Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hi tweakers,

Ik ben werkzaam voor een opdrachtgever waarbij ik rapporten moet aanleveren op een account binnen Windows Server 2008 R2.
Opdrachtgever ondersteunt bepaalde software (welke het werken efficienter maakt) niet, welke ik wel op mijn laptop heb. Met deze software stel ik een rapport op welke ik in de huidige situatie moet mailen vanaf laptop naar mijn emailadres bij opdrachtgever, waarna ik het in betreffend systeem verwerk op de server. Nu ben ik op zoek naar een efficientere methode, en eentje die mogelijk zou kunnen werken is het gebruik van een gedeelde map tussen mijn laptop en de windows server account.
Het doel is dus dat ik zonder veel tussenstappen de betreffende bestanden van mijn laptop met een klik kan benaderen op de remote server omgeving.

De betreffende efficientere werksoftware kan ik niet installeren op de remote desktop server van opdrachtgever.
Het gebruik van USB poorten blokkeert de betreffende client computer van opdrachtgever, dus dat is geen optie. Onedrive werkt als oplossing gedeeltelijk omdat ik wel vanaf mn laptop naar de onedrive kan uploaden, maar het downloaden van de bestanden uit internet explorer (helaas) geblokkeerd is op de client.
Firefox (waarmee de onedrive op de laptop volledig functioneert) krijg ik niet draaiend vanaf mijn usb stick (portable app, want usb = geblokkeerd) en ik vermoed dat een volledige installatie van firefox eveneens admin-rights zal vragen die ik als simpele user niet heb.

Hebben jullie nog andere ideeen hoe ik de bestanden van mijn laptop eenvoudig direct op de client computer kan benaderen en bewerken?

Grtz,

JK

[ Voor 12% gewijzigd door Javo_killer op 23-04-2017 10:22 . Reden: vraagverduidelijking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Vraag het eens na bij ICT daar.

Soms kun je gewoon verbinden met de file server. Als er dan om inloggegevens wordt gevraagd kun je dan aanmelden met je login gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, met de opdrachtgever gaan zitten en kijken wat er mogelijk en onmogelijk is.
Serveracces vanaf werkstations kan zomaar dicht staan. Ze hebben niet voor niks die RDP server.
Bovendien zal de opdrachtgever vermoedelijk een structurele oplossing willen. Dan ontkomt ie ws niet aan een installatie.
Is het een one off en doen ze moeilijk, bereid dan gewoon je rapporten voor en draai ze een keertje on site. Dan maar ff bij de klant langs, is sowieso geen slecht idee als ik je zo hoor.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de relatie tussen jou en de opdrachtgever? Ben je ZZP-er en is het toegestaan dat je bedrijfsgegevens bewerkt op je eigen laptop?

Één van de voordelen van een RDS omgeving is dat data nooit het datacenter verlaat. Dat zal ook de reden zijn dat downloaden niet toegestaan is, en men USB devices blokkeert. Dat is nu precies wat je probeert te omzeilen... Vraag dit dus eerst ontzettend goed na.

Mocht het wel toegestaan zijn, dan zul je in overleg moeten met de ICT afdeling van de opdrachtgever.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B