Offline of online applicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumbelbie
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-04-2022
Mijn vraag
...
Hey allemaal, voor een klant van mij zou ik een software applicatie moeten maken die de klant dan kan gebruiken als hij op de baan is, bij klanten is enz... De klant wil de software laten werken op een tablet of notebook en de applicatie is een administratietool. Internet is niet altijd voor handen als hij op de baan is of bij de klant thuis is. Nu is de vraag is het mogelijk om een app te bouwen cross platform die de gegevens offline bijhoudt totdat er internet is en dan synchroniseert met de cloud database? Indien ja, kunnen er links gedeeld worden met tutorials zodat ik deze kan bestuderen aub.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ikzelf programmeer zowel in vb.net als in c#.net met visual studio.

Alvast bedankt allemaal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de data die je nodig hebt toch op het moment dat er verbinding met het internet is ophalen en in een lokale database opslaan. Deze data kan je gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden van de klant wanneer hij op de baan is/bij de klant thuis. De data van deze werkzaamheden sla je ook op in je lokale database en op het moment dat er verbinding met het internet is kan je de data naar de cloud synchroniseren. Wat betreft crossplatform ondersteuning zou je aansluitend bij je .NET kennis voor Xamarin kunnen kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eehh... dus je zet de vraag van je klant 1 op 1 door hier op het forum zonder daarbij je eigen vooronderzoek te delen? Dus je gaat met de tips en adviezen hier geld verdienen, maar voor ons lijkt het er nu op dat je zelf nog niks hebt gedaan. Het lijkt me dat je zelf ook al ideeen hebt en zaken hebt uitgezocht. Dus kan je uitleggen wat je eigen ideeen zijn en waar je nog advies voor zoekt? Zelfs tutorials zijn goed te vinden met een beetje google werk. Dus welke heb je al gevonden en waarom zijn die dan niet voldoende?

En als je echt nog niks hebt gevonden dan moet je je misschien afvagen of je deze klant wel zou moeten willen helpen....

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 23-04-2017 10:57 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Creepy schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:55:

En als je echt nog niks hebt gevonden dan moet je je misschien afvagen of je deze klant wel zou moeten willen helpen....
Ik zou eerder zeggen dat de klant hem niet zou moeten willen hebben voor deze opdracht ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Internet is niet altijd voor handen als hij op de baan, realtime data binnen halen moet toch ook mogelijk zijn zeker met een 4G kaartje in de tablet.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumbelbie
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-04-2022
Hey allemaal, eerst en vooral mijn excuses alsof het overkomt dat ik via jullie hulp al het geld wil opstrijken. Dit is echt niet het geval. Het discussie punt voor dit project is om ofwel een online tool te ontwikkelen, of een offline tool. Online omdat ik dan een asp.net mvc project zou bouwen. Offline omdat er dan kan verder gewerkt worden zonder internet verbinding. Alleen is er dan de handicap dat er niet kan gesynchroniseerd worden met de rest van zijn apparaten. Ik wil gewoon even jullie mening horen wat de beste keuze zou zijn.
Sorry voor de misverstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56

Rmg

bumbelbie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:07:
Hey allemaal, eerst en vooral mijn excuses alsof het overkomt dat ik via jullie hulp al het geld wil opstrijken. Dit is echt niet het geval. Het discussie punt voor dit project is om ofwel een online tool te ontwikkelen, of een offline tool. Online omdat ik dan een asp.net mvc project zou bouwen. Offline omdat er dan kan verder gewerkt worden zonder internet verbinding. Alleen is er dan de handicap dat er niet kan gesynchroniseerd worden met de rest van zijn apparaten. Ik wil gewoon even jullie mening horen wat de beste keuze zou zijn.
Sorry voor de misverstanden
Waarom zou je je online app niet zo kunnen maken dat hij zonder internet lokaal werkt en zodra hij internet heeft gegevens gaat syncen?

Sowieso zelfs met jouw tools die je graag gebruikt ( asp.net mvc ) is de eerste hit gewoon raak:

https://www.google.nl/#q=asp.net+mvc+offline+application
"offline web application with database.HTML5 MVC5 Offline Web/Mobile application synchronize offline data to server when internet connection is live and stores data on client when offline. This Architecture is important in scenarios where internet connection remains intermittent."

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 25-04-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja tuurlijk is dat mogelijk, er zijn natuurlijk ook legio applicaties/frameworks die dat mogelijk maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar MSDN: Introduction to Microsoft Sync Framework ( Of een van de ongetwijfeld vele alternatieven )

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 25-04-2017 16:05 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1