FPS toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goed toetsenbord voor FPS games. Over het algemeen speel ik enkel BF en COD games. Het toetsenbord hoeft geen (gekleurd) licht te geven. Het liefst met multimedia toetsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
I5 3550 cpu
GTX1060 6gb gpu
16gb ddr3 1600mhx kingston hyperx ram
256gb evo750 ssd

Liyama 27inch 1440p monitor
RAT3 gaming muis

Budget
Max 150 euro, maar zoek vooral toegevoegde waarde

Merk voorkeur
Geen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor FPS zou Cherry red het beste zijn.... maar dan... ik ben echt even lost. Deze toetsenborden lopen van 80 euro tot aan 300 ofzo?
Zou deze iets zijn?

https://tweakers.net/pric...-osmium-(cherry-red).html

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 22-04-2017 11:01 ]

Beste antwoord (via crimby op 23-04-2017 16:19)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Isku is niet leverbaar, en niet-mech voor dat bedrag terwijl je een K70 met MX Speed kan kopen?.. Tja ;)

En nee, Razer Green reageert niet beter.

Uit dat lijstje zou ik zonder twijfel de K70 pakken.

Alle reacties

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:12
Ben je op zoek naar een mechanisch toetsenbord specifiek? Dit aangezien je cherry switches omhoog brengt.

• crimby
TopsNL schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:27:
Ben je op zoek naar een mechanisch toetsenbord specifiek? Dit aangezien je cherry switches omhoog brengt.
Ik meen gelezen te hebben dat dit het beste is... heb er zelf geen ervaring mee maar het wordt tijd om eens een fatsoenlijk bord aan te schaffen. Of denk je er anders over?

• TopsNL
Ik heb zelf een mechanisch toetsenbord van coolermaster, de Quickfire storm volgens mij met blue switches en gebruik ik denk ik al 5 jaar en werkt nog echt perfect.

De feedback met blue switches vind ik zelf erg fijn, ik heb ook topre geprobeerd dat is een hybride maar vond uiteindelijk blue beter.

Kijk even in de pricewatch naar mechanische toetsenbord, enige verschil is de hoeveelheid keys, soorten switches en backlight.

De mijne heeft geen backlight maar merk er niets van, de coolermaster borden zijn echt prima en kosten niet bijzonder veel.

Kleine waarschuwing, mechanische toetsenborden kunnen een hobby worden als je er in rolt :p

• crimby
TopsNL schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:43:
Ik heb zelf een mechanisch toetsenbord van coolermaster, de Quickfire storm volgens mij met blue switches en gebruik ik denk ik al 5 jaar en werkt nog echt perfect.

De feedback met blue switches vind ik zelf erg fijn, ik heb ook topre geprobeerd dat is een hybride maar vond uiteindelijk blue beter.

Kijk even in de pricewatch naar mechanische toetsenbord, enige verschil is de hoeveelheid keys, soorten switches en backlight.

De mijne heeft geen backlight maar merk er niets van, de coolermaster borden zijn echt prima en kosten niet bijzonder veel.

Kleine waarschuwing, mechanische toetsenborden kunnen een hobby worden als je er in rolt :p
Thanks! Maken blue switches niet bijzonder veel herrie? Dat is het grote verschil tussen blue en red toch?

• TopsNL
Ze maken wel herrie ja, ik heb mijn mic auto detect zo ingesteld dat hij ze niet hoort daarentegen.

Dit is trouwens een diepe guide van Reddit https://www.reddit.com/r/...fair_amount_for_my_feels.

Die heeft mij zeker geholpen met verdiepen in de mechanische toetsenborden wereld.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voor FPS games wil je normaliter geen blauwe switches hebben. Die voelt wel fijn, eens, maar komen daar niet helemaal tot hun recht. MX Red / MX Speed ligt daar meer voor de hand. Zelf hou ik vooral MX Brown aan omdat die in feite alles gewoon prima verteren, en ik Red/Speed voor bijv tikken net even niet vind. Romer-G kan je nog als alternatief voor MX Brown overwegen, is ook wat stiller.

categorie: Toetsenborden

Maar ja, dan kom je nog op 100 + bordjes uit. Zelf even nadenken welke features je wellicht nog wil hebben, dan wordt de selectie kleiner. Met 150e kom je toch wel in het 'verlicht' segment uit, zeker als je 'gewoon' in de winkel wilt kopen en niet wilt importeren o.i.d. Puur voor gaming kan je lekker TKL gaan, scheelt onnodig ruimte, maar als je af en toe in Excel zit... ;)

Maar goed, even je eisen verder aanscherpen dus, met de huidige vraagstelling zijn er tientallen borden die prima kunnen voldoen.

