Ik ben nu voor kennissen bezig met hun website. Deze is gehost bij hostmonster.com. De website is momenteel tijdelijk offline. Volgens hostmonster omdat er malware op staat. Daardoor hebben ze bijbehorende webmail account ook geblokkeerd (is dat normaal?). Ze zeggen nu, eerst malware verwijderen, daarna pas weer toegang tot webmail. Ok, het zij zo. Eerst dus maar malware verwijderen. Ik ben nu - as we speak - mbv Filezilla website aan het downloaden. Daarna deze scannen op malware en deze verwijderen. Daarna weer uploaden. Is dat de juiste procedure? Ik kwam met een zoektocht diverse oplossingen tegen om Wordpress websites (dat is het namelijk) op malware te scannen. Ook gratis oplossingen. Moet de website daar echter niet voor in de lucht zijn? Wat nu dus niet het geval is.
Nog iets vreemds. Hostmonster heeft een zogenaamd cPanel voor beheer van je account en website. Gisteren op het werk kon ik daar zonder problemen op in loggen. Echter, thuis wilde dit voor geen meter, welke browser ik ook probeerde. Cookies weggooien, cache leegmaken, niks hielp. Aan het chatten geweest. Hielp ook niet. Toen dacht ik opeens, virusscanner (ESET) uitschakelen. En ja hoor, het functioneerde weer. Bijzonder merkwaardig. Geen enkel bericht van ESET hierover.
Nog iets vreemds. Hostmonster heeft een zogenaamd cPanel voor beheer van je account en website. Gisteren op het werk kon ik daar zonder problemen op in loggen. Echter, thuis wilde dit voor geen meter, welke browser ik ook probeerde. Cookies weggooien, cache leegmaken, niks hielp. Aan het chatten geweest. Hielp ook niet. Toen dacht ik opeens, virusscanner (ESET) uitschakelen. En ja hoor, het functioneerde weer. Bijzonder merkwaardig. Geen enkel bericht van ESET hierover.