Toon posts:

Krijg Nvidia niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanavond een probleem met NVIDIA GeForce GTX 670. Tijdens gamen schoot beeldscherm ineens in lage resolutie 1024x768. Ik krijg de melding:

u gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een nvidia gpu

PC vroeg me te herstarten, meermalen en Nvidia spamde updates. Installeren daarvan helpt niet, herstarten ook niet. In apparaatbeheer zie ik idd een geel driehoekje met uitroepteken staan. Status in apparaatbeheer:

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

In DxDiag zie ik dat er een probleem is, maar ik heb geen idee wat en of ik met wat hulp het zelf kan oplossen. Hebben jullie zo genoeg info om mij misschien te helpen? Alvast bednkt

System Information
------------------
Time of this report: 4/22/2017, 23:12:50
Machine name: DESKTOP-ID8TUUL
Machine Id: {23984F2F-0AC8-41A3-87F2-93D45B6A402F}
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release_sec.170327-1835)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 11/09/12 11:12:53 Ver: 17.08
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz (8 CPUs), ~3.5GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8134MB RAM
Page File: 2658MB used, 6755MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Not Available
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.14393.0000 64bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Display Tab 2: There is a problem with NVIDIA GeForce GTX 670 device. For more information, search for 'graphics device driver error code 43'
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Sound Tab 3: No problems found.
Input Tab: No problems found.

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-04-2017 11:53)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:45
Gewoon verwijderen en opnieuw opstarten

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Alle reacties

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Ik vond deze oplossing : https://forums.geforce.co...olved-the-code-43-error-/
De code 43 error schijnt dus vaker voor te komen.. :9~

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je antwoord. Vrees dat t abacadabra is voor mij.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ook steeds de melding 'herinstallatie van grafisch stuurprogramma forceren" en "beeldschermstuurprogramma is bijgewerkt"

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:07
Echt vreselijk irritant probleem, heb dit ook wel eens gehad in het begin van Windows 10, geen idee hoe ik het weer oploste maar je zou eens je driver kunnen deinstalleren met display driver uninstaller ( in safe mode ) en dan de nieuwste driver installeren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen. kun je me wat meer info geven ajb? Ik weet echt niks, hoor. Misschien kan ik m maar t beste gewoon wegbrengen, maar ik wil t graag leren

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Apparaatbeheer de Nvidia verwijder, kan ik de drivers dan gewoon opnieuw installeren? of moet ik de computer openmaken en het serienr vd kaart opzoeken? Misschien is dat een oplossing? Argh, ik wou dat ik er meer van wist. Ben sinds kort overgestapt van Apple naar Windows...

Acties:
  • Beste antwoord

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:45
Gewoon verwijderen en opnieuw opstarten

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Was helaas niet de oplossing

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Wat zeggen de logboeken?

Verwijderd

Welk merk en type monitor en met wat voor soort (VGA, HDMI, DP, DVI) kabel aangesloten?
Andere videokabel proberen.
Andere videokaart proberen.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 09:32
Download DDU (Display driver uninstaller) via http://www.guru3d.com/fil...installer-download,1.html

Download de nieuwste Nvidia drivers voor je kaart, te weten: http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/117263/en-us (Uitgaande dat je Windows 10 64 bit hebt )

Vervolgens start je DDU, deze geeft aan dat je via safemode het moet doen en als je op yes klikt zal je systeem opnieuw opstarten in safe mode, DDU zal in safemode vervolgens automatisch starten en de GUI spreekt erg voor zichzelf.

Vervolgens restart en je nieuwste drivers installen, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd: als ik DDU wil installeren krijg ik de melding dat ik WinRar moet kopen, omdat trial is verlopen. Maar ik heb die trial net geinstalleerd dus die kan helemaal niet verlopen zijn..?

@Verwijderd Samsung 27" S27B350H Series 3 LED HDMI aangesloten

@TaraWij hoe kan ik een logboek maken?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan die melding van veropen trial gewoon wegklikken en verdergaan. Desnoods download je 7zip en probeer je he daarmee.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, dank je. Ik krijg dan een lijst waarvan een aantal punten verouderd zijn en vernieuwd moeten worden. Alleen alles wat met NVIDIA te maken heeft is niet verouderd. Ik kan er bovendien maar 1 kiezen van de 7 die verouderd zijn
Pagina: 1