• crimby
Ok op basis van jullie advies ben ik verder gaan zoeken. Op zich zien de coolermasters er prima uit, maar ik mis hier een polssteun wat ik toch wel erg fijn vind. Hierom ben ik nu uitgekomen op de volgende:

Corsair K70 rapid fire - Cherry MX Speed switches

Razer BlackWidow X Chroma - Razer Green switches (ik las dat de Razer green nog net iets beter reageert?)

Nu heb ik er ook eentje gevonden die geen mechanische toetsen heeft, maar wel een response tijd van 1ms en 100% anti-ghosting claimed

Roccat Isku FX - Geen mechanische switches

Qua prijs zitten ze erg dicht bij elkaar. De Razer of de Roccat vind ik denk ik het mooiste, maar "rapidfire" klinkt als FPS liefhebber toch ook weer goed... Ideeën? Suggesties? Ervaringen?

Acties:
  • Beste antwoord

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Isku is niet leverbaar, en niet-mech voor dat bedrag terwijl je een K70 met MX Speed kan kopen?.. Tja ;)

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Foritain schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:42:

Ben ik het totaal mee eens. MX Speed is nu wel het beste wat je kunt nemen voor een snelle reactietijd. Zelf vind ik Corsair ook een erg betrouwbaar merk.

• crimby
Foritain schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:42:

meesjagerman schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:18:
[...]

Ben ik het totaal mee eens. MX Speed is nu wel het beste wat je kunt nemen voor een snelle reactietijd. Zelf vind ik Corsair een goed betrouwbaar merk.
Heb de Corsair zojuist besteld! Thanks voor het advies!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beetje laat nu hoor, maar ik zou toch altijd aanraden bij een Mediamarkt bijvoorbeeld wat uit te proberen. Gezien ik Reds totaal 3x niks vind, gok ik dat ook MX Speed mij niet blij zou maken. Nu zijn er genoeg wel blij mee, dus het is zeker niet dat ik wil zeggen hier dat het niks voor je is, maar ik zou toch liever zelf uitproberen. Je eigen voorkeur is een stuk belangrijker dan wat iemand anders zegt wat het ideale voor een bepaald spel zou zijn.

Niet helemaal vergelijkbaar met een FPS, maar bij de Starcraft 2 pros zie je ook dat letterlijk elk type switch wordt gebruikt. (En zelfs een paar traditionele rubber domes ertussen). Sowieso moet je dit echt doen omdat je het zelf lekkerder vind werken, niet met het idee dat je er beter door speelt.

• crimby
Sissors schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:57:
Beetje laat nu hoor, maar ik zou toch altijd aanraden bij een Mediamarkt bijvoorbeeld wat uit te proberen. Gezien ik Reds totaal 3x niks vind, gok ik dat ook MX Speed mij niet blij zou maken. Nu zijn er genoeg wel blij mee, dus het is zeker niet dat ik wil zeggen hier dat het niks voor je is, maar ik zou toch liever zelf uitproberen. Je eigen voorkeur is een stuk belangrijker dan wat iemand anders zegt wat het ideale voor een bepaald spel zou zijn.

Niet helemaal vergelijkbaar met een FPS, maar bij de Starcraft 2 pros zie je ook dat letterlijk elk type switch wordt gebruikt. (En zelfs een paar traditionele rubber domes ertussen). Sowieso moet je dit echt doen omdat je het zelf lekkerder vind werken, niet met het idee dat je er beter door speelt.
Dat is ook helemaal waar en bedankt voor je advies! Mediamarkt had helaas de corsair NERGENS op voorraad dus dat ging niet. Kon deze alleen online bestellen.

Ik heb hiervoor een Madcatz gehad en die was best fijn maar die zijn er niet meer. Ga deze gewoon voorzichtig uitpakken en testen en als het niks is dan gaat ie weer terug :-)
Pagina: 1