Windows taal veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-05 22:15
Hey tweakers,

Ik zat gisteren met mijn broertje Galactic Science te spelen (minecraft) en toen crashte de server 2 keer en de 2e keer was helaas de wereld corrupted, dus daar baalde ik een beetje van. Vervolgens in logboeken gekeken en daar kwam ik meerdere rare errors tegen dus heb besloten om mijn laptop naar fabrieksinstellingen terug te zetten.

Alles ging prima, backupje gemaakt en gereset. Totdat ik mijn taalgegevens moest invoeren. Nou was de taal van mijn laptop oorspronkelijk nederlands, maar ik wil alles graag in het engels hebben dus ik voerde netjes bij Regio, taal en toetsenbord indeling VS in. Tijdens de installatie ging windows vanzelf over in het nederlands. "Hallo, welkom bij windows" etc.

Later heb ik toen nog even bij taalinstellingen alles terug naar VS gezet en het werkt nu grotendeels, maar toch klopt het niet helemaal.

Mijn welcome screen is netjes in het engels, maar zodra ik dan inlog staat er wel "Welkom" in het nederlands. Het configuratiescherm en de "settings" staan ook allemaal in het engels, maar als ik in de zoekbalk bijv. zoek naar "updates" of "Apparaatbeheer" dan krijg ik gewoon het nederlandse zoekresultaat, ik kan er alleen niet op klikken (dan gebeurd er namelijk niets) als ik zoek naar "Device Manager" krijg ik helemaal geen resultaten.

Ik heb dit probleem al eerder gehad en heb het alleen kunnen "fixen" door opnieuw een reset te doen waarbij ik alle instellingen gewoon op nederlands laat staan. (maarja ik wil heb graag in het engels)

Kort samengevat:
Windows terug naar fabrieksinstellingen gezet. Taal veranderd naar Engels. Nu alles in het engels, behalve "welkom" bericht en zoekresultaten, die ook niet meer klikbaar zijn.

Paar screenshots:
https://puu.sh/vsv0E/183e547d18.png
https://puu.sh/vsv0L/cc927f8028.png
https://puu.sh/vsv1a/874a33457b.png
https://puu.sh/vsv24/bfffd8d336.png
https://puu.sh/vsv3k/e033c80dc1.png

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Beste antwoord (via oko2708 op 23-04-2017 08:56)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk is dit alleen, lees het makkelijkst, op te lossen met een herinstallatie vanaf een Engels medium. Download de mediacreationtool, download alleen Engels 64-bit en doe daarmee een schone installatie. Key hoef je als het goed is niet in te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 22-04-2017 18:06 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarschijnlijk is dit alleen, lees het makkelijkst, op te lossen met een herinstallatie vanaf een Engels medium. Download de mediacreationtool, download alleen Engels 64-bit en doe daarmee een schone installatie. Key hoef je als het goed is niet in te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 22-04-2017 18:06 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:56

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat je inlog scherm in de installeertaal is, is zover ik weet standaard en niet aan te passen. De dingen die je in windows zelf al hebt aangepast werken ook zoals bedoelt, alles eenmaal opgestart in je voorkeurstaal.
Ik had ooit het omgekeerde, per ongeluk een UK win8 gekocht voor m'n vader die geen Engels kan ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:02
rockhopper schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:26:
Dat je inlog scherm in de installeertaal is, is zover ik weet standaard en niet aan te passen. De dingen die je in windows zelf al hebt aangepast werken ook zoals bedoelt, alles eenmaal opgestart in je voorkeurstaal.
Ik had ooit het omgekeerde, per ongeluk een UK win8 gekocht voor m'n vader die geen Engels kan ;)
inlogscherm is wel aan te passen, via google te vinden hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
nelizmastr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:06:
Is er een mogelijkheid om mijn windows key te achterhalen? Just to be safe?
Dan ga ik dat inderdaad even proberen.

