun knieën dwingen. Aan de andere kant is dat ook weer een beetje een kwestie van wat je zelf allemaal aan zet qua grafische opties.

[...]

Veelgehoord argument, het probleem is dat er afgezien van een tweede GPU eigenlijk niet zoveel extra hardware is die noemenswaardig energie verbruikt. Blijft wel dat deze combinatie relatief veel energie verbruikt en standaard al rond de 350 watt zit. Aan de andere kant is de trend dat grafische kaarten steeds zuiniger worden, dus de kans dat je ooit nog een 300 watt videokaart in dit systeem zal zetten is vrij klein.

Overigens zou je ook nog kunnen overwegen de processor in te ruilen voor een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler. Qua mogelijkheid tot overklokken maakt het niet zo heel veel uit en je bespaart er de kosten van een after market cooler mee. Nadeel is dat stock koelers over het algemeen wel iets luidruchtiger zijn.
De koeling lijkt mij dan luchtgekoeld het beste voor mijn doel, aangezien de Noctua geen AM4 support heeft zal ik voor de Sythe mugen kiezen uit het lijstje voor beste koeling/geluid veronderstel ik.

De RX580 lijkt mij dan hiervoor ook voldoende aangezien deze de beste prijs/prestatie heeft.

De voeding zal ik voor dat beetje extra de 550W versie voorzien zodat ik wat meer futureproofing heb enkel omdat het kan voor die 13 euro...

De 1600 vs 1600X is al even een twijfelgeval, nu is het meer onder het gedacht dat de gegarandeerde hogere core clock snelheid de meerprijs wel waard is.
Vind jammer genoeg nog weinig overclock resultaten van de 1600 en 1600X voor te vergelijken vandaar ik mogelijk liever op zeker speel.

Nogmaals bedankt voor uw tijd @Tribits !

[ Voor 17% gewijzigd door Lagoyaz op 23-04-2017 18:20 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Maar waar denk je dan bij futureproofen? Je kunt er geen tweede videokaart bij zetten want daar heb je eigenlijk weer niet genoeg stroom voor. Je kunt beter voor de 450 watt versie gaan of nog iets meer uitgeven en een veel betere voeding als een pricewatch: Corsair TX550M V2 halen.

• Lagoyaz
ParaDroid2 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:25:
Maar waar denk je dan bij futureproofen? Je kunt er geen tweede videokaart bij zetten want daar heb je eigenlijk weer niet genoeg stroom voor. Je kunt beter voor de 450 watt versie gaan of nog iets meer uitgeven en een veel betere voeding als een pricewatch: Corsair TX550M V2 halen.
Dan denk ik aan upgraden naar 8 core CPU moesten deze bruikbaarder en beter geprijsd komen te staan,
upgraden van GPU of dacht dat dan een crossfire optie ook wel mogelijk was met 550w maar weet dit eerlijk gezegd niet.
Aangezien het exact het zelfde model voeding was zoals de 450w maar 550w veronderstelde ik dat deze wel gepast was voor de kleine meerprijs?

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Lagoyaz schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:36:
[...]

Dan denk ik aan upgraden naar 8 core CPU moesten deze bruikbaarder en beter geprijsd komen te staan,
upgraden van GPU of dacht dat dan een crossfire optie ook wel mogelijk was met 550w maar weet dit eerlijk gezegd niet.
Twijfelgeval, het totaal zit waarschijnlijk net boven de 550 watt. Wat ik er zo van lees zijn er nog al wat verschillen in het verbruik van RX580 kaarten omdat AMD het verbruik tegenwoordig geheel aan de leverancier over laat. Als ik naar het systeemverbruik kijk van de Tweakers test schat ik in dat het totaal vermogen met een tweede RX580 zelfs nog onder de 550 zou blijven, maar aan de andere kant is die MSI RX580 behoorlijk overgeklokt en verbruikt dus waarschijnlijk nog meer. Als je de optie open wilt houden is het sowieso verstandig een voeding te pakken met twee maal zoveel connectoren als de videokaart heeft (2x2=4 dus in dit geval) ander moet je gaan rommelen met verloopjes en dat lijkt me niet zo'n goed idee bij dergelijke vermogens.

