Toon posts:

Beste optie microfoon max €250 voor bi en cardioid streamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een budget van 250 euro om een of meerdere microfoon(s) te kopen voor streamen en opnemen voor twitch streams en youtube videos (gameplay) en ik vroeg me af wat de beste optie zou zijn. Een microfoon met veel opties of twee met elk een van de opties, een dure met fantastisch geluid of is dat overkill en kan ik beter gaan voor een goedkope, etc.

Ik wil verder niet meer dan 150 euro kwijt aan evt. houders en mixers, dus houd daar graag rekening mee, en USB krijgt wel de voorkeur, omdat ik niet heel goed ben in mixen.

Ik ga meestal alleen streamen, maar soms wil ik met mijn vader of een vriend samen streamen, dus vandaar dat ik ook een biderectionele microfoon nodig heb.

Verder moet een mogelijke setup niet te veel ruimte in beslag nemen, dus microfoons op gigantische boom armen zijn geen optie.

Wat is de beste optie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:38
Probeer eens een tafelmicrofoon https://nl.aliexpress.com/popular/table-microphone.html voor samen opnemen spraak. Mogelijk is dat al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blissard schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:35:
Probeer eens een tafelmicrofoon https://nl.aliexpress.com/popular/table-microphone.html voor samen opnemen spraak. Mogelijk is dat al voldoende.
Dan kan ik nog beter mijn gewone kabel gebruiken voor mijn headset en mijn boom-mic kabel gebruiken als losse microfoon. Die dingen zijn leuk, maar kwaliteit is slecht en geluid is niet goed genoeg voor streamen in 2017

Die duurdere zijn wat beter, maar dan kan ik weer beter een yeti kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:38
Oké, dan kun je inderdaad beter een yeti kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:47:
Ik heb een budget van 250 euro om een of meerdere microfoon(s) te kopen voor streamen en opnemen voor twitch streams en youtube videos (gameplay) en ik vroeg me af wat de beste optie zou zijn. Een microfoon met veel opties of twee met elk een van de opties, een dure met fantastisch geluid of is dat overkill en kan ik beter gaan voor een goedkope, etc.

Ik wil verder niet meer dan 150 euro kwijt aan evt. houders en mixers, dus houd daar graag rekening mee, en USB krijgt wel de voorkeur, omdat ik niet heel goed ben in mixen.

Ik ga meestal alleen streamen, maar soms wil ik met mijn vader of een vriend samen streamen, dus vandaar dat ik ook een biderectionele microfoon nodig heb.

Verder moet een mogelijke setup niet te veel ruimte in beslag nemen, dus microfoons op gigantische boom armen zijn geen optie.

Wat is de beste optie voor mij?
En welke opties heb je zelf al gevonden? Dit is zo wel een erg karig topic. Op het forum wordt eigen inzet verwacht en dat is meer dan aangeven wat je graag wil hebben. Check Het algemeen beleid #topicplaatsen nog eens hoe een fatsoenlijke topic start er uit hoort te zien. Vul op basis daarvan de openingspost nog eens verder aan.

Ten slotte een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:10:
[...]

En welke opties heb je zelf al gevonden? Dit is zo wel een erg karig topic. Op het forum wordt eigen inzet verwacht en dat is meer dan aangeven wat je graag wil hebben. Check Het algemeen beleid #topicplaatsen nog eens hoe een fatsoenlijke topic start er uit hoort te zien. Vul op basis daarvan de openingspost nog eens verder aan.

Ten slotte een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het aankoopadvies betreft.
Jullie hebben wel echt heel veel fora, wat een beetje verwarrend is soms, maar toch bedankt.

Ik wil liever geen blue yeti en ik heb inmiddels de marantz mpm 1000 microfoon gevonden die ik best goed vindt klinken. Twee daarvan zou een prima setup zijn als ik reviews mag geloven, maar ik ken het merk niet en weet niet of er problemen mee zijn.

Is deze €15 mic stand goed genoeg voor die lichte microfoons: https://www.tonecontrol.n...-stand-broadcasting-stand

Wat is dan een goede mixer met usb interface en twee xlr ingangen voor niet teveel geld? Zelf vond ik deze simpele: https://www.tonecontrol.n...mc202-usb-audio-interface

Enige nadeel wat ik daarmee zie is dat ik geen tweede pc ga gebruiken voor streamen en ik telkens de game moet gaan pauzeren om ingewikkeldere opties te wijzigen, dus moet ik, desnoods met tweede monitor, zonder de game te pauzeren mijn settings kunnen veranderen, en helaas moet ik ook nog wat balanceren met de desktop audio als ik geen heel zacht geluid wil, maar dat is voor een ander topic.

Edit: de tie mic stand pro ziet er wat steviger uit. Als de gewone slecht is, is die dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Koop een pricewatch: Blue Microphones Snowball, met een fatsoenlijke stand of beugel. Misschien is een plopfilter en wat geluidsaborbatieplaten voor de ruimte waarin je gaat opnemen ook nog wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:09:
Koop een pricewatch: Blue Microphones Snowball, met een fatsoenlijke stand of beugel. Misschien is een plopfilter en wat geluidsaborbatieplaten voor de ruimte waarin je gaat opnemen ook nog wel de moeite waard.
Snowball geluid vind ik wat minder. Dan neem ik liever nog een snowflake.
Pagina: 1