Het welkomscherm is overigens gewoon in het engels, maar als ik mijn pincode intyp zegt hij "welkom" in het nederlands.

En waar ik ook nog niet helemaal uit ben is waarom de nederlandse zoekresultaten niet klikbaar zijn. Ongeacht welke taal ze zijn zouden ze toch gewoon naar het juist menu door moeten linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:56

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

oko2708 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:01:
[...]
Is er een mogelijkheid om mijn windows key te achterhalen? Just to be safe?
Dan ga ik dat inderdaad even proberen.
Vast wel, maar het is echt niet nodig. Zolang je het moederbord niet vervangen hebt kan je tijdens de installatie de invoer van de key overslaan en registreert win10 zich zelf vanzelf. (mits je nu ook een legitieme versie van 10 hebt draaien)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
Okee, dan ga ik dat zometeen even proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
nelizmastr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:06:
Um, Bij Windows 10 kun je gewoon de display language (ook voor het login scherm) vanuit het configuratiescherm aanpassen. Languagepack kan ook gedownload worden daar.
Een reinstall is verre van de makkelijkste oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
Killah_Priest schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:07:
[...]

Um, Bij Windows 10 kun je gewoon de display language (ook voor het login scherm) vanuit het configuratiescherm aanpassen. Languagepack kan ook gedownload worden daar.
Nou dat heb ik dus allemaal gedaan, maar dat resulteert dus in dat gekke verhaal waarbij mijn loginscherm dus maar gedeeltelijk in het engels is en die zoekresultaten die niet klikbaar zijn. Een reinstall via usbstickje is kleine moeite dus ik ga dat gewoon proberen en kijken of het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Killah_Priest schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:07:
[...]
Als hij al een factory reset heeft gedaan, dan maakt het niet meer uit.
Een reinstall met een engelse versie heb je bij toekomstige factory resets ook geen last meer van.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
GoT schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:06:
[...]
Als hij al een factory reset heeft gedaan, dan maakt het niet meer uit.
Een reinstall met een engelse versie heb je bij toekomstige factory resets ook geen last meer van.
Het is gewoon een setting in Windows hoor, taal is gewoon te wijzigen en ook voor het login scherm kun je deze settings toepassen. Een reinstall doen hiervoor is echt onzin.

(Toevallig heb ik op mijn werk van de week nog een image gebouwd om uit te rollen met NL, EN en FR erin. Login scherm ingesteld naar Engels en gebruikers kunnen zelf hun display language voor hun user profile instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Killah_Priest schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:07:
[...]
Het is gewoon een setting in Windows hoor, taal is gewoon te wijzigen en ook voor het login scherm kun je deze settings toepassen.
Lees het eerste post eens.
Een reinstall doen hiervoor is echt onzin.
Lees 2 posts boven je eens.

:F

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
GoT schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:20:
[...]

Lees het eerste post eens.

[...]

Lees 2 posts boven je eens.

:F
Ahh, daar heb ik dus overheen gelezen, dat de talen deels door elkaar staan. Ik dacht dat Windows gewoon in de "verkeerde" taal stond.

Na de creators update had ik delen van de GUI in het Nederlands en delen in het Engels maar ik kon het gelukkig nog oplossen door even van taal te wisselen en terug (anders was ik wel voor een reinstall gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Wat misschien helpt voor de zoekresultaten is de zoekindex opnieuw samenstellen: https://www.tenforums.com...h-index-windows-10-a.html

[ Voor 32% gewijzigd door remco8264 op 23-04-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
remco8264 schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:01:
Wat misschien helpt voor de zoekresultaten is de zoekindex opnieuw samenstellen: https://www.tenforums.com...h-index-windows-10-a.html
Bedankt voor je reactie, maar is niet meer nodig.

Ik heb vanmiddag windows opnieuw geïnstalleerd via de Media Creation Tool en nu heb ik keurig netjes alles in het engels.

Bedankt voor de hulp iedereen!
Pagina: 1