Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mid-end Game-PC samenstelling

Pagina: 1
Acties:

• Classicpall
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-08 12:33
Hallo, ik wil een game pc samenstellen voor mijn broer. Hij heeft op dit moment deze hardware configuratie:
  • CPU: AMD A8-5600K Boxed
  • Videokaart: Nvidia Geforce GTS 250 1GB
  • Moederbord: Asus F2A85-M LE
  • Geheuegen: Crucial Spectek selected ST51264BA160B 4GB
  • Voeding: Recom PE 600 plus ATX 12v v2.0 & EPS v12 580 watt max
  • Kast: Cooler Master Elite 430 Window
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen op 1080p max met minimaal 60fps.

Games:

• League of Legends:Settings op high

• World of Warcraft Legion:AA op MSAA x4

Viewing distance setting op 10

Addons:

Bartender 4.7.7

classmods r1.32

Deadly Boss Mods 7.2.3

ElvUI_BenikUI v3.23

GTFO 4.42.10

Pawn 2.2.4

WeakAuras 2.3.9

•Starcraft 2:Settings op high

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het liefst tussen 900 en 600 euro excl. verzendkosten.
Assemblage doe ik zelf en bios updaten is voor mij geen probleem. Ik wil zoveel mogelijk kunnen bestellen bij één webshop als dat geld bespaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ja, de ATX kast kan worden gebruikt voor de nieuwe computer: Cooler Master Elite 430 Window
en misschien de voeding die hij op dit moment gebruikt: Recom PE 600 plus ATX 12v v2.0 & EPS v12 580 watt max. Weet alleen niet zeker of het verstandig is om hiervoor een 4 jaar oude voeding te gebruiken..

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

nieuwste CPU architectuur (kaby lake) voor futureproof
1 videokaart is genoeg (denk ik) om de instellingen bij WoW Legion soepel te kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil fabrieksgarantie van minimaal 2 jaar als dat binnen het budget past

Het geluidsniveau is totaal geen probleem voor hem want hij heeft meestal een headset op en een er staat een TV dicht bij hem dus aan hoge geluiden is hij wel gewend. Het systeem moet minstens minimaal 4 jaar mee kunnen gaan, zodat upgraden in de toekomst voorlopig komende jaren niet nodig is.

Verder zie wenslijst onderaan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee ik ga niet overclocken tenzij dat nodig is om het doel te kunnen behalen met weinig risico op beginnersfouten.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil weten of jullie opmerkingen hebben over mijn voorgestelde build die binnen het voorgestelde budget valt van 900 en 600 euro om op 60fps 1080p te kunnen gamen. Uiterlijk maakt niks uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,95€ 206,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB€ 217,99€ 217,99
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 109,90€ 109,90
1Corsair CX450M€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,38€ 92,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 776,17

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Prima lijstje, al zou ik zelf een 1 tb HDD erbij plaatsen omdat je SSD met games zo vol zit.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:51
Heb je al eens gekeken naar Ryzen? Dan krijg je voor dezelfde prijs 2x zoveel threads die bijna even snel zijn en je ook nog kunt overklokken, of voor € 30,- meer 2 kernen meer en 3x zoveel threads.

Zit er in de oude pc geen HDD die je mee kunt nemen?

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
De CPU past niet op het moederbord dat je hebt gekozen. Woops, zat met de B350 (AMD) in m'n hoofd. De voeding lijkt mij ook niet heel goed gezien deze al vrij oud is en er waarschijnlijk ook uit gaat.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50994607
Deze tweaker heeft een mooi lijstje samengesteld dat binnen jouw budget valt. Kijk hier anders even naar voor inspiratie. Ryzen lijkt mij sowieso een beter optie dan Intel op het moment.

[ Voor 13% gewijzigd door timpy007 op 22-04-2017 19:43 ]

• Classicpall
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-08 12:33
Bedankt voor de reacties!
marcel4332 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:57:
Prima lijstje, al zou ik zelf een 1 tb HDD erbij plaatsen omdat je SSD met games zo vol zit.
In de oude pc zit nog een 7500 rpm sata300 hdd met 512 GB dacht ik, extra capaciteit kan achteraf naar gekeken worden als dat nodig is maar 1TB is dan wel teveel aangezien hij geen vele films/foto's opslaat, niet meer dan 3 games en ook aantal bestanden op Dropbox heeft staan.
ParaDroid2 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:15:
Heb je al eens gekeken naar Ryzen? Dan krijg je voor dezelfde prijs 2x zoveel threads die bijna even snel zijn en je ook nog kunt overklokken, of voor € 30,- meer 2 kernen meer en 3x zoveel threads.

Zit er in de oude pc geen HDD die je mee kunt nemen?
Ik heb gezocht naar benchmarks voor games en ik heb een review gevonden op HWI waar de resultaten van AMD Ryzen 5 1500X en 1600X tegenvallen ten opzichte van Intel I5 7500 en 7600. Heeft dit mogelijk met het BIOS te maken?
timpy007 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:41:
De CPU past niet op het moederbord dat je hebt gekozen. Woops, zat met de B350 (AMD) in m'n hoofd. De voeding lijkt mij ook niet heel goed gezien deze al vrij oud is en er waarschijnlijk ook uit gaat.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50994607
Deze tweaker heeft een mooi lijstje samengesteld dat binnen jouw budget valt. Kijk hier anders even naar voor inspiratie. Ryzen lijkt mij sowieso een beter optie dan Intel op het moment.
wat bedoel je met "voeding gaat er waarschijnlijk uit" die voeding komt uit Q1 2016 of is dat in de wereld van voedingen relatief oud?

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:09
Met een 1TB HDD heb je een goede bang-for-buck. Het verschil met een lagere opslagcapaciteit is maar een paar euro, dus dan is de 1TB schijf het aantrekkelijkst.

Probleem met Ryzen voor nu is dat de software van de games nog niet zijn geoptimaliseerd voor de architectuur. Dit zal in de komende maanden allemaal pas komen. Puur naar benchmarks gekeken en algemene performance geeft Ryzen over het algemeen een betere prestatie dan Intel. De game performance zal pas later volgen.

Gezien de voeding nog maar bij 4 webshops te verkrijgen is neem ik aan dat deze niet meer geproduceerd wordt. pricewatch: Corsair CX450M is een betere voeding voor een betere prijs.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:51
De vengeance is een prima keuze, gebaseerd op hetzelfde platform als de CX450M, maar een aantal componenten zijn beter, wat hem van betere kwaliteit maakt en hij langer meegaat. De reden dat deze bij weinig webshops te koop is, is omdat het een voeding is die eigenlijk voor de Duitse markt bedoeld is, maar een aantal shops verkopen hem ook hier.
Pagina: 1