Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Markt zit beetje krom in elkaar.
Ik heb geen diploma of MBO opleiding mogen afronden. Lang verhaal.
Mijn kennis is volledig bruikbaar, toch zijn mijn hobby projecten niet geavanceerd genoeg.

Ik denk dat het goed zou uitzien, als ik zou wat aantal maanden of een jaar werkervaring bij krijgen.
Toch heb ik moeilijke tijden om een bedrijf te vinden dat extra gratis handjes zou kunnen gebruiken.
Verder hoef ik geen deel van organisatie te zijn als ze alleen plugin voor hen systeem nodig hebben of wat dan ook. Gratis outsourcing en vergelijkbare.

Mijn kennis omvangt HTML, CSS, PHP, JavaScript (jQuery), SQL, API (REST, JSON), XML.

Ik zoek zulke soort bedrijven rond Zuid-Holland. Weet iemand hoe ik in contact komen met dit soort bedrijven?

Edit: Ik ben vroege twintiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je wilt eigenlijk stage lopen of een werkervaringsplek. Misschien kan het UWV je helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Je kan ook opensource projecten gaan helpen op GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:04:
Je wilt eigenlijk stage lopen of een werkervaringsplek. Misschien kan het UWV je helpen?
Vrijwilligerswerk op UWV. Daar blijkt dat ik WW-uitkering of gelijke moet hebben.

Ik ben vergeten om aan te geven dat ik vroege twintiger ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
418O2 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:05:
Je kan ook opensource projecten gaan helpen op GitHub
Open source ervaring kan bij de juiste werkgevers erg waardevol zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 22-04-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:09:
[...]

Vrijwilligerswerk op UWV. Daar blijkt dat ik WW-uitkering of gelijke moet hebben.

Ik ben vergeten om aan te geven dat ik vroege twintiger ben.
Waarom niet gewoon solliciteren bij een bedrijf / koude acquisitie plegen?

De meeste (web-) developers zijn autodidact - dus een papiertje is echt niet nodig, men kijkt gewoon naar je kennis / kunde / inzet...

Zelf werk ik nu +/- 25 jaar als web-developer en heb nog nooit 1 regel code gedoceerd gekregen... ik zoek het - letterlijk - zelf wel uit (en werk zat...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:13:
[...]

Open source ervaring kan bij de juiste werkgevers erg waardevol zijn.
Dynamische GitHub projecten zijn echte programma's, geen web development. Ik ken geen GitHub projecten die handen zou kunnen gebruiken, die met webdevelopment te hebben maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:16:
[...]

Dynamische GitHub projecten zijn echte programma's, geen web development. Ik ken geen GitHub projecten die handen zou kunnen gebruiken, die met webdevelopment te hebben maken.
Dan zou ik nog maar even wat beter zoeken, een project dat ik pas nog gebruikt heb: https://github.com/akveo/ng2-admin

Zat issues open die wel een PR kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:16:
[...]

Ze zijn er toch wel hoor. CMS'en, server/client-side frameworks, noem maar op.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Waarom niet gewoon solliciteren bij een bedrijf / koude acquisitie plegen?"
Recruiters zijn er overal, en daarmee kom in niet echt verder, probeer ik wel een tijdje al.
Voor elk bedrijf waarbij ik solliciteer, staat er recruiter achter.

"ik zoek het - letterlijk - zelf wel uit (en werk zat...)."
Ik heb een gevoel dat tijden zijn verandert. Je hebt al 25 jaar werkervaing, lijkt niet vergelijkbaar te zijn met iemand met 0 jaar werkervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2017 17:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:18:
Ik heb een gevoel dat tijden zijn verandert. Je hebt al 25 jaar werkervaing, lijkt niet vergelijkbaar te zijn met iemand met 0 jaar werkervaring.
Er zijn genoeg bedrijven op zoek naar mensen, ook naar mensen zonder ervaring maar met wil om te leren en een goed stel hersenen. Het merendeel van de mensen bij mij op kantoor heeft geen relevante studie afgemaakt, om maar iets te noemen. Je moet voor dat soort bedrijven meestal wel zelf meer moeite doen, actief op zoek gaan en niet passief bij een of andere recruiter zitten te wachten tot hij werk voor je heeft. Veel recruiters hebben geen idee waarover ze praten als ze developers aan het werk moeten helpen dus daar heb je vaak maar heel weinig aan.