Dit geeft overigens ook wel aan waar je nu allemaal al rekening mee moet houden en wat een energieslurper je systeem wordt als je er nog zo'n kaart naast zet.

• Lagoyaz
Tribits schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:29:
[...]

Twijfelgeval, het totaal zit waarschijnlijk net boven de 550 watt. Wat ik er zo van lees zijn er nog al wat verschillen in het verbruik van RX580 kaarten omdat AMD het verbruik tegenwoordig geheel aan de leverancier over laat. Als ik naar het systeemverbruik kijk van de Tweakers test schat ik in dat het totaal vermogen met een tweede RX580 zelfs nog onder de 550 zou blijven, maar aan de andere kant is die MSI RX580 behoorlijk overgeklokt en verbruikt dus waarschijnlijk nog meer. Als je de optie open wilt houden is het sowieso verstandig een voeding te pakken met twee maal zoveel connectoren als de videokaart heeft (2x2=4 dus in dit geval) ander moet je gaan rommelen met verloopjes en dat lijkt me niet zo'n goed idee bij dergelijke vermogens.

Dit geeft overigens ook wel aan waar je nu allemaal al rekening mee moet houden en wat een energieslurper je systeem wordt als je er nog zo'n kaart naast zet.
Super van je om dit weer te verduidelijken @Tribits!
Crossfire dan maar zo laten moest ik zo dicht op het randje zitten en zoveel stroom verbruiken.
De extra kostprijs van de stroom in deze tijd zal het verschil van een nieuwe kaart al maken na wat uren gamen...
Weet niet of het ook wat zou uitmaken qua efficiëntie voor 100W extra te nemen zodat de voeding minder zwaar belast wordt of is ook hiervoor 450w al voldoende?

Verder heeft wat opzoekwerk ook uit een ander thead duidelijk gemaakt dat de pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 betere audio chip heeft en twijfel of dit niet de 26 euro meer waard is met een degelijke headset of sound system? Veronderstel dat dit nog een degelijk verschil is aangezien bij Gigabyte de on board audio afgezonderd zou liggen op het moederbord maar niet genoeg in thuis om zeker te zijn dat het geen weggegooid geld is.

Ook qua koeling ben ik de pricewatch: Noctua NH-D15 SE-AM4 tegen gekomen wat een beest van een luchtkoeler lijkt met zijn 150mm. Nu weet ik juist niet of deze wel in de behuizing past en zoniet hoe ik een behuizing vind waar deze wel inpast :P
Edit: Heb gevonden bij de Tweakers specificaties dat de koeler max 180mm hoogte mag hebben en de Noctua zou 165mm zijn, veronderdtel dat dit dan wel moet goed komen.

Moest iemand verder nog opmerkingen of verbeteringen hebben zijn deze zeker altijd welkom.
Iedereen die al geantwoord heeft nogmaals dank voor jullie tijd al!

[ Voor 3% gewijzigd door Lagoyaz op 24-04-2017 00:18 ]

• Dom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:35

Dom

Ik ben zelf ook met een build bezig met het zelfde budget. Ik ben van mening dat 1 krachtige videokaart fijner is dan 2 in sli of crossfire.

Ik kwam uit op het volgende.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 235,50€ 235,50
1MSI B350 Tomahawk€ 116,99€ 116,99
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 429,-€ 429,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 10,95€ 10,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.204,24

Hopelijk heb je er iets aan. Mocht je toch graag net wat meer cpu kracht willen of iet anders, moet je inderdaad korten op je gpu.

In dit geval heb je minder van doen met cpu koelingen et cetera, omdat de standaard mee geleverde koeling prima voldoet(volgens recensies ook bij een kleine overclock)

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022

Zeg je eigenlijk soms ook wel eens wat wel klopt? 8)7

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Voor de efficiëntie is het het niet waard om een zwaarder model te nemen, omdat je daarbij er vanuit gaat dat je de computer altijd volledig zou belasten, terwijl dat juist vrijwel nooit het geval is. de 450 watt versie is dus de beste keuze. De enige reden om een zwaardere voeding te nemen is omdat je een voeding wil van betere kwaliteit die niet in een lager wattage te verkrijgen is.

