Android Wear met iOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Goedemorgen,

Zijn er hier mensen die een Android horloge gebruiken i.c.m. een iPhone?

Mijn wederhelft heeft gisteren een horloge gekocht en we hebben eigenlijk best veel moeite het ding in te stellen. Zo kan ik nergens vinden hoe je bijvoorbeeld WhatsApp berichten en Outlook mail op het ding kan lezen. Het ding zegt ook dat jet bepaalde stemcommando's apps zou moeten kunnen openen, maar reageert nergens op. Zien we iets over het hoofd?

Dit is voor ons beiden de eerste ervaring met een smartwatch, dus wellicht zijn de antwoorden voor de hand liggend, maar ik kom ze zo snel niet tegen.

Alvast dank voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oeps, titel moet Android Wear zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:16
Welke heb je? Ze werken niet allemaal met iOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
karimmm schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:12:
Welke heb je? Ze werken niet allemaal met iOS...
Die van Michael Kors. Moet compatible zijn.

Edit: ik heb het horloge zojuist weer vanaf het begin ingesteld, maar ik kom zelf ook geen steek verder. WhatsAppjes zijn nergens te bekennen. Ook de app zelf is via het horloge niet te downloaden. Onze agenda staat stampvol, maar het horloge zegt doodleuk dat deze leeg is. Mail werkt eveneens niet.

Wat een draak van een OS blijft dat Android verder zeg. Ik weet weer waarom ik er heel ver vanaf blijf. Ik heb me zelf verder niet in het horloge verdiept helaas, anders had ik het wellicht uit haar hoofd kunnen praten.

[ Voor 56% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:16
Ik denk dat je daarvoor in de apps van derden zou moeten kijken, dus niet in de iOS android wear app, maar WhatsApp bijv.

Dit is een gok, ik heb zelf geen ervaringen mee. Zo werkt het in ieder geval bij Android dus ik zou het bij iOS niet anders verwachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Welke apps gebruik je.
Whatsapp heeft geen native android wear app bv. zelfs met een android telefoon kan ik alleen replyen op een bericht en er niet een starten.

Daarbij is android wear wel compatible met ios. Maar dat is nog al een "groot" woord.
Als je een gmail account hebt en je agenda in google zet zal het wel werken volgens mij. Maar niet als je alles in je apple agenda hebt staan.
Op iOS is het meer wat simpele notificaties dan de complete Wear Experiance.

Wil je meer is het toch echt een apple watch kopen of overstappen naar Android volgens mij

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles2635
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12-2023
Het gaat waarschijnlijk over een watch met Android Wear en niet Android Wear 2
Het grote verschil is dat je met AW 2.0 apps direct op je smartwatch kunt zetten en deze niet via je gsm hoeven te werken 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dank voor de reacties iedereen. Ik hoor net dat het ding al retour met geld terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
bram1984 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:26:
Dank voor de reacties iedereen. Ik hoor net dat het ding al retour met geld terug is.
Dat ligt niet aan dat Android (Wear) een draak is, maar dat de samenwerking met iOS door Apple extreem beperkt is. Ik heb zelf de eerste Moto 360 en deze werkt samen met iOS. Echter wel minder dan de smartwatch in combinatie met Android. Zoals ik al zei is dit puur de 'schuld' van Apple. Gesloten ecosysteem, je kunt je er iets bij voorstellen ;)

Een cruciaal onderdeel van het werkend krijgen onder iOS is de app Android Wear installeren. Deze moet je dan openen en vervolgens op de smartwatch op de kaart 'Verbinden' drukken. Deze staat direct voor je klaar. Omslachtig, ik weet het, maar dus wel volgens de beperkingen van Apple. De Apple watch werkt wel naar behoren, gek hè ;)

Nadat je de verbinding op een wat omslachtige manier hebt verkregen, komen WhatsApps, mails, agenda-items etc gewoon binnen. Wat volgens mij niet werkt zijn richtingaanwijzingen in Google Maps, welke je met tikjes op je pols krijgt als je een Androidtelefoon hebt.

Al met al werkt het bij mij goed, heb ongeveer 70-80% van de functionaliteit die ik in combinatie met Android had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
marhalm schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:32:
[...]

Dat ligt niet aan dat Android (Wear) een draak is, maar dat de samenwerking met iOS door Apple extreem beperkt is. Ik heb zelf de eerste Moto 360 en deze werkt samen met iOS. Echter wel minder dan de smartwatch in combinatie met Android. Zoals ik al zei is dit puur de 'schuld' van Apple. Gesloten ecosysteem, je kunt je er iets bij voorstellen ;)

Een cruciaal onderdeel van het werkend krijgen onder iOS is de app Android Wear installeren. Deze moet je dan openen en vervolgens op de smartwatch op de kaart 'Verbinden' drukken. Deze staat direct voor je klaar. Omslachtig, ik weet het, maar dus wel volgens de beperkingen van Apple. De Apple watch werkt wel naar behoren, gek hè ;)

Nadat je de verbinding op een wat omslachtige manier hebt verkregen, komen WhatsApps, mails, agenda-items etc gewoon binnen. Wat volgens mij niet werkt zijn richtingaanwijzingen in Google Maps, welke je met tikjes op je pols krijgt als je een Androidtelefoon hebt.

Al met al werkt het bij mij goed, heb ongeveer 70-80% van de functionaliteit die ik in combinatie met Android had :)
Tja we kregen het niet voor elkaar. Ook niet met die app nadat we al verbonden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
bram1984 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:47:
[...]

Tja we kregen het niet voor elkaar. Ook niet met die app nadat we al verbonden waren.
Dat is dan wel vervelend ja, zeker als je android Wear al geprobeerd hebt..
Pagina: 1