Ook niet onbelangrijk: werk nooit voor niks. Als je uitgebuit wil worden is dat inderdaad de beste manier maar er is echt enorm veel vraag naar ontwikkelaars.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 22-04-2017 17:25 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Iemand met 0 jaar werkervaring onderschat misschien ook hoeveel begeleiding ervoor nodig is om het werk van een onbetaalde kracht op waarde te schatten en te integreren in bestaande systemen.... Een plug-in voor een systeem zal ook aan de nodige eisen moeten voldoen, en iemand op z'n blauwe ogen geloven dat ie goed kan coden lijkt me niet de juiste strategie.... Testen en integratie moet je niet onderschatten ;) Precies de reden dat zulke code doorgaans liever inhouse (of via vertrouwde partners) ontwikkeld wordt.

Probeer idd eens op een trainee-ship oid richten... Dat zal een stuk makkelijker zijn dan als zelfstandige zonder ervaring ergens binnen te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 22-04-2017 17:26 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:18:
Ik werk niet met recruiters :) die blok ik in mijn telefoon... die gasten leveren niets op.

En als je aantoonbaar kennis hebt, wat je zelf zegt, dan moeten bedrijven daar toch gevoelig voor zijn?

Gewoon een beetje de stoute schoenen aantrekken en bedrijven benaderen met je kennis, enthousiasme, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 16:45
Kun je mij eens in een PM sturen wat je zoal gemaakt heb? En wat voorbeelden van je code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:34:
[...]
En als je aantoonbaar kennis hebt
Daar wringt toch gewoon de schoen, nietwaar? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

naitsoezn schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:38:
[...]

Je kan dat ook prima aantonen tijdens een eerste gesprek. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:38:
[...]

TS had het over;
Mijn kennis omvangt HTML, CSS, PHP, JavaScript (jQuery), SQL, API (REST, JSON), XML.
Dat is alles bij elkaar niet niets (bijna medior full-stack)... dus dat moet toch aantoonbaar zijn :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:54:
Dat is alles bij elkaar niet niets (bijna medior full-stack)... dus dat moet toch aantoonbaar zijn :p
Ho, junior/medior/senior heeft niks te maken met de hoeveelheid kennis die je hebt maar met de mate waarin je zelfstandig kan werken. Met de werkervaring van de TS moet hij zeker niet hoger dan junior gaan mikken. :) Daarnaast geeft hij niet aan hoe groot zijn kennis is op elk vlak, dus de mate waarin hij zichzelf full-stackdeveloper kan noemen valt nog te bezien. ;)

Dat gezegd hebbende blijf ik bij wat ik hierboven zei. Er is genoeg werk voor een ambitieuze programmeur zonder ervaring zolang die tijdens een eerste gesprek maar kan laten merken wat de grens van zijn kennis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Actief zelf bedrijven opzoeken. Recruiters vermijden. Contributions op GitHub zien er goed uit. Verder meer geavanceerde projecten voor aantoonbare kennis.

Heb ik iets achtergelaten?

Moet er nog iets bij?

Edit: Enthousiasme om te leren en ontwikkelen ontbreekt bij mij verder niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2017 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:20

orf

Als Leiden in de buurt is, kunnen we best een keer praten. Misschien heb ik niet direct een plek voor je, maar dan heb ik altijd tips of andere internetbureaus in mijn netwerk.

Wij hebben regelmatig stagiairs en voor juniors hebben we een inwerkprogramma, dat werkt voor ons behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:02:
Ik zoek zulke soort bedrijven rond Zuid-Holland. Weet iemand hoe ik in contact komen met dit soort bedrijven?
Zuid-Holland is best ruim. In welke regio zoek je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:14:
De meeste (web-) developers zijn autodidact
Da's een flink staaltje selection bias natuurlijk. Als autodidact kom je alleen bij bedrijven binnen die autodidacten aannemen. En aangezien die over 't algemeen goedkoper zijn dan mensen met een informatica opleiding ga je bij dat soort bedrijven dus ook voornamelijk autodidacten zien.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 14:35

Basszje

Reisvaap!]

