Telfort glasvezel verbinding valt af en toe weg.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoop dat deze vraag op deze plek thuis hoort.

Ik heb een Telfort "Alles in 1 glasvezel 100/100Mbps" pakket. Sitecom X4N300 router daarbij gekregen (staat boven) en met een kabel heb ik een DLink DAP-1665 Wireless AC1200 Dual-Band Access Point aangesloten (beneden).

Probleem is dat de verbinding af en toe (plotseling) wegvalt (bedraad en wifi).
Daarnaast is het signaal, met meerdere gebruikers (gaming/Netflixen) aan de zwakke kant (beeld valt stil wanneer opeens een tweede persoon bv gaat netflixen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bedraad speedtest soms 90 (upload) en dan weer 30. Zeer wisselend.

We hebben verschillende Channels geprobeerd in te stellen. Veranderd niets: RSSI blijft rond de 60.

Mijn zoon denkt dat het aan de provider ligt. Ik zelf twijfel ook of de Sitecom router niet (mede) het probleem is.

Kunnen jullie ons verder helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
Gemeenschappelijke factor is je router. Aan de lan en wlan je eruit gooien kan de internet provider natuurlijk niks aan doen. Het is namelijk je eigen netwerk domein.

Begin eens met je router te vervangen. Het merk sitecom staat nou niet bepaald bekend als een stabiel merk qua router.

Edit: weet je zeker dat je netwerk configuratie klopt? Heb je al in de logs gekeken van je router?

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 22-04-2017 14:26 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:47:
Mijn zoon denkt dat het aan de provider ligt. Ik zelf twijfel ook of de Sitecom router niet (mede) het probleem is.
Dit soort problemen liggen zelden aan de provider, en zoals de bovenstaande user al zegt is Sitecom nou niet echt je van het op het gebied van routers netwerkapparatuur in het algemeen.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2017 14:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Je geef aan dat de verbinding bekabeld en draadloos wegvalt en hierna geeft je een aantal stappen op die alleen met het draadloze netwerk te maken hebben. Ook geeft je aan dat als je bekabeld test de upload soms 90 en soms 30 is. Dat de upload snelheid wisselvallig is kan iets beteken maar ook niets betekenen dat ligt er helemaal aan hoe je test.

Ik zou beginnen met 1 apparaat (pc/laptop) aansluiten op de glasvezel modem zodat je test zonder de tussenkomst van de Sitecom router. Gebruik wel een andere utp kabel als die nu naar je router toeloop zodat je de kabel die je nu gebruikt ook gelijk uitsluit.

Val deze verbinding weg? wat is de uitkomst van meerdere speedtesten achter elkaar en dan zowel up als down moeten goed zijn. In beide gevallen als de uitkomst slecht is kan je meteen contact opnemen met telfort. Zijn de uitkomsten goed dan moeten we het zoeken in de bekabeling en of apparatuur die er gebruikt word.
Zoals white_collar aangeeft is de sitecom niet super .De sitecom zal je waarschijnlijk van telfort gehad hebben en zij zullen deze alleen weer vervangen voor een sitecom.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik zal vanavond even een aantal keer een speedtest doen direct van de glasvezel modem (met een andere kabel).

Mijn kabelmodem (Modem Genesis Core Advanced) heeft vier poorten/mogelijkheden:
1) Glasvezel internet
2) Bellen
3) Interactieve radio en TV
4) Digitale en analoge radio en TV

De sitecom router zit (natuurlijk) aangesloten op poort 1. Kan ik deze "gewoon" vervangen voor een andere router?
Ik zag dat de Asus RT-AC87U (https://www.routershop.nl...-gigabit-router/pid=32852) goed aangeschreven staat.

Misschien even een toelichting van de WLAN(/LAN)-gebruikersgroep. We zijn met vier personen waarvan er vaak twee tegelijkertijd gamen en bezig zijn met hun telefoon (vraag me niet hoe maar ze kunnen het!). Daarnaast wordt er ook veel gebruik gemaakt van bv. Netflix (soms wel 2 of 3 accounts tegelijk).

Is de Asus RT-AC87U dan de beste optie? Moet ik voor een "zwaardere" gaan? Of een ander merk? (TP-Link of Draytek)

Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Op poort 1 waar nu je sitecom router zit kan je elke computer en of router op aansluiten.
Of de router goed is laat ik even aan andere over is een poos geleden dat ik me hierin verdiept heb.

Battletag Vakasha#2284

Pagina: 1