Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik wou deze behuizing gaan aanschaffen maar ik weet weinig over moederborden die hier goed mee gaan, ik zat te denken aan de MSI H170M Pro-VDH maar die heeft meer USB 3.0 en meer USB 2.0.
Wordt dit een probleem?
Dit zal mijn eerste build worden maar hierdoor wordt het gedelayed.
Moet ik een andere behuizing nemen of niet?

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2017 15:14)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Dat maakt niet uit. De USB-poorten van de kast (dit zijn de front-poorten) kun je met een kabeltje verbinden aan je moederbord. Het zou enkel jammer zijn als je moederbord te weinig USB-poorten heeft, want dan zou je ze niet allemaal aan kunnen sluiten.

Verder moet je opletten dat de kast geschikt is voor de formfactor van je moederbord. (ATX, µATX, M-ITX, etc). Die MSI die je voor ogen hebt is µATX wat zo'n beetje het meest voorkomende en meest compatible formaat is.
Als je een kleine kast koopt, loont het ook de moeite om te controleren of bijv. je videokaart en je harde schijven er in passen. Maar met een tower zoals dit is dat eigenlijk nooit een probleem.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Dat maakt niet uit. De USB-poorten van de kast (dit zijn de front-poorten) kun je met een kabeltje verbinden aan je moederbord. Het zou enkel jammer zijn als je moederbord te weinig USB-poorten heeft, want dan zou je ze niet allemaal aan kunnen sluiten.

Verder moet je opletten dat de kast geschikt is voor de formfactor van je moederbord. (ATX, µATX, M-ITX, etc). Die MSI die je voor ogen hebt is µATX wat zo'n beetje het meest voorkomende en meest compatible formaat is.
Als je een kleine kast koopt, loont het ook de moeite om te controleren of bijv. je videokaart en je harde schijven er in passen. Maar met een tower zoals dit is dat eigenlijk nooit een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:23
Wat @mcDavid dus eigenlijk al zegt.

Aan de achterkant heeft de H170M Pro-VDH 2 USB 2.0 poorten, en 4x 3.1 poorten Plaatje. Verder zitten er ook nog speciale pinnen op het moederbord waar je de poorten van de kast op kan aansluiten. De H170M Pro-VDH heeft nog pinnen voor 2x 2 USB 2.0 poorten, en 1x 2 3.1 Gen1 port.

Je kan dus makkelijk de 3.1 Gen1 port aansluiten, je houdt wel de die USB poorten over - daar heeft de kast niet genoeg aansluitingen voor.

Trouwens, je combineert een ATX kast met Window met een mATX bord. Dat is niet heel mooi. Je kan beter een mATX kast pakken OF een ATX moederbord.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje! Dat maakt het al wat duidelijker dus dan is de MSI B150PC mate wel iets wal zal werken met waar ik voor ga! Beiden bedankt!

M.v.g Dirk