You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Je moet hem dan invoeren in Nederland en in sommige gevallen bpm betalen. Pas daarna krijg je een Nederlandse nummerplaat.
Kan er vaak niet uit. Anders zou iedereen het wel doen.
[Voor 15% gewijzigd door .Maarten op 23-04-2017 11:56]
Waarom zou je nogmaals BPM moeten betalen?.Maarten schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
Je moet hem dan invoeren in Nederland en in sommige gevallen bpm betalen.
(NL kenteken)
39
Invoeren/BPM is idd een dingetje, maar in DE is een veel groter aanbod van duitse auto's (duh) en de prijzen vaak significant lager waardoor het echt wel interessant kan zijn.
Als die auto in Nederland ingeschreven staat lijkt het me geen probleem. Ik heb ook een half jaar met een NL wagen in België rondgereden (6 maanden mag, daarna is het belastingontduiking)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar dit is een NL wagen die wordt aangeboden, en staat al op kenteken.
Toch wordt deze op een Duitse site voor 1600 minder aangeboden.
Dus stel: ik ben Duitser, koop die auto, verkoop hem direct door terug naar Nederland, dan ben je toch 1600 goedkoper uit?
Toch wordt deze op een Duitse site voor 1600 minder aangeboden.
Dus stel: ik ben Duitser, koop die auto, verkoop hem direct door terug naar Nederland, dan ben je toch 1600 goedkoper uit?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
De Duitse prijs zal de exportprijs zijn dus zonder NLD kentekenen.
Handelaar exporteert hem dan zelf naar Duitsland en vraagt zelf bpm terug.
Bedenkt zelf eens wat moet een Duitser mer Nederlandse platen ?
Handelaar exporteert hem dan zelf naar Duitsland en vraagt zelf bpm terug.
Bedenkt zelf eens wat moet een Duitser mer Nederlandse platen ?
[Voor 19% gewijzigd door wd200 op 23-04-2017 12:02]
Vermoedelijk kan de verkoper btw/bpm terugkrijgen omdat de auto naar het buitenland gaat. Als je 'm weer koopt en invoert, zul je deze weer moeten betalen.
Aha, is dat de truc. Ik dacht de wagen gewoon as-is verkocht werd, dus op kenteken.
Ding wordt dus als het ware kentekenvrij
Je kan natuurlijk ook proberen te onderhandelen bij die handelaar. Wellicht is de marge in NL ook gewoon hoger 'omdat het kan' (de handelaar zou ook gek zijn om het dan niet te doen).Snuffel schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:03:
Aha, is dat de truc. Ik dacht de wagen gewoon as-is verkocht werd, dus op kenteken.
Niet uit? Jij weet duidelijk niet waar je over praat.....Maarten schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
Je moet hem dan invoeren in Nederland en in sommige gevallen bpm betalen. Pas daarna krijg je een Nederlandse nummerplaat.
Oh ja, mocht ik dat ding gaan kopen dan wordt er zeker onderhandeld.ACM schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:25:
[...]
Je kan natuurlijk ook proberen te onderhandelen bij die handelaar. Wellicht is de marge in NL ook gewoon hoger 'omdat het kan' (de handelaar zou ook gek zijn om het dan niet te doen).
Ik monitor de auto al wat langer, en ik heb al verschillende prijzen voorbij zien komen soms lager, soms hoger.
En ik weet wat ik ervoor wil uitgeven, voor mij is het graag of niet

Was je van plan om met een Duits kenteken te gaan rondrijden?Snuffel schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:55:
Nu heb ik vrienden in Duitsland wonen, dus stel dat die de auto voor x-1600 kopen, dan kan ik hem toch gewoon overnemen en in NL rijden? Kenteken zit er toch al op...
Hoe zit dat precies?
Of zie ik iets zwaar over het hoofd?
1. voor Nederlands ingezetenen is het niet toegestaal om in NL te rijden met een buitenlands kenteken (behoudens vrijstelling, maar die krijg je slechts 1x per jaar voor 2 weken).
2. veel succes met het verzekeren van een Duits kenteken op een Nederlandse eigenaar.
De auto moet dus gewoon geimporteerd worden. Internet bevat meer dan genoeg info.
waarschijnlijk wordt de auto in duitsland aangeboden excl nl kenteken. indien je een recente auto uitvoert krijg je nog BPM teruggave namelijk. dan kun je em goedkoper aanbieden in t buitenland
Ja, die had ik inderdaad al begrepenMeesterPieter schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:47:
waarschijnlijk wordt de auto in duitsland aangeboden excl nl kenteken. indien je een recente auto uitvoert krijg je nog BPM teruggave namelijk. dan kun je em goedkoper aanbieden in t buitenland

bel je de handelaar, maakt hem niet zoveel uit aan wie die t verkoopt, denk dat die t hier niet verkocht kreeg. En op een auto van 1600 zal geen bpm restwaarde meer zitten.
De auto is geen 1600, het verschil tussen de DE prijs en de NL prijs is 1600. Ik gok dat de hoeveelheid rest-BPM daarom ook in die richting zal zitten.sugarlee89 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:47:
bel je de handelaar, maakt hem niet zoveel uit aan wie die t verkoopt, denk dat die t hier niet verkocht kreeg. En op een auto van 1600 zal geen bpm restwaarde meer zitten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Betreft een export auto ja, handelaar vraagt BPM terug etc.
Een auto importeren vanuit Duitsland is volgens mij pas voordelig vanaf 10-12k. Duitse auto's zijn ook vaak rijker uitgerust en in de meeste gevallen beter onderhouden dan Nederlandse auto's.
Een auto importeren vanuit Duitsland is volgens mij pas voordelig vanaf 10-12k. Duitse auto's zijn ook vaak rijker uitgerust en in de meeste gevallen beter onderhouden dan Nederlandse auto's.
Once again open up your bag of tricks!
Tik het kenteken (als je het weet) eens in op https://ovi.rdw.nl/Snuffel schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:03:
en check of al export status op zit.
zo niet kan je hem gewoon terug halen naar NL anders moet je hem terug invoeren.
Of een ebay auction van een 19,5 jaar en ouder voertuig. Zo al leuke parels heimporteerd, waar ze inl woekerprijzen voor vragen en geen bpm.SwooX schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:23:
Betreft een export auto ja, handelaar vraagt BPM terug etc.
Pagina: 1