Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 03:32
Hallo,

Ik heb een vraag: is het slim ( en verstandig ) om de nieuwe kaby lake Pentium G4560 over te klokken? Ik heb namelijk veel gehoord over het overklokken van Pentiums. Is het slim om te doen? De rest van mijn pc onderdelen zijn: rx570 4gb, een SSD van 275gb, 8gb ram en een MSI Eco moederbord ( ik geloof h170m chipset, het is het moederbord van de best buy van Tweakers van 550 euro). Moet ik dan nog een nieuwe proccesor koeler bij, ik heb nu alleen de stock koeler namelijk.

Alvast bedankt, Sjoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Aangezien de multiplier locked is op deze processor valt er weinig te overclocken, wellicht is er wat middels de FSB te overclocken maar ga er maar van uit dat dat ophoud bij een zeer klein percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De skylake Haswell g3258 was erg gaaf vanwege z'n overclockbaarheid op zowel Z als een aantal non-z skylake bordjes. ondanks dat het een locked chip was. Intel probeerde dit wel tegen te gaan met bios updates. Hier waren ze namelijk niet zo 'blij' mee.

Jouw kaby lake G4560 is weer een stuk interessanter/sneller met hyper threading, maar is niet overclockbaar.. daar heeft Intel wel voor gezorgd.

Dus helaas, overclocken zit er niet in.

Edit: @LukasW dank voor de correctie!

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 22-04-2017 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
stin00 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:26:
De skylake g3258 was erg gaaf vanwege z'n overclockbaarheid op zowel Z als een aantal non-z skylake bordjes, ondanks dat het een locked chip was. Intel probeerde dit wel tegen te gaan met bios updates. Hier waren ze namelijk niet zo 'blij' mee.

Jouw kaby lake G4560 is weer een stuk interessanter/sneller met hyper threading, maar is niet overclockbaar.. daar heeft Intel wel voor gezorgd.

Dus helaas, overclocken zit er niet in.
De G3258 was geen skylake maar haswell. Daarnaast had hij wel degelijk een unlocked multiplier.

Ongeveer een jaar geleden zijn veel fabrikanten volgens mij wel met bios updates gekomen om te kunnen overclocken met non K skylake chips op non Z moederborden. Voor zover ik weet heeft intel daar inderdaad snel een stokje voor gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Bioses voor non-K overclocken van Skylake op Z170 zijn zeker nog te vinden. Alleen mogen niet meer gedistrubueerd worden door de fabrikanten zelf.

Kijk even op deze website of je bord er tussen staat, (ik betwijfel het, maar wie weet!)

(Laat wel duidelijk zijn, geen bios op je bord flashen die niet geschikt is, ookal is het zelfde merk!!)

http://overclocking.guide

Succes!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Ik weet alleen niet of je bclk van die kaby kunt veranderen op een sky non k bios, meer dan de 102.6xx tenminste dan.

Die non k biossen zijn van voor de lancering van kaby dus ik denk dat ze de cpu niet herkennen.
Heb nog niks vernomen over kaby lake non k biossen met external baseclock genator.
Pagina: 1