Speakers van Samsung HT-E6500 op een andere versterker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48

JayBro

Glory to Arstotzka!

Topicstarter
Mijn vraag
Kan ik de speakers van mijn kapotte Samsung HT-E6500 aansluiten op een versterker?
En zo ja, waar moet ik rekening mee houden?

Mijn HT-E6500 is kapot (volume gaat vanzelf omlaag) en ik heb geen zin in onderzoeks en reparatie kosten. (De oplossingen op internet voor dit probleem helpen niet)
Ik dacht er aan om een 2e hands versterker te kopen, zo'n oude bak die nog 20 jaar meegaat en daar de speakers op aan te sluiten. Is dat een goed of slecht idee? ;)

Achtergrondinfo: ik luister graag muziek vanuit mijn iPhone (draadloos of draad maakt niet uit) , kijk graag series en films op Netflix (ps4) (5.1 vind ik niet zo belangrijk) en speel games op mn PS4.
"Nieuwe" oplossingen vind ik te foutgevoelig na het falen van mijn Samsung HT-E6500 ;)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- google levert weinig op, ik weet niet precies waar ik op moet zoeken

Ieder advies is welkom!!

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

Beste antwoord (via JayBro op 22-04-2017 18:47)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dit is al zo vaak voorbij gekomen, GoT Search moet toch wel wat opleveren.

De huidige set heeft een passieve subwoofer die je op 99,99% van de losse receivers niet kwijt zal kunnen. Een receiver verwacht namelijk een actieve subwoofer. Pioneer heeft een serie die een passieve subwoofer aan kan sturen. Onkyo en Yamaha hebben soms ook dergelijke receivers te koop, maar die komen dan origineel uit een all-in-one set. Andere optie is de subwoofer van de Samsung actief maken. Maar ik zou zelf geen cent in een dergelijke set stoppen en liever een nieuwe actieve subwoofer kopen.

Dingen als vermogen en weerstand hoef je verder geen rekening mee te houden. Elke losse receiver is wel in staat om de Samsung satellieten aan te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dit is al zo vaak voorbij gekomen, GoT Search moet toch wel wat opleveren.

De huidige set heeft een passieve subwoofer die je op 99,99% van de losse receivers niet kwijt zal kunnen. Een receiver verwacht namelijk een actieve subwoofer. Pioneer heeft een serie die een passieve subwoofer aan kan sturen. Onkyo en Yamaha hebben soms ook dergelijke receivers te koop, maar die komen dan origineel uit een all-in-one set. Andere optie is de subwoofer van de Samsung actief maken. Maar ik zou zelf geen cent in een dergelijke set stoppen en liever een nieuwe actieve subwoofer kopen.

Dingen als vermogen en weerstand hoef je verder geen rekening mee te houden. Elke losse receiver is wel in staat om de Samsung satellieten aan te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.