Naast rondstruinen zoals al genoemd is het nooit verkeerd om een portfolio projectje te hebben ergens. Je kan zelf bij een ander project aansluiten via Github, maar bijvoorbeeld ook een kleine plugin maken voor een CMS of een tooltje voor een framework. Of een website voor een lokale vereniging ( als je zin hebt in eindeloos gezeur :P ) . Of een eigen site, of weet ik wat.

Als je iets hebt om te tonen kom je wellicht makkelijker binnen ergens. Een bedrijf kan namelijk zien wat je denkrichting is en dat je de kennis hebt om iets op te zetten.

Je kan ook een tijdje eens kijken via freelance sites als Upwork. Daar zitten regelmatig veel korte klussen die je kan gebruiken om een beetje achtergrond op te bouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Basszje op 25-04-2017 10:23 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
wheel schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:36:
[...]

Zuid-Holland is best ruim. In welke regio zoek je?
Zuid-Holland is krap genoeg om, zo lang je reizen niet heel erg vindt, van de ene naar de andere kant te reizen.

Bron: Elke dag Oost naar West, gaat best lekker met de trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Hydra schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:26:
[...]

Da's een flink staaltje selection bias natuurlijk. Als autodidact kom je alleen bij bedrijven binnen die autodidacten aannemen. En aangezien die over 't algemeen goedkoper zijn dan mensen met een informatica opleiding ga je bij dat soort bedrijven dus ook voornamelijk autodidacten zien.
Als front-enddeveloper moet dat haast wel. Er is geen opleiding waar je fatsoenlijk html/css/javascript leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:34:
[...]

Ik werk niet met recruiters :) die blok ik in mijn telefoon... die gasten leveren niets op.
Toch wel grappig dat ik dan wel binnen anderhalve week na contact met een "dedicated recruiter" dan een baan heb gevonden met toekomstperspectief en dat ik al bijna 12 jaar op die plek ben blijven zitten.

Kijk ik even om me heen in mijn prive-leven; blijkt dat gewoon bijna de helft van de mensen ook goede ervaringen met recruiters te hebben en soms sneller dan verwacht een fijne nieuwe baan te hebben.

Ja, we hebben ook topics op GoT over "klote recruiters" maar jouw persoonlijke ervaringen lijken me niet altijd waarheid in een zin van nog geen 15 woorden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:14:
De meeste (web-) developers zijn autodidact - dus een papiertje is echt niet nodig, men kijkt gewoon naar je kennis / kunde / inzet...
Euh, in elk geval in 2015 en 2016 zijn de meeste partijen waarmee ik in contact ben geweest om een baan als webdeveloper te vinden wel degelijk ook naar de papiertjes aan het kijken. Vaak eist men dan bijvoorbeeld HBO werk- en denkniveau, liefst zo jong mogelijk met, als het kan, toch een berg ervaring. Maar heb je geen diploma van het HBO (voorbeeld), dan wijzen ze je vrij snel al af omdat je niet voldoet aan het functieprofiel. ;) Zo heb ik zelf namelijk menig afwijzing gekregen, helaas.

Ja, er zijn ook bedrijven waar de papiertjes niet veel boeien, omdat de developer(s) het voornamelijk zichzelf allemaal aangeleerd hebben, zoals je zelf ook aangeeft, maar die bedrijven zijn vele malen minder dan vroeger.

EDIT:
Ik werk intussen bijna een jaar als junior webdeveloper bij een bedrijf en kan vertellen dat hobbymatig programmeren totaal anders is dan bij een bedrijf. Ik heb hier heel veel geleerd en leer eigenlijk elke dag wel wat dingen bij alhier. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
rikpro schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:26:
[...]

Zuid-Holland is krap genoeg om, zo lang je reizen niet heel erg vindt, van de ene naar de andere kant te reizen.

Bron: Elke dag Oost naar West, gaat best lekker met de trein.
Als, ja. Maar mijn concrete vraag (aan de topic starter) was waar hij/zij zoekt. Kan hij afwegen welke reistijd voor hem/haar acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memo001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 14:52
Mits je veel motivatie hebt om snel veel bij te leren, en zelfstandig kan werken heb ik misschien wel iets voor bij mijn huidige werkgever in Amsterdam. We werken volledig in Javascript, en bouwen ons eigen open-source MVC framework. Stuur maar een PM als je interesse hebt, dan bespreken we de details.

[ Voor 4% gewijzigd door memo001 op 25-04-2017 14:45 ]

Pagina: 1