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
KetchupFTW schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:30:
[...]

Zeg je eigenlijk soms ook wel eens wat wel klopt? 8)7
En bedankt :/ ik zal nog is proberen te helpen
. :(

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Dom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:35

Dom

Dat het watercoolen geen nut heeft zonder oc klopte anders wel hoor :)

• Lagoyaz
Dom schreef op maandag 24 april 2017 @ 00:29:
Ik ben zelf ook met een build bezig met het zelfde budget. Ik ben van mening dat 1 krachtige videokaart fijner is dan 2 in sli of crossfire.

Ik kwam uit op het volgende.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 235,50€ 235,50
1MSI B350 Tomahawk€ 116,99€ 116,99
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 429,-€ 429,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 10,95€ 10,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 144,95€ 144,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.204,24

Hopelijk heb je er iets aan. Mocht je toch graag net wat meer cpu kracht willen of iet anders, moet je inderdaad korten op je gpu.

In dit geval heb je minder van doen met cpu koelingen et cetera, omdat de standaard mee geleverde koeling prima voldoet(volgens recensies ook bij een kleine overclock)
Het budget laat mogelijk wel toe voor nog een GTX 1070 upgrade toe te voegen maar twijfel of die de meerprijs nog wel waard is momenteel?
Het lijkt mij mogelijk interessanter om nu voor de RX 580 te kiezen voor 150 euro minder en later dan wat sneller te upgraden.
Heb de indruk dat GPU's momenteel grote sprongen in prestatie's maken op kortere tijd vandaar ik veronderstel dit de betere keus is maar er zullen hier wel mensen zijn die hier meer van weten?

De extra CPU kracht wat meestal de levensduur van het moederbord mee bepaald zou ik liever houden en de koeling voorzie ik voor moest er prestatietekort zijn er toch de optie is voor een zwaardere overclock zonder te overdrijven natuurlijk...
Heb ook al gezien dat de 1600 zelfde overclocks kan halen als de 1600X met degelijke koeling maar heb ook al threads gelezen van tegenslag waarbij de overclock stopte op 3,7Ghz op alle core's of 3,8Ghz op 1 core.

Bedankt voor het helpen en al succes met de build @Dom !

ParaDroid2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:13:
Voor de efficiëntie is het het niet waard om een zwaarder model te nemen, omdat je daarbij er vanuit gaat dat je de computer altijd volledig zou belasten, terwijl dat juist vrijwel nooit het geval is. de 450 watt versie is dus de beste keuze. De enige reden om een zwaardere voeding te nemen is omdat je een voeding wil van betere kwaliteit die niet in een lager wattage te verkrijgen is.
Dan ga ik jullie advies hierin volgen en blijven we bij het 450W model aangezien een Bronze model meestal toch aanbevolen wordt als ik mij niet vergis?
Thanks @ParaDroid2 !

Het lijstje ziet er voorlopig dan zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PRIME B350-PLUS€ 98,49€ 98,49
1Noctua NH-D15 SE-AM4€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.207,34

Wie mij nog kan helpen met de keus van:

Bang 4 buck: RX 580 vs GTX 1070. Resolutie: Racegame's(bv. Assetto Corsa) 3 x 1080p Andere game's 1x 1080p (Ik denk RX 580 en upgraden na 3 jaar i.p.v. 5 jaar?)

Audio: De upgrade waard van pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS
naar pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING ?

Koeler: Toch maar even voor zeker te zijn dat de pricewatch: Noctua NH-D15 SE-AM4 in de pricewatch: Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window past. Volgens tweakers 180mm vrij en koeler is 165mm dus zou geen probleem mogen zijn.
Ook geen problemen met het geheugen in het moederbord?

_/-\o_

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Derekboy2000 schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:31:
[...]

En bedankt :/ ik zal nog is proberen te helpen
. :(
Als je niet weet waar je het over hebt kan je het beter ook niet proberen ;)
Pagina: 1