MicGlou schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:47:
Ik kan je sowieso vertellen dat het omzetten van een Word bestaand naar een PDF formulier vrijwel nooit netjes werkt... ik maak met enige regelmaat wel eens pdf formulieren voor de organisatie en die methode heeft (bij mij) nog nooit goed gewerkt. Sowieso ken ik geen enkel gratis te gebruiken stukje software die dit fatsoenlijk kan doen.
Mijn werkmethode is verschillend, vaak krijg ik al een opzet van iemand die ik naar eigen inzicht opmaak in Acrobat of zelfs een vrijwel definitief ontwerp die ik zoals gewenst maak. Maar hoe ik het ook krijg aangeleverd, zodra ik het formulier heb omgezet naar PDF doe ik de volledige formulier opmaak met de hand in Acrobat en laat niets aan de interpretatie van de software over... want ik ben langer bezig de geinterpreteerde opmaak recht te trekken dan dat ik zelf bepaal hoe de opmaak is.
Maar hoe vaak denk je een dergelijk formulier te gaan maken? Als het eenmalig is dan zou je simpelweg een trail versie van acrobat kunnen gebruiken. Ga je dit vaker doen, dan kost een abonnement op Acrobat iets meer dan 18 euro per maand... dat is eigenlijk best een klein bedrag en je bent altijd verzekerd van de laatste versie. Een losse licentie kost je namelijk minimaal ruim 500 euro, plus de bijkomende kosten om telkens weer een upgrade voor een volgende grote versie.
Overigens niemand in de organisatie die een Adobe CC abonnement heeft zoals een grafisch medewerker? Dan zou je met dat pakket kunnen werken.
Ben vandaag inderdaad iemand tegengekomen met DC Pro versie. Helaas werkte maar 1 functie van mijn formulier toen ik het ging omzetten. Ik heb het nog proberen recht te trekken maar merkte al snel dat dit veel tijd ging kosten en het er ook niet bepaald mooier op werd.
Ik heb er verder dus geen tijd meer aan kunnen besteden, hoop morgen weer even te gaan klooien! En ik denk inderdaad dat ik direct vanuit Acrobat ga opbouwen.
Over je vraag op het gebied van frequentie; ik denk dat ik het, voorlopig, maar één keer nodig ga hebben. Ben hier in juni alweer weg en mocht ik het in mn eigen bedrijf nodig hebben kan ik overwegen om een abonnement af te sluiten. Dan is het inderdaad niet heel duur.
Maar goed, eerst maar eens kijken of het goed werkt en uiteindelijk lukt.
Bedankt voor je informatie in ieder geval!