Bose Companion 5 kabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-10 13:41
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje en hoop dat misschien iemand hier mij kan helpen.

Ik heb een nieuwe bureau gemaakt en aan de zijkant staat de sub van mijn Bose Companion 5 hier moeten mijn speakers in alleen heb ik een probleem dat 1 kabel nu te kort is.

Nu ben ik opzoek geweest naar verlengkabels maar dan kom ik bij het volgende probleem ik weet niet wat voor kabel het is.

Hieronder een afbeelding van internet van de achterkant zodat jullie de aansluitingen kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.techwalls.com/wp-content/uploads/2014/11/bose-companion-5-3.jpg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

PSN: CobusNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 19:50
Misschien de sub van de grond halen?
Scheelt ook een hoop trillingen door de vloer.

Je kan natuurlijk ook zelf een langere kabel maken:

http://www.instructables....Speakers-Extention-Cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-10 13:41
De sub die je ziet is niet van mij. Dit is puur een foto van internet om de aansluiting te kunnen laten zien. Maar bedankt voor de link maar zo technisch ben ik niet aangelegd om het zo te kunnen oplossen. Zat meer aan een verlengkabel te denken maar krijg het nog niet gevonden.

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12
Ik denk niet dat je verlengkabels gaat vinden, dit is een stekkertje die alleen bose gebruikt.
Ik snap ook niet waarom die vierpolig is eerlijk gezegd.

Het zelf aan elkaar knutselen van kabeltjes klinkt moeilijk, maar stelt echt niets voor. In de link wordt volgens mij een geheel nieuwe kabel gemaakt, jij zou de bestaande kabel ergens door kunnen knippen waarbij je een stukje tussen het stekkerdeel en speakerdeel zet. Je kunt het solderen, maar dat hoeft niet. Je kunt de draadjes ook gewoon in elkaar draaien. Wat tape om de losse uiteinden en je hebt een simpele (esthetisch niet zo mooie) oplossing.

Het moeilijkste is nog het strippen van de kabel, omdat de koperdraadjes zo dun zijn. Let er natuurlijk wel op dat de juiste draadjes weer aan elkaar gekoppeld worden. Met een beetje geluk hebben ze intern een andere kleur, maar dat is waarschijnlijk niet zo. Als je de kabel schuin doorsnijdt (zoals stokbrood) dan heb je iig een makkelijkere manier om de interne draadjes te onderscheiden.