Bepaalde toetsen combo werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn keyboard kan ik de combo Wasd toetsen (bewegen) + "r" of "c" toetsen (bijvoorbeeld rennen) +spatie (springen)

In dit geval werkt de spatie dan niet en sprint ik alleen maar, zonder te springen. Als ik een andere toets in schakel om te sprinten werkt het wel gewoon, maar dat vind ik onhandig.

Dit vind ik vreemd omdat dit een gaming keyboard is (Sharkoon skiller pro).

Op internet kan ik niemand vinden die dit probleem ook heeft.

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2017 22:45)

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Dit probleem heb ik ook ooit eens gehad (dan hebben we het over circa 15 jaar geleden). Het probleem lag bij het toetsenbord zelf, wat een goedkoop Sweex toetsenbord was. Bij meer dan 4 knoppen ingedrukt kon deze geen andere ingevoerde toetsen registreren. Bij het solo gamen had je daar geen last van, maar in het geval van offline multiplayer behoorlijk problematisch. Destijds speelden wij bijvoorbeeld Colin McRae Rally 2.0, waarbij je de tegenstander kon vervelen door snel even de spatie toets in te drukken, mooie tijd was dat.

Goed, dat toetsenbord probleem was opgelost toen er een fatsoenlijk toetsenbord werd aangeschaft. Ik vermoed dat het hier om hetzelfde probleem gaat. Goedkoop printplaatje of registratie circuit wat bij meerdere ingedrukte toetsen voor een conflict zorgt. Dat hoeft niet inherent aan het type toetsenbord te zijn.

Edit: zojuist even in de reviews gekeken; pricewatch: Sharkoon Skiller Pro

Lijkt dus in dit geval wél inherent aan het toetsenbord te zijn. 'Gaming' betekent tegenwoordig vooral het uiterlijk. Ook op Amazon.com zijn er veel klachten rondom het niet registreren van ingedrukte toetsen. Lijkt mij een geval goedkoop = duurkoop.

[ Voor 22% gewijzigd door MadDogMcCree op 22-04-2017 16:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sticky keys ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik uit gezet maar de combo werkt nog steeds niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Dit probleem heb ik ook ooit eens gehad (dan hebben we het over circa 15 jaar geleden). Het probleem lag bij het toetsenbord zelf, wat een goedkoop Sweex toetsenbord was. Bij meer dan 4 knoppen ingedrukt kon deze geen andere ingevoerde toetsen registreren. Bij het solo gamen had je daar geen last van, maar in het geval van offline multiplayer behoorlijk problematisch. Destijds speelden wij bijvoorbeeld Colin McRae Rally 2.0, waarbij je de tegenstander kon vervelen door snel even de spatie toets in te drukken, mooie tijd was dat.

Goed, dat toetsenbord probleem was opgelost toen er een fatsoenlijk toetsenbord werd aangeschaft. Ik vermoed dat het hier om hetzelfde probleem gaat. Goedkoop printplaatje of registratie circuit wat bij meerdere ingedrukte toetsen voor een conflict zorgt. Dat hoeft niet inherent aan het type toetsenbord te zijn.

Edit: zojuist even in de reviews gekeken; pricewatch: Sharkoon Skiller Pro

Lijkt dus in dit geval wél inherent aan het toetsenbord te zijn. 'Gaming' betekent tegenwoordig vooral het uiterlijk. Ook op Amazon.com zijn er veel klachten rondom het niet registreren van ingedrukte toetsen. Lijkt mij een geval goedkoop = duurkoop.

[ Voor 22% gewijzigd door MadDogMcCree op 22-04-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow okay. Bedankt voor je antwoord, ik zie wel of ik een voor een nieuw toetsen bord ga. :)