SSD (~75) voor build van 550 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-01 00:24
Hoi, ik ben opzoek naar een snelle, prijsvriendelijke SSD voor in mijn game pc build.

Ik zoek een?
Een SSD voor in mijn game pc build. Alleen voor Windows 10 en een paar programma's, dus rond de 260gb dacht ik.?

Wat is je budget?
Maximaal 90 euro. 94 kan nog (als je dan echt iets veel beters hebt dan de andere) maar echt niet meer.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, maar het moet wel een "bekend en goed" merk zijn, dus geen SSD van de LidL bij wijze van spreken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In de build komt een G4560, een rx570 4gb, 8gb ram en een moederbord zonder m.2 aansluiting voor een m.2 SSD. Ik heb een Seagate HDD van 1 TB die ik er ook in ga gebruiken, de SSD is alleen voor Windows en een paar programma's.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20
Staat keuze genoeg in de pricewatch, pak gewoon een van de populairdere modellen:

categorie: Solid state drives

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:44
ik zou voor de pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB gaan euro boven je budget maar dat overleef je vast wel

Cloud ☁️

Verwijderd

Downloader_NL schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:32:
ik zou voor de pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB gaan euro boven je budget maar dat overleef je vast wel
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Goedkoper, en 25GB meer. Het verschil in snelheid tussen die twee is verwaarloosbaar, die 25GB extra merk je, het verschil in snelheid niet.

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-01 00:24
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik had zelf al die Crucial (tijdelijk) in mijn wenslijst gezet, natuurlijk vanwege de extra gigabytes en een goede prijs. Toen ik later de reviews ging lezen zag ik dat hij in gebruik "langzaam" is, iid langzamer dan bepaalde andere SSD's. Ook zag ik een aantal reviews waarin vermeld werdt dat hij na 4 maanden kapot was, een andere 8 maanden enz. Dat gaf me toch wat kriebels, en besloot toen dus deze topic te starten. De enige vraag die ik nu heb, stel dat hij dus kapot gaat, hoe zit dat dan, kan ik de "inhoud" van de schijf nog wel eraf halen, of kopieren, en komt er dan een nieuwe wegens garantie? Het is natuurlijk fijn om zoiets dan op te kunnen lossen, maar voorkomen is altijd beter!

ps: pcartigny, je hebt echt een lekere pc hoor, pfoe pfoe...

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sjoer-dini schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:48:

Ik had zelf al die Crucial (tijdelijk) in mijn wenslijst gezet, natuurlijk vanwege de extra gigabytes en een goede prijs. Toen ik later de reviews ging lezen zag ik dat hij in gebruik "langzaam" is, iid langzamer dan bepaalde andere SSD's. Ook zag ik een aantal reviews waarin vermeld werdt dat hij na 4 maanden kapot was, een andere 8 maanden enz. Dat gaf me toch wat kriebels, en besloot toen dus deze topic te starten. De enige vraag die ik nu heb, stel dat hij dus kapot gaat, hoe zit dat dan, kan ik de "inhoud" van de schijf nog wel eraf halen, of kopieren, en komt er dan een nieuwe wegens garantie? Het is natuurlijk fijn om zoiets dan op te kunnen lossen, maar voorkomen is altijd beter!

Heb hier 2 Crucials M500 120GB (936d 1h) en MX300 750GB (120d 4h) en ze doen het nog altijd goed (moet alleen de leeftijd eens nakijken).

[ Voor 1% gewijzigd door Damic op 22-04-2017 18:31 . Reden: POH toegevoegd ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

De enige vraag die ik nu heb, stel dat hij dus kapot gaat, hoe zit dat dan, kan ik de "inhoud" van de schijf nog wel eraf halen, of kopieren, en komt er dan een nieuwe wegens garantie?
Ga er vanuit dat:
a) een ssd van Crucial goed is (anders had hij 3 sterren minder gehad)
b) hij ondanks dat tóch kapot kan gaan (shit happens) en dat
c) je dan alles kwijt bent wat er op staat (ssd is lastig te recoveren)

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Die snelheid vergeleken met andere SSD's ga je voor gaming niet merken. Het verschil is echt te klein daarvoor. Er zit sowieso 3 jaar garantie op vanaf fabriek, echter indien je een nieuw systeem laat bouwen heb je ook gewoon garantie bij de retail handel waar je hem aanschaft. Dat staat gewoon wettelijk vast natuurlijk.

Wat voor defect er eventueel aan plaats kan vinden bepaald natuurlijk of er nog gegevens vanaf te halen zijn. Maar vaak ben je bij een SSD je spullen kwijt. Het is natuurlijk geheel aan jezelf om van belangrijke documenten een back-up te maken (externe HDD, USB-stick, whatever fits).

Overigens de manier waarop het opgelost wordt ligt natuurlijk ook geheel aan de service van de zaak waar je je PC koopt. Indien het niet te repareren valt zal er ongetwijfeld gewoon een nieuwe in geplaatst worden.

Dankje, haha. Overigens gedurende de jaren simpelweg wat upgrades gekocht hoor. Alleen recentelijk even wat meer aan uitgegeven wegens een upgrade kit. Alleen een beetje overkill met de hoeveelheid losse ssd's en hdd. Maar goed, wat niet kapot is gaan we niet vervangen natuurlijk.
Pagina: 1