Horizon extra bufferprobleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 22:07
Goedendag,

Ik heb sinds een maand of 2 een horizon mediabox in m'n woonkamer en een horizon extra in m'n slaapkamer. Die in de woonkamer heb ik eigenlijk nooit problemen mee maar die in m'n slaapkamer heb ik aangesloten via coax en staat op m'n wifi netwerk. Ik heb regelmatig dat de netwerkverbinding weg valt en programma's die ik opgenomen heb en probeer terug te kijken hebben regelmatig bufferproblemen.
Ik moet hem dus regelmatig pauzeren anders stottert de opname.
Is dit een probleem wat op te lossen valt door een netwerkkabel naar m'n horizon extra te trekken of blijft dit probleem dan nog steeds aanwezig? M'n mediabox staat zeg maar 3 meter van m'n modem af die in de gangkast staat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 16:56
Kan je het gewoon niet testen? Een netwerkkabel even door de gang ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Bekabeld gaan aansluiten heeft alleen maar voordelen. Het feit dat je aangeeft dat de verbinding regelmatig wel valt zegt al genoeg. Of dit komt door een slecht wifi signaal / Horzion zelf / storingen op wifi kanaal is niet te zeggen zo.

Het beste kun je wat a.boogerd al aangeeft gewoon wat zaken testen.

1. Pas het wifi kanaal aan. Mogelijk gebruik je nu een kanaal wat in jou omgeving veel wordt gebruikt. Er zijn ook app voor op je smartphone waarmee je direct kunt zien welke kanalen het meest rustig zijn.

2. verbind de Horzion eens bedraad en ga dan weer testen. Zelf zou ik hier standaard voor gaan omdat je dan veel problemen in 1x oplost of voorkomt. Zeker bij bufferproblemen lijkt het erop dat je wifi signaal niet sterk of snel genoeg is om de hoeveelheid data tijdig te kunnen aanleveren aan de box waardoor je buffer problemen kan krijgen.

3. Werken de opnames wel goed op je hoofd Mediabox. Waarschijnlijk wel aangezien je aangeeft nooit problemen te hebben met die Horizon maar zeker even testen om uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik heb idd op m'n hoofd mediabox nooit problemen. Maar die in m'n slaapkamer moet ik ook regelmatig resetten omdat hij geen signaal vind en bij het aanzetten alleen maar zoekt en als ik hem dan reset vind hij gelijk signaal. Die in m'n woonkamer is ook via wifi aangesloten en staat ook verder weg maar daar heb ik echt nooit problemen mee.
Maar ik zal eens een netwerk kabel door m'n gang gooien idd. Zal vanmiddag na m'n werk eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Je hebt een coaxkabel aangesloten op de Extra box zeg je? Dan moet je gewoon niks met WiFi doen en koppelen via MoCa. Mocht dit niet lukken koppel eerst via netwerkkabel en daarna via MoCa. Belangrijk is wel dat zowel de hoofd Horizon box en de Extra op dezelfde (coax)splitter zitten. Als je een los modem hebt is het niet verplicht overigens om je hoofdbox met je wifinetwerk te koppelen tenzij je wilt streamen naar je Horizon.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Sorry heb hem gekoppeld via MoCa op het moment. Had het als eerste een paar maanden geleden geprobeerd via wifi maar dat was helemaal een ramp. Maar loop alleen met de extra box tegen bufferproblemen aan. Ik ben er vandaag niet aan toegekomen maar als ik woensdag vrij ben ga ik even een netwerkkabel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Zitten beide boxen op dezelfde splitter? Tot welke bandbreedte gaat deze splitter? MoCa loopt namelijk tot 1250Mhz. Dus je splitter moet 1218Mhz geschikt zijn :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:44
Werkt ook met een 1006Mhz splitter je kunt alleen beter te splitter omdraaien.
code:
1
2
3
AOP                     \
                         - Horizon
Horizon extra mediabox  /

De isolatie tussen de twee uitgangen op een splitter kan te hoog zijn waardoor het signaal niet goed doorkomt. Door de splitter om te draaien en Horizon op de ingang te zetten ,AOP op uitgang 1 en HEM op uitgang 2 heb je geen dempingsprobleem tussen Horizon en HEM.

Een splitter is passief en werk twee kanten op, omdraaien heeft geen effect op het reguliere signaal.
Pagina: 1