Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb hier een moederbord met socket 775. Nu heb ik van iemand een Intel Core 2 Quad Extreme QX6700 overgenomen en op dit bord gemonteerd. De processor past uiteraard prima, alleen heb ik problemen met de stock cooler. Voornamelijk met de plastic pinnetjes die normaal gesproken door de gaatjes van het moederbord vallen en de heatsink op z'n plek houden. Eén van deze pinnetjes wil maar niet doorklikken. Gevolg is nu dat de processor idle op 70 graden staat te bakken. Deze processor is overigens niet overgeclocked, ook al is dat wel mogelijk, maar in de bios van het moederbord staat alles op auto.

Nu heb ik rondgekeken en zelfs gebeld met Informatique met de vraag of er ook processor koeler zijn voor socket 775 die met schroeven worden vastgezet icm een backplate. Hij zei dat dat nauwelijks voorkomt, hooguit "custom made".

Het kan natuurlijk ook zijn dat de plastic pin van deze betreffende koeler gewoon 'lam' is en niet verder wil. Is dat mogelijk? Bij socket 775? Zo niet, weten jullie een alternatief waarbij er geen gebruik meer gemaakt hoeft te worden van heatsink die vastgezet moet worden met plastic doordruk pinnetjes? (Ik heb echt de pest aan die dingen).

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 22-04-2017 17:44)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Snowwie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:15:
Het liefst zie ik natuurlijk een kant en klare oplossing die je zo bij de winkel kunt kopen.

Ik kijk even verder.
Kijk dan ook even in de PW, vink Socket 775 aan en je ziet bij het eerste model al meteen dat deze een backplate gebruikt:

categorie: Processorkoeling

En zo zullen er vast meer zijn, met name de towermodellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:16
Ja er zijn koelers die met een backplate werken die je aan elkaar vast schroeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
4 lange m3 boutjes/vleugelmoertjes en wat ringen moet genoeg zijn om die stock cooler er op te zetten. Zo kon je ook op socket 771 mobo's consumer coolers gebruiken.

rond die tijd had 771 & 1366 wel standaard backplates met schroefgaten.

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 22-04-2017 17:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Snowwie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:54:
Hij zei dat dat nauwelijks voorkomt, hooguit "custom made".
Onzin. Met 30 seconden Google vind ik er al een paar.

Edit: Ga maar eens naar Google Images en zoek op: Big socket 775 cooler. Dan zie ik er sowieso al 3 die via een backplate werken. Even een voorbeeld: Zalman CNPS12X. Ook in de de tijd van socket 775 PC's waren er aftermarket highend koelers die te zwaar waren voor pushpins.

Wat betreft de plastic pinnen van de stockkoelers is het puur een kwestie van er op de juiste manier mee om gaan. Ik heb minimaal 1000x zo'n koeler er op gezet en afgehaald en nog niet 1x is dat fout gegaan.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 22-04-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Even kijken of de pin echt kapot is, zo ja kan je die misschien vervangen, vast wel iemand die ze over heeft.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Nu online
Het liefst zie ik natuurlijk een kant en klare oplossing die je zo bij de winkel kunt kopen.

Ik kijk even verder.

@.Maarten maar ook voor socket 775?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tuurlijk. Dit is niets nieuws.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Snowwie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:15:

Ik kijk even verder.
Kijk dan ook even in de PW, vink Socket 775 aan en je ziet bij het eerste model al meteen dat deze een backplate gebruikt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Nu online
Nielson schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:37:
[...]

Dank je, ik had daar al gekeken, maar het is niet altijd even makkelijk te zien wat voor pootjes te modellen hebben. Maar ik kom er wel zo uit denk ik.

In elk geval bedankt.

En het is deze geworden:

pricewatch: Gelid Solutions SnowStorm

[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 22-04-2017 18:47 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1