Draytek Vigor achter een andere router en toch nog VPN gebr?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef77
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn vraag
Ik wil graag een Vigor plaatsen bij iemand waar al een router staat. Deze router wordt door iemand anders beheerd en hier wordt geen wachtwoord van verstrekt. De originele router zit in de 192.168.1.x reeks. Het is dus niet mogelijk om poorten te forwarden.

Ik wil hier dus een Vigor plaatsen en deze als DHCP server in de 10.0.1.x reeks adressen uit te laten delen. Dit werkt prima. Ik wil alleen graag via VPN verbinding op dit Draytek netwerk komen.
Is dit mogelijk zonder dat er in die "eerste" router porten worden geforward?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Draytek Vigor 2120

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nee ;)
Naja tenzij je ergens anders een VPN server host (welke wel open poorten heeft) en via die de Draytek verbindt...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RGAT schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:54:
Nee ;)
Naja tenzij je ergens anders een VPN server host (welke wel open poorten heeft) en via die de Draytek verbindt...
IS niet helemaal waar. Als die éérste router (met dat 192.168.x.x adres uit 't voorbeeld) uPNP ondersteund en toepast dan kán 't gewoon gaan werken. Of je dat nou echt helemaal moet gaan willen is vraag twéé :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ja. Degene die deze router beheert moet een (publiek) IP adres voor jou routeren. Dan stel je dat in op jouw router en kun je eventueel NAT uitvoeren op je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef77
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Het probleem is dat ik voor eens en voor altijd onafhankelijk wil zijn van die "eerste" router. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ziggo of KPN plotseling een nieuw modem/router komt leveren en dat de port forewarding instellingen dus inneens weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

stef77 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:44:
Het probleem is dat ik voor eens en voor altijd onafhankelijk wil zijn van die "eerste" router. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ziggo of KPN plotseling een nieuw modem/router komt leveren en dat de port forewarding instellingen dus inneens weg zijn.
Gaat waarschijnlijk om een studentenhuis waarbij je zelf geen (extra) ISP kunt contracteren op dat adres?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
stef77 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:44:
KPN levert default een /30 op hun verbindingen. Als de rest alleen het IP adres en de NAT van de Horrorbox gebruikt, dan gebruik jij het vrije IP adres voor je eigen NAT. Bij Ziggo kun je je verbinding laten omzetten naar een /29 en kunnen meerdere mensen een eigen IP adres krijgen. Een router voor je router zul je altijd hebben, maar dat is nooit een probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 22-04-2017 19:02 ]

Pagina: 1