Ik heb hier een moederbord met socket 775. Nu heb ik van iemand een Intel Core 2 Quad Extreme QX6700 overgenomen en op dit bord gemonteerd. De processor past uiteraard prima, alleen heb ik problemen met de stock cooler. Voornamelijk met de plastic pinnetjes die normaal gesproken door de gaatjes van het moederbord vallen en de heatsink op z'n plek houden. Eén van deze pinnetjes wil maar niet doorklikken. Gevolg is nu dat de processor idle op 70 graden staat te bakken. Deze processor is overigens niet overgeclocked, ook al is dat wel mogelijk, maar in de bios van het moederbord staat alles op auto.
Nu heb ik rondgekeken en zelfs gebeld met Informatique met de vraag of er ook processor koeler zijn voor socket 775 die met schroeven worden vastgezet icm een backplate. Hij zei dat dat nauwelijks voorkomt, hooguit "custom made".
Het kan natuurlijk ook zijn dat de plastic pin van deze betreffende koeler gewoon 'lam' is en niet verder wil. Is dat mogelijk? Bij socket 775? Zo niet, weten jullie een alternatief waarbij er geen gebruik meer gemaakt hoeft te worden van heatsink die vastgezet moet worden met plastic doordruk pinnetjes? (Ik heb echt de pest aan die dingen).
Nu heb ik rondgekeken en zelfs gebeld met Informatique met de vraag of er ook processor koeler zijn voor socket 775 die met schroeven worden vastgezet icm een backplate. Hij zei dat dat nauwelijks voorkomt, hooguit "custom made".
Het kan natuurlijk ook zijn dat de plastic pin van deze betreffende koeler gewoon 'lam' is en niet verder wil. Is dat mogelijk? Bij socket 775? Zo niet, weten jullie een alternatief waarbij er geen gebruik meer gemaakt hoeft te worden van heatsink die vastgezet moet worden met plastic doordruk pinnetjes? (Ik heb echt de pest aan